Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر پنج شنبه در نشست خود با مدیران برخی از موکب‌های مردمی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات کادر درمانی استان جهت درمان و کنترل شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: از نقاط روشن و قابل توجه در مبارزه با کرونا در قم حضور نیروهای مردمی و طلاب و دانشجویان جهادی در کنار کادر درمانی و پزشکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشتازی قمی‌ها در مبارزه با کرونا، گفت: استان قم در موارد مختلفی در مقابله با شیوع بیماری کرونا پیشتاز بوده و به عنوان الگو مطرح شد از جمله آن فراهم نمودن شرایط غسل و تدفین درگذشتگان بیماری کرونا به عنوان نخستین استان‌ها بود که با تعامل و هم فکری با علما و در نظر گرفتن پروتکل‌های وزارت بهداشت این شرایط تعریف و اجرایی شد و در پی آن به سایر نقاط کشور نیر تسری پیدا کرد.

همدلی مردم و مسئولان در مدیریت بحران

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همدلی و هم بستگی ایجاد شده بین مردم و مسئولان، عنوان کرد: حفظ جان شهروندان و سلامت آن‌ها اولویت ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در راستای اجرای طرح‌های پیشگیری و مبارزه با کرونا هر جا مسئولان در راه تأمین سلامت عمومی مصمم وارد میدان شدند مردم نیز با همراهی و همدلی خود با اجرای این طرح‌ها به کاهش مخاطرات بحران شیوع بیماری کرونا کمک کردند.

وی به فعالیت قرارگاه مردمی و خیرین اشاره کرد و افزود: مدیریت استان به دنبال ساماندهی خدمات مردمی و تداوم آن در ایام پس از کرونا است تا گروه‌های داوطلب و مردمی همواره بتوانند از این فیض بزرگ و خدمت به مردن بهره مند شوند.

پیش بینی افزایش ظرفیت تخت‌های درمانی

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش بینی افزایش ظرفیت تخت‌های درمانی و مراکز نگهداری از بیماران کرونایی، گفت: در روزهای نخست از اعلام شیوع این بیماری مدیریت استان با تدبیر پیش بینی برای افزایش تخت‌های درمانی و مراکز نگهداری بیماران کرونایی را در اولویت کار خود قرار داد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت تکمیل بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و مادر، استقرار بیمارستان سیار و افزایش ظرفیت درمانی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا با حمایت و پیگیری رئیس جمهور، وزیر کشور و معاون اول ریاست جمهوری هم‌چنین رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس مجلس شورای اسلامی ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم تخصیص یافت و بیمارستان امیرالمومنین (ع) تا قبل از ماه مبارک رمضان به مدار درمانی قم اضافه و به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: تأمین زیرساخت‌های نظام سلامت استان از مصوبات مهم ستاد استانی مبارزه با کرونا بود و در این راستا تجهیز مراکز درمانی و تولید اقلام بهداشتی در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری مدیریت استان و رایزنی ریاست مجلس شورای اسلامی اختصاص دستگاه زباله سوز بیمارستانی به استان قطعی و طی چند روز آینده در استان استقرار خواهد یافت.

کد خبر 4902311

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام سرمست استانداری قم ویروس کرونا قم ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا شیراز شهرکرد نیمه شعبان بارش باران بیرجند ایلام گرگان قزوین استانداری قزوین جهش تولید مبارزه با کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی

رضا منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه فعالیت این سازمان را در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی عنوان کرد.

وی؛ دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسمات مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف را در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان مطرح کرد.

وی در بحث درمانی به طرح شهید محمدعلی رهنمود اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز سخن گفت و افزود: تمامی عوامل از بهداشت، درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تأمین اجتماعی و هلال احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق کم‌برخوردار در مناسبت‌های مختلف، خدمات‌رسانی در راهپیمایی اربعین، انجام تست غربالگری در ادارات، غربالگری دندان‌پزشکی برای کودکان زیر ۱۵ سال در مدارس، از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ۳۱ کانون بسیج جامعه پزشکی فعال در سطح استان بود که منصوری به آنها اشاره کرد.

وی با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، افزود: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفرروز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

منصوری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی