Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@03:35:38 GMT

مقتدی صدر: آمریکا سرنوشت ملت‌ها را به بازی گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۸۹۱۷

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی توییتری اعلام کرد اقدام دولت آمریکا در قطع کمک‌هایش به سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا نشان می‌دهد که باید نهاد‌های بین المللی از این پس با کشور‌هایی هماهنگ باشند که سرنوشت دنیا برایشان اهمیت داشته باشد.

مقتدی صدر خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «پس از آنکه شما را به عنوان تجار جنگ، کشتار جمعی، قتل و ارعاب ملت‌ها شناختیم، امروز تو را این گونه می‌شناسیم که سرنوشت ملت‌ها را به بازی گرفته‌اید، توجهی به همه‌گیری ویروس کرونا ندارید و درصدد سیاسی کردن این قضیه و مبارزه با دشمنانتان از طریق آن هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او خطاب به ترامپ افزود: «تو فقط به حمله به چین اکتفا نکردی بلکه حتی سازمان جهانی بهداشت را هم هدف قرار دادی و این نشانه چیزی جز بی کفایتی تو در مدیریت این بحران جهانی نیست.»

وی تاکید کرد: «چگونه غیر از این می‌تواند باشد وقتی تو نمی‌توانی از مردم خود محافظت کنی چه برسد به اینکه بخوای این ویروس دنیاگیر را از سر جهان رفع کنی.»

صدر گفت: «از همین رو پیشنهاد می‌دهم سازمان جهانی بهداشت با جدیت و کارایی بیشتر به نقش خود عمل کند و با کشور‌هایی هماهنگی داشته باشد که سرنوشت دنیا برایشان بیش‌تر از تجارتشان و قمارشان اهمیت دارد.»

در پایان این توییت آمده است: «در این بین همگان نباید از یاد خداوند غافل شوند چرا که هیچ دوایی جز پناه بردن به درگاه الهی نیست. شرک و کفر نفعی در آن نیست به سمت خداوند بروید به امیداینکه او برای ساخت واکسن و دوای آن چیزی به شما الهام کند.»

تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر قطع بودجه این نهاد بین‌المللی ابراز تاسف کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • حال و هوای خاص ورزشگاه آزادی پیش از بازی سرنوشت‌ساز پرسپولیس و سپاهان + ویدئو
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟