Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:02:43 GMT

بازی یک بام و دو هوای تل‌آویو در پرونده «مبادله اسرا»

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۱۳۷۵

بازی یک بام و دو هوای تل‌آویو در پرونده «مبادله اسرا»

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: آنگونه که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی علیرغم شیوع ویروس کرونا، به منظور تحقق اهداف و مقاصد سیاسی خود هیچ عزم و اراده‌ای برای آزادی اسرای فلسطینی در چارچوب قرارداد «مبادله اسرا» ندارد.

مدت‌هاست که جنبش مقاومت اسلامی حماس ابتکار مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تمامی اینها، علیرغم آنکه رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم مدعی موافقت آنها با ابتکار مذکور شده اند، اما تل آویو تاکنون کوچک‌ترین گامی در راستای اجرایی سازی مبادله اسرا و آزادی اسرای فلسطینی که از قضا اوضاع وخیمی دارند، برنداشته است.

در واقع، ابتکار گروه‌های مقاومت فلسطینی در خصوص اسرا تاکنون بدون نتیجه نبوده و دستاوردهایی را نیز به دنبال داشته است. از جمله دستاوردهای این ابتکار به موقع این است که مسأله اسرای فلسطینی بار دیگر در مرکز توجهات در سطح منطقه و جهان قرار گرفت؛ به گونه‌ای که اهتمام افکار عمومی به این مسأله را به دنبال داشت. این درحالی است که رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تلاشی برای به حاشیه راندن مسأله مهم و سرنوشت ساز اسرای فلسطینی دریغ نکرده است.

دستاورد دیگری که از رهگذر ابتکار گروه‌های مقاومت در خصوص مسأله اسرای فلسطینی محقق شد، اثبات مجدد رویکرد ضد انسانی و ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی برای افکار عمومی در سراسر منطقه و جهان بود. در واقع، مقاومت با انداختن توپ به زمین صهیونیست‌ها در مسأله اسرای فلسطینی این واقعیت را برای چندمین بار به اثبات رساند که حقوق بشر هیچ جایگاهی در قاموس صهیونیسم ندارد و این رژیم نه تنها دشمنِ فلسطینیان که اساساً دشمنِ بشریت در جهان است.

آنچه که اکنون از رهگذر سرباز زدن صهیونیست‌ها از آزادی اسرای فلسطینی در سایه شیوع ویروس کرونا به نظر می‌رسد این است که مقامات این رژیم قصد دارند از پرونده «اسرای فلسطینی» به عنوان اهرم فشاری بر گروه‌های مقاومت جهت تحقق اهداف و خواسته‌های خود بهره برداری کنند. به عبارت بهتر، صهیونیست‌ها امیدوارند تا آنچه را که در میدان نبرد با مقاومت از تحقق آن عاجز ماندند، در عرصه سیاسی و از طریق بهره برداری از پرونده اسرای فلسطینی، به دست آورند.

مقامات رژیم صهیونیستی نشان دادند که مخالف مطرح شدن پرونده «مبادله اسرا» نیستند اما معنا و مفهوم این پرونده برای آنها به کلی با مفهوم انجام یک «معامله تبادل» از موضعی کاملاً برابر با طرف مقابل یعنی فلسطینیان، متفاوت است. در واقع، صهیونیست‌ها به دنبال یک معامله نابرابر هستند به گونه‌ای که فلسطینیان در ازای آزادی اسرای‌شان به هر خواسته‌ای از سوی تل آویو تن‌دردهند و آن را اجرا کنند.

این نگرش قلدرمآبانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی همان چیزی است که نه تنها گروه‌های مقاومت فلسطین که حتی خودِ اسرا نیز حاضر به پذیرش آن نیستند. رژیم صهیونیستی به همین منظور جنگ رسانه‌ای، روانی و تبلیغاتی را در خصوص پرونده مبادله اسرا به راه انداخته اند. در همین ارتباط، اخیراً رسانه‌های این رژیم مدعی حضور اعضای مقاومت در قاهره به منظور مذاکره پیرامون پرونده مذکور، شده اند.

این درحالی است که «موسی دودین» مسئول پرونده اسرا در جنبش مقاومت اسلامی حماس اخبار منتشر شده در رسانه‌های صهیونیستی در خصوص سفر هیأتی از این جنبش به قاهره به منظور پیگیری و بررسی پرونده مبادله اسرا با تل آویو را تکذیب کرد. دودین اظهار داشت که اخبار منتشر شده درباره سفر هیأت حماس به قاهره و پیشرفت در پرونده مبادله اسرا به هیچ وجه صحت ندارد.

عدم تمایل واقعی صهیونیست‌ها برای آزادی اسرای فلسطینی در چارچوب پرونده «مبادله اسرا» در حالی است که هم اکنون در سایه شیوع ویروس کرونا بسیاری از اسرا با مشکلات فراوانی مواجه هستند. به ویژه اینکه افراد کهنسال، بیمار و دارایِ شرایط خاص، شمار قابل توجهی از اسرا را تشکیل می‌دهند. وضعیت این دست از اسرا در سایه کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی و همچنین عدم رسیدگی عامدانه به وضعیت درمانی‌شان توسط صهیونیست‌ها، بیش از پیش نیز پیچیده شده است.

علاوه بر آنچه که گفته شد، بیم آن نیز می‌رود که رژیم صهیونیستی خود به صورت عامدانه اقدام به انتشار و شیوع ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی کند، چرا که این رژیم در طول تاریخ از ارتکاب هیچ نوع جنایتی علیه مسلمانان و به ویژه فلسطینیان دریغ نکرده است. همین پرونده سیاه موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص احتمال آلوده سازی مراکز نگهداری اسرای فلسطینی به ویروس کرونا توسط صهیونیست‌ها، شده است.

علیرغم تمامی آنچه که گفته شد، در حال حاضر شاهد سکوت معنادار و سنگین مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری در قبال اقدامات ضد حقوق بشریِ صهیونیست‌ها به ویژه علیه اسرای فلسطینی هستیم. سازمان ملل به عنوان بزرگترین حامی حقوق ملت‌ها از یک سوی و اتحادیه عرب به عنوان سازمانی که فلسفه وجودی‌اش به حمایت از منافع ملت‌های عرب باز می‌گردد از سوی دیگر، جملگی در برابر اقدامات صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی و اسرای فلسطینی، سکوت پیشه کرده اند.

بدیهی است که این سکوت مجامع بین المللی، عربی و منطقه‌ای عزم صهیونیست‌ها برای پیاده سازی اهداف شوم خود علیه اسرای فلسطینی را بیش از پیش جزم خواهد کرد. علاوه بر آنچه که گفته شد، این مسأله مهم را نیز نباید نادیده گرفت که اعمال فشارهای امروزِ رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و بازی با جان آنها در واقع نتیجه اقدامات دیروزِ کشورهای جهان عرب در عادی سازی روابط خود با تل آویو است.

ناگفته پیداست که اگر حکام مرتجع عرب در پیوستن به قطار عادی سازی روابط با رژیم کودک کُش صهیونیستی با یکدیگر رقابت نمی‌کردند، امروز شاهد این حجم از گستاخی‌ها و جنایت‌های تل آویو در اراضی اشغالی نبودیم. بنابراین، آنچه که صهیونیست‌ها را در تداوم رویکرد خصمانه‌شان علیه فلسطینیان و اسرای فلسطینی جسورتر ساخته، چراغ سبز شماری از شیخ نشینان عرب به آن‌هاست.

در هر صورت، آنچه که واضح به نظر می‌رسد، آن است که عدم آزادی اسرای فلسطینی به ویژه اسرای کهنسال و بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر به جهانیان ثابت کرده است که این رژیم به همراه متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش ازجمله بزرگترین ناقضان حقوق بشر در سطح جهان هستند؛ درست به همین دلیل است که تداوم موجودیت تل آویو تهدیدی برای بشریت به شمار می‌رود.

کد خبر 4902619

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین جنبش حماس ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی دونالد ترامپ شیوع کرونا سوریه روسیه فلسطین ترکیه قربانیان کرونا لیبی مصطفی الکاظمی آزادی اسرای فلسطینی شیوع ویروس کرونا اسرای فلسطینی گروه های مقاومت رژیم صهیونیستی مبادله اسرا صهیونیست ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سید عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی درباره تازه‌ترین تحولات اوضاع فلسطین و تحولات منطقه گفت: شهدا و زخمیان غزه حدود شش درصد از جامعه فلسطین در این منطقه را شامل می‌شود و این درصد بسیار بالایی است و چه بسا بالاترین درصد در این دوره درباره یک نسل کشی و کشتار تلقی می‌شود.

سید عبدالملک بدرالدین افزود: حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه، تجاوزی است که همه جامعه فلسطین در این باریکه را هدف قرار داده است. رژیم اسرائیل ملت فلسطین را با همه ابزارهای نسل کشی از جمله کشتار، گرسنگی دادن و شیوع بیماری های واگیر دار هدف قرار داده است. رژیم صهیونیستی هر روز با ابزارها و روش های مختلف خود برای کشتن مردم غزه سرگرمی ایجاد می کند و سرگرم می شود. رژیم صهیونیستی از نوارها و فایل های صوتی مانند الحقونا (به ما ملحق شوید) و (اسعفونا) به ما کمک کنید و همچنین گریه ها و فریادهای کودکان با استفاده از پهپادها استفاده می کند تا ساکنان غزه را از خانه هایشان خارج کند و هدف قرار دهد. رژیم اشغالگر بیمارستان ها را به گورهای جمعی تبدیل کرده است و کادر پزشکی و بیماران را قتل عام می کند. مانند چنین جنایات و اتفاقاتی را در هیچ گوشه و منطقه ای از جهان نشنیده ایم و ندیده ایم. رژیم صهیونیستی پیکرهای شهدای فلسطینی را مثله و قطعه قطعه می کند و اعضای آنان را سرقت می کند و این چیزی است که با بررسی گورهای جمعی کشف شده در داخل مجتمع پزشکی ناصر مشخص شده است. رژیم صهیونیستی به شیوه و رویکرد گرسنگی دادن گسترده ادامه می دهد و بیمارستان کمال عدوان روزانه پذیرای ۵۰ کودک فلسطینی به خاطر کمبود مواد غذایی و قحطی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی                  

دیگر خبرها

  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • در هیچ کجای جهان فجیع‌تر از جنایات تل‌آویو در غزه سراغ نداریم
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن