Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:44:51 GMT

رشد اقتصادی کشور از مسیر کشاورزی می‌گذرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۷۴۱۶

به گزارش اکوفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست با مدیران ارشد این وزارت و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت به همکاران بخش کشاورزی که متاسفانه بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند، از تمامی مدیران و کارکنان و منابع انسانی بخش کشاورزی، تشکل ها و اصحاب رسانه که در معرفی و تبیین اقدامات و برنامه های بخش کشاورزی تلاش داشته اند، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است از محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی که منشا اقدامات ارزشمندی برای بخش کشاورزی بوده و همچنین عباس کشاورز که در مدت سرپرستی تلاش شبانه روزی داشته نیز تشکر و قدردانی کنم.

خاوازی، اتحاد و همبستگی در بخش کشاورزی را یک سرمایه دانست و ادامه داد: این سرمایه در سال جاری باید در راستای جهش تولید و تامین غذای مردم که وظیفه این وزارتخانه است، به کار گرفته شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید جامع نگری، توسعه ارتباطات، اخلاق مداری و احترام به یکدیگر سرلوحه کارهایمان قرار گیرد تا بتوان اتفاقات خوبی برای بخش کشاورزی رقم زد.

وزیر جهاد کشاورزی، تولید دانه ذرت و دانه های روغنی را از مشکلات بخش کشاورزی عنوان و اضافه کرد: باید درهای وزارتخانه را به روی ایده های جدید باز کنیم و در شرایط سخت کشور، نگاه و روش های سنتی را کنار بگذاریم.

خاوازی ادامه داد: لازم است برای حل مشکلات بخش کشاورزی از ایده های بخش خصوصی استفاده کنیم زیرا با همکاری و تعامل خوب و موثر با تشکل ها و سازمان های غیر دولتی بخش کشاورزی می توان موانع را شناسایی کرد و از سر راه برداشت.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: رشد اقتصادی کشور از مسیر کشاورزی می گذرد و در بخش کشاورزی نیازمند ایده های جدید و کارهای بزرگ هستیم.

خاوازی تصریح کرد: ما ایده هایی می خواهیم تا چهره بخش کشاورزی را عوض کنیم و اگر هر کس در حوزه خود یک کار مهم و اثرگذار ارائه دهد می توانیم طی دو سال هم به جهش تولید برسیم، هم درآمد کشاورزان را افزایش دهیم و هم امنیت خاطر برای مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: من از معاونین و روسای سازمان ها ایده های خوب می خواهم تا گره هایی مانند توسعه گلخانه ها باز شود و راه برای برنامه ریزی های کلان هموار شود.

خاوازی تاکید کرد: خواهش می کنم از کارهای کوچک پرهیز کنید و تنها به مسائل کلان حوزه ها توجه کنید، باید به  نحوی کار کنیم که اثرگذاری آن به طور کامل قابل مشاهده باشد.

وی با تاکید بر این که باید حلقه های مفقوده زنجیره های غذایی را پیدا و از منابع به درستی استفاده کنیم، اذعان کرد: منابع باید در مکانی هزینه شود که قابلیت صادرات مستقیم محصولات و ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: پایش بخش کشاورزی اهمیت بالایی دارد؛ هرچه خرید حمایتی ما بیشتر باشد نشان دهنده ضعف در مدیریت و کنترل تولید محصولات است.

وی تاکید کرد: کابینه من باید کابینه کار و تلاش با محوریت اخلاق و احترام به یکدیگر و زیرمجموعه ها باشد.

خاوازی تاکید کرد: ستاد ملی کرونا در بخش کشاورزی باید به طور مستمر تشکیل و اثرات این بیماری بر بخش کشاورزی به صورت دقیق شناسایی و برای آن راه حل های سریع و اجرایی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی به موضوع کرونا بسیار ضعیف ورود پیدا کرد و صدای بخش کشاورزی و مشکلات آن شنیده نشد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید در وزارتخانه ستاد ملی کرونا را تشکیل دهیم و مسئولی را برای حوزه های مهم مانند منابع انسانی و حوزه های حمل و نقل، انبارها و کشتارگاه ها تعیین کنیم تا مشکلات این بخش ها را تجزیه و تحلیل کرده و به آن رسیدگی کند.

در این نشست، تمامی روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از وضعیت کشاورزی استان ارائه و مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران وعراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه، عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس بعنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملا در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده اند نتوانسته اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ، تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را بعنوان یک اولویت دنبال می‌کند.

سلمان الغریری وزیر تجارت عراق با اشاره به وجود کالا‌ها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالا‌های ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: بعنوان وزیر تجارت عراق و رییس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است