Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین بسطامی گفت: غرموده رهبر معظم انقلاب هدایت مردم به سمت جامعه ظهور و تمدن ظهور برای تعجیل در امر ظهوراست زیرا تا زمانی که بستر مهدوی فراهم نشود حضور امام زمان (عج) در آن جامعه مشابه حضور امام حسین (ع) در جامعه خویش خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: رهبری در روز نیمه شعبان جمله ای را در فرمایشات خود با مردم فرمودند که بازخورد بسیار زیادی داشت و آن جمله این بود:"انسان در ظهور نباید عجله کند بلکه باید بر اساس حکمت عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

امین بسطامی ادامه داد: افراد زیادی با من تماس گرفتند و گفتند ما نباید برای تعجیل در فرج دعا و بی تابی کنیم؟

وی افزود: رهبری فرمایش کردند که در ظهور عجله نکنید معنای این حرف این نیست که ما منتظر نباشیم.معنای فرمایش رهبری این است که عجله کردن در امر ظهور بدون اینکه زیرساخت های ظهور فراهم شود حتی می تواند خطرناک باشد.

این کارشناس تصریح کرد: بی تابی خوب است ولی اگر زیر ساخت جامعه مهدوی آماده نشده باشد، چون ما قرار است جامعه مهدوی را به رهبری حضرت بگردانیم اگر زیرساخت آن جامعه اعم از رسانه، اقتصاد، تربیت، عمل، تفکر، دین، عدالت و تمام سطوحش آماده نشده باشد امام زمان در آن جامعه شهید می شود و جامعه ظهور زمین می خورد.

بسطامی ادامه داد: اتفاقا فرمایش رهبری تعجیل در امر ظهور است منتهی یک بعدی دارد یعنی آماده سازی مردم برای ایجاد تمدن مهدوی است که بعد از آماده شدن شرایط امام زمان بتوانند ظهور کنند بنابراین آن بی تابی ما در رسیدن به امام عصر باید در عملی کردن آن سطوحی که مثال زدم نمایان شود.

وی افزود: چرا رهبری امسال را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند؟ وقتی صحبت از تولید می کنیم نباید فقط حواسمان سمت کیف و کفش و مادیات برود، تولید علم، هنر دینی ، اقتصاد برکت محور نه ربامحور، اندیشه برای ساخت یک جامعه مهدوی و ... باید مد نظر قرار گیرد و هر کدام از منتظران باید در حوزه تخصصی خودشان ورود کنند و تولید علم واندیشه کنند این اقدام عملی هم بی تابی، اضطرار، هیجان و عشق به دیدن امام زمان (عج) است.

این کارشناس تاکید کرد: اگر این اتفاق نیفتد دقیقا جامعه امام حسین (ع) می شود؛ همه برای امام سوم گریه کردند، همه بی تاب دیدن پسر علی شدند، منتهی آمادگی اش در مردم آن زمان فراهم نشد، اقتصاد حسینی، دین حسینی، سیاست حسینی و تمام جنبه های یک جامعه برای امامت فراهم نبود ، برای همین تا امام حسین یعنی امام زمان شان آمد به امام رحم نکردند آن بی تابی و عشق و هیجان و انتظار برای دیدن امام زمان باید در عملی کردن آن سطوح و رسیدن به تمدن مهدوی پیاده سازی شود در این صورت است که ما جامعه را نزدیک به ظهور می کنیم.

بسطامی گفت: اگر انتظار صرفا بی تابی و تعجیل در فرج باشد بدون اینکه ما زیرساخت های جامعه مهدوی را فراهم کنیم امام عصر در آن جامعه شهید می شود.

وی ادامه داد: شما تا یک ماشین را بنزین نزنید و پنچری آن را نگیرید و مشکل موتوری آن را برطرف نکنید ماشین حرکت نخواهد کرد، ولو اینکه کنار ماشین بایستید و گریه کنید.

این کارشناس در خاتمه خاطر نشان کرد: فرمایش رهبری هدایت مردم به سمت جامعه ظهور و تمدن ظهور برای تعجیل در امر ظهوراست، چون تا بستر مهدوی فراهم نشود حضور امام زمان در آن جامعه مشابه حضور امام حسین در جامعه خودش می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جامعه مهدوی امر ظهور آن جامعه حضور امام امام حسین امام زمان بی تابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

امام جمعه کیش با بیان اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا شود، گفت: امروز کشور نیاز به یک حماسه اقتصادی دارد که لازمه آن اعتقاد عملی به اقتصادی مقاومتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مشارکت مردم در توسعه اقتصادی ، افزود: هرجا مردم حضور داشتند، موفقیت به بهترین شکل میسر شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقوله اقتصادی به خط مقدم جبهه جهاد تبدیل شده، افزود: مسوولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد در دستور کار قرار دهند و باید از توانمندی مردم و بخش خصوصی در انجام امور بهره گیرند.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به روز کارگر و روز معلم و با بیان اینکه هر دو این قشر نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی این جامعه دارند، گفت: مسوولان باید سعی کنند تا مشکلات کارگران و معلمان به حداقل برسد .

حجت‌الاسلام بی‌نیاز روز دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: خلیج فارس بخشی از هویت ملی ایرانیان می‌باشد که دشمنان همواره سعی در تغییر و تحریف آن داشتند که هیچگاه در دستبابی به اهداف شومشان موفق نبودند.

وی هفتم اردیبهشت روز حمل و نقل را نیز مورد اشاره قرار داد و بر بهبود وضعیت جاده‌های کشور و صنعت خودروسازی تاکید کرد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور