Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست مشورتی با مدیران و اصحاب رسانه با موضوع، تشکیل گروه مشاوران رسانه‌ای، برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت و افتتاح خبرگزاری میزان گفت: دستگاه قضائی برای ارتباط با بدنه جامعه و ارائه گزارشات کارکرد‌های خود از یک سو و دریافت نگاه عمومی به دستگاه قضایی از سوی دیگر به رسانه‌ها نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در پی اظهارات قوه قضائیه در جلسات مختلف به استفاده از ظرفیت مردم، گروه ها، نخبگان و نیز رسانه‌ها و با توجه به ضرورتی که وجود دارد مصمم به تشکیل گروه مشاوران رسانه‌ای بوده ایم تا بتوانیم از نظرات ارزشمند و تجارب اصحاب رسانه در حوزه‌های مختلف دیداری، شنیداری، مجازی و ... برای رسیدن به اهداف، بهبود روند خدمات رسانی، حل مشکلات مردم و افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضائی آحاد جامعه استفاده کنیم.

موحد بیان داشت: تعامل بین دستگاه قضائی و رسانه‌ها کار ارزشمندی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد و دادگستری‌های استان‌ها موظف هستند با مجموعه‌های رسانه‌ای ارتباط مستمر و موثر را داشته باشند.

موحد به پمپاژ خبری و رسانه‌ای موجود در جامعه و لزوم آسیب شناسی اقدامات رسانه‌ای اشاره و بیان کرد: مهمترین آسیب فضا‌های رسانه‌ای این است که سطح اقبال عمومی از اخبار و اطلاعات پایین است و اعتمادسازی و افزایش پذیرش عمومی از اخبار باید مورد توجه ویژه گروه مشاوران رسانه‌ای دستگاه قضایی استان کرمان قرار گیرد.

او اظهار کرد: سومین جشنواره رسانه‌های برتر در حوزه دستگاه قضائی در هفته قوه قضائیه برگزار خواهد شد و در صورت تداوم بیماری کرونا ممکن است روند اجرای آن تغییر کرده و به صورت مجازی و الکترونیکی برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: تلاش می‌شود که در راستای برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت ضمن توجه به بعد کمی آثار ارائه شده، به کیفیت مطالب نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته و داوری‌های این جشنواره در دو بخش کیفی و کمی مورد ارزیابی قرار گیرد.

موحد گفت: ارزیابی آثار در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه و بخش ویژه مربوط به سفر ریاست قوه قضائیه در ۲۷ بهمن ماه ۹۸ به مناسبت اربعین سیدالشهدای مقاومت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به کرمان خواهد بود.

اوگفت:در مردادماه پارسال و در پی حضور ابراهیم زادگان، رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه در اختتامیه جشنواره رسانه و عدالت، موافقت لازم برای فعالیت دفتر خبرگزاری میزان در کرمان حاصل شده و دفتر این خبرگزاری در ۳۱ فروردین امسال به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:خبرگزاری میزان پس از تاسیس مرکز رسانه قوه قضائیه در سال ۱۳۹۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و به عنوان تنها منبع اطلاع رسانی و پایگاه خبررسانی قوه قضائیه در حال حاضر مورد توجه افراد و بنگاه‌های خبری داخلی و خارجی است و به مطالب و اخبار درج شده در آن استناد می‌شود.

موحد تصریح کرد: خبرگزاری میزان در استان کرمان به عنوان نخستین دفتر استانی خبرگزاری میزان در کشور در ابتدای امر در حوزه‌های حقوقی و قضائی ورود کرده و پس ازآن فعالیت خود در سایر حوزه‌ها را دنبال می‌کند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان نیز با اشاره به تامین مکان مناسب برای راه اندازی دفتر خبرگزاری میزان، اظهارداشت: توسعه تحلیل‌ها درباره اخبار حوزه قضایی و توسعه آگاهی‌های مردم در حوزه حقوقی یکی از اولویت‌های مورد نظر در دادگستری استان کرمان به شمار می‌رود.

محمدباقر اسلامی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که رسانه‌ها به شکلی پویاتر و فعال‌تر در زمینه تحلیل مسائل روز قضائی و توسعه آگاهی‌های قضایی جامعه تلاش کنند.

او اظهارداشت: هدف از تشکیل کارگروه مشاوران رسانه‌ای این است که رسانه‌ها به صورت تخصصی‌تر در حوزه‌های حقوقی ورود کنند تا به اهداف پیش بینی شده در قوه قضائیه دست یابیم و در کنار آن توسعه نشاط رسانه‌ای در جشنواره‌های قلم و عدالت محقق شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان قوه قضائیه خبرگزاری میزان جشنواره رسانه قوه قضائیه استان کرمان رسانه ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

کمیته انضباطی مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای سپاهان را فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، ابلاغ می شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان جهت ادای پاره‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.

به گزارش تسنیم، بعد از حواشی بازی پرسپولیس -سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر که روز 12 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، واکنش‌های رسانه‌ای بسیار زیادی در این مورد صورت گرفت. همین موضوع عاملی شد تا کمیته انضباطی مدیران بخش مرتبط با رسانه دو تیم را احضار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • گل‌زنی داور در لیگ‌ دسته پایین اروپا که سوژه رسانه‌ها شد (فیلم)
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان با حضور ۵۰ خبرنگار
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • باشگاه سپاهان: کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی