Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان در پاسخ به اینکه برخی از شهروندان رامشیری که در پتروشیمی‌های بندرامام و ماهشهر مشغول بودند، اخراج شده‌اند، گفت: کسی حق اخراج ندارد؛ به شهروندان رامشیری اطلاع دهند یک هفته یا ۱۰ روز سرکار نیایند، اما حقوق برقرار باشد و به عنوان مرخصی در نظر گرفته شود تا شرایط رامشیر عادی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا شریعتی امروز (۲۹ فروردین) پس از نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان رامشیر، اظهار کرد: به علت یک یا دو مورد بی‌احتیاطی و رفتار خطرناکی که در رامشیر انجام شد، در روز سیزدهم فروردین در روستای مطبگ و بعد از آن در دو روستای رمیله و طبره با طغیان بیماری در این روستاها مواجه شدیم که به نوعی به نسبت جمعیت، طغیانی در شهرستان رامشیر تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکلات جدی پیش آمد اما خدا را شاکریم که مرگ و میر در شهرستان رامشیر تاکنون حداقل بوده است. مهمترین مساله در اپیدمی، کنترل مرگ و میر و بعد از آن جلوگیری از مبتلا شدن است.

تلاش برای کنترل طغیان کرونا در رامشیر 

شریعتی گفت: با طغیان ابتلا و شیوع در رامشیر مواجه بودیم و سریعا ستاد شهرستانی مقابله با کرونا وارد کار شد و از روستاها مراقبت کرد. در شهر نیز شهردار ورود کرد و اقدامات خوبی انجام شد. 

وی بیان کرد: خوشبختانه بیمارانی داشتیم که بهبود یافتند. مورد بدحال و خطرناک وجود ندارد و مهمترین مورد، مبتلا شدن نوزاد دو سه روزه همراه با مادر بود اما حال عمومی این نوزاد خوب است. 

شهروندان رامشیری در خانه بمانند

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید تلاش شود این طغیان سریعا کنترل شود، تاکید کرد: اوضاع علی رغم طغیان، در کنترل و پایدار است. فعلا از این بابت مورد خاصی نداریم. بیماران را نیز در قرنطینه نگه داشته‌ایم. هم روستاییان و هم شهروندان رامشیر در خانه بمانند.

وی افزود: تاکید ما بر این است که در خانه بمانند و به فرماندار نیز گفتم اگر تصمیمات خاصی برای رامشیر لازم است، اتخاذ شود.

تعطیلی بازار رامشیر / فعالیت ادارت با ۲۰ درصد پرسنل

شریعتی بیان کرد: بنا شده است که بازار رامشیر به طور کامل تعطیل شود و فعالیت ادارات این شهرستان نیز در هفته پیش رو مانند هفته‌های قبل در استان باشد، یعنی ۲۰ درصد پرسنل به صورت کشیک خواهند بود. البته دستگاه‌های امدادی و خدماتی شامل این تصمیم‌گیری نیستند تا بتوانیم بیماری را هر چه سریعتر کنترل کنیم.

کسی حق اخراج پرسنل رامشیری را ندارد

وی در پاسخ به اینکه برخی از شهروندان رامشیری که در پتروشیمی‌های بندرامام و ماهشهر مشغول بودند، اخراج شده‌اند، گفت: کسی حق اخراج ندارد. اگر می‌خواهند احتیاط کنند که لازم است، اشکالی ندارد. به شهروندان رامشیری اطلاع دهند یک هفته یا ۱۰ روز سرکار نیایند، اما حقوق برقرار باشد و به عنوان مرخصی در نظر گرفته شود تا شرایط رامشیر عادی شود و افراد بتوانند سرکار خود حاضر شوند. اما کسی حق ندارد به این دلیل پرسنل را اخراج کند. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: فرمانداران ماهشهر و رامشیر موظف‌اند مساله را دنبال کنند. این دستور را اجرا کنند و اگر مواردی هست به بنده گزارش دهند. شرکت‌های حمل بار و پتروشیمی نباید چنین مواردی را ایجاد کنند.

وی گفت: البته در ماهشهر باید مراقبت لازم انجام شود زیرا قطب صنعتی و سرمایه‌ای کشور و قطب واردات کالاهای اساسی کشور است و نباید درگیر بیماری شود زیرا گرفتاری ما بیشتر خواهد شد. اما اینکه از این منظر بخواهند پرسنل را اخراج کنند؛ چنین حقی ندارند.

شریعتی بیان کرد: می‌توانند به پرسنل ساکن رامشیر اعلام کنند تا شرایط عادی شود، سرکار حاضر نشوند البته همراه با پرداخت حقوق به پرسنل باشد تا شهرستان رامشیر به شرایط ثابت و عادی بازگردد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس شهروندان رامشیر شهرستان رامشیر کسی حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو دیدار در جشن روز کار و کارگر که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت برگزار شده بود افزود: شهر دهدشت مشکلات عدیده ای دارد که یک شب و یک سال بوجود نیامده اما یقین بدانید با تلاش و همت پرسنل شهرداری و با جدیت کارگران و مسوولین شهرداری برطرف خواهند شد.

وی با انتقاد از مسوولین ادارات شهرستان گفت: از روز آغاز به کار در شهرداری دهدشت گفتیم که باید تعامل باشد، اما متاسفانه از حضور شورای اداری در یک جلسه و مهمتر حضور در جشن روز کارگر دریغ شد.

دیدار گفت: با دلسوزی بیشتر در کنار پرسنل خدوم شهرداری جهت رفع مشکلات کهن شهر دهدشت قدمی زیبا و مردم پسند برمی داریم.

دیدار تاکید کرد: یقین بدانید باید شرایط رفاهی پرسنل شهرداری دهدشت در نظر گرفته شود و برادر و خدمت گذار شما جهت رفع مشکلات پرسنل خدوم کوتاهی نخواهد کرد.

دیدار خطاب به مسوولین شهرستان گفت: شهرداری تهران با شرکت نفت، گاز و پتروشیمی برابری می کند اما متاسفانه شهرداری دهدشت توانایی پرداخت حقوق و مزایا و کوچکترین خدمات رفاهی به پرسنل خود را ندارد.

شهردار دهدشت با ابراز تأسف گفت: کارگران شهرداری با این همه زحماتی که متحمل شده، حمایت نمی شوند.

کد خبر 6093698

دیگر خبرها

  • حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • نیروی زمینی، سه امتیاز تا جشن قهرمانی
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی