Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@06:05:00 GMT

برخورد با دفاتر پیشخوان متخلف/کارمزدها مشحص است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۰۴۰۱

برخی از دفاتر پیشخوان که متصدی احراز هویت سجام و مراجعه دریافت کنندگان کد بورسی هستند، به بهانه فعالیت در روزهای شیوع ویروس کُرونا اقدام به دریافت مبالغی خارج از دستورالعمل اجرایی کرده اند که با واکنش صریح و قاطع مسئولان بازار سرمایه و کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت مواجه شد.

به گزارش پول نیوز، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، در خصوص این تخلف گفت: بنابر اطلاعات رسیده، برخی از دفاتر پیشخوان دولت، هنگام ثبت نام حضوری مشتریان دریافت کد بورسی و احراز هویت برای سامانه سجام، در تخلفی آشکار اقدام به دریافت مبالغی تا چند برابر میزان تعیین شده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین فهیمی افزود:هزینه ثبت نام آنلاین و الکترونیکی در سامانه سجام 10 هزار تومان است که از طریق درگاه پرداخت سامانه قابل واریز می باشد و دفاتر پیشخوان برای انجام خدمات احراز هویت مشتریان صرفاً مجاز به دریافت 5 هزار توان برای شخص اصیل و 10 هزار تومان برای نماینده قانونی هستند که به عنوان کارمزد دفاتر در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که برخی از این دفاتر به بهانه فعالیت در زمان شیوع ویروس کُرونا اقدام به درخواست مبالغی در حدود 50 تا 70 هزار تومان کرده اند.

با دفاتر پیشخوان متخلف برخورد می شود

فهیمی با تاکید بر قطعیت برخورد با این دفاتر افزود: مشتریانی که با چنین مواردی در مراجعه به دفاتر پیشخوان روبرو شده اند می توانند مراتب این تخلف را به مرکز پاسخگویی کانون کشوری دفاتر پیشخوان به شماره ۰۲۱۶۱۹۱۲۲۲۲ و یا شماره 195 سازمان تنظیم مقررات اطلاع دهند. همچنین شرکت سپرده گذاری آماده دریافت گزارش مربوط به این تخلفات از طریق نشانی ایمیل sejam@csdiran.com  است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تصریح کرد: چنانچه دفاتر پیشخوان دولت برای ارائه خدمات ثبت نام سجام و احراز هویت جمعاً بیش از مبلغ 15 هزار تومان دریافت کرده باشند و این مساله محرز شود، ضمن اجبار در استرداد مبلغ اضافی، امکان ادامه فعالیت در این زمینه را از دست خواهند داد و در صورت عدم جلب رضایت متقاضیان، دفاتر خاطی مشمول جرایم مندرج در آیین نامه دفاتر خواهند شد.

وی یادآور شد: هیچ یک از دفاتر پیشخوان اجازه الزام مشتریان برای استفاده از کارگزاری خاص را ندارد و سرمایه گذاران بورسی در انتخاب شرکت کارگزاری خود مختار هستند.

فهیمی با اشاره به وجود لیست مراکز منتخب احراز هویت در سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) گفت:مشتریان می توانند قبل از هر اقدامی از پیوند https://www.sejam.ir دفتر پیشخوان مورد تائید و منتخب نزدیک در شهر خود را پیدا کنند و از افتادن در دام سودجویان جلوگیری کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی سجام کارمزد کد بورسی احراز هویت اخبار بورسی شرکت سپرده گذاری دفاتر پیشخوان احراز هویت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شادی مالکی در حاشیه بازدید از دفاتر تاکسیرانی مناطق گفت: هدف از بازدید دفاتر مناطق این است که از نزدیک با خدمت‌رسانی در مراکز و همچنین مشکلات تاکسیرانان آشنا شویم و در راستای بهبود شرایط این قشر زحمتکش گام برداریم.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر را تمرکززدایی در سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: بر همین اساس دفاتری در مناطق ۲۲ گانه افتتاح شده و خدماتی نظیر انواع خدمات اداری، رفاهی، خدمات خرید و فروش خودرو و ... در آن ارائه می‌شود. مالکی ادامه داد: یکی از بزرگترین مطالبات تاکسیرانان در خصوص دفاتر، افزایش سرعت عملکرد دفاتر در اجرای درخواست‌هایشان به ویژه امور دفتری بود و همچنین تقاضا داشتند دریافت هزینه‌ها توسط شرکت‌ها نظام‌مند شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی بر تداوم این بازدید‌ها تاکید کرد و گفت: ما به‌صورت هفتگی از دفاتر و شرکت‌ها بازدید خواهیم داشت تا با ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با تاکسیرانان، برای حل مشکلات و چالش‌هایشان گام برداریم. در این بازدید‌ها تعدادی از تاکسیرانان به بیان مشکلات‌شان در خصوص نوسازی تاکسی‌ها، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، سیما تاکسی و یا ثبت‌نام برای پروانه اشتغال پرداختند. همچنین برخی از تاکسیرانان با توجه به مشکلات مالی درخواست تسهیلاتی در خصوص بهسازی خودروهایشان داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان