Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@23:32:29 GMT

پیش بینی رگبار باران و آبگرفتگی معابر در برخی استان ها

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۴۱۳۷

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از استمرار بارش‌های بهاری خبر داد و گفت: طی پنج روز آینده در اغلب نقاط کشور بارش‌های بهاری در برخی ساعات رشد ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق ادامه دارد.

وی افزود: امروز برای برخی نقاط شمال غرب استان واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشینه نسبت به آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در برخی مناطق هشدار داد و گفت: امروز در استان‌های مرکزی، قم، اصفهان، جنوب یزد، تهران، البرز و قزوین بارش از شدت بیشتری برخوردار است که به سبب بارش‌های رگباری احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه در اکثر دامنه‌های رشته کوه‌های البرز، زاگرس و مرکز کشور رگبار باران خواهیم داشت و در جنوب استان مرکزی، اصفهان، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

به گفته وی، روز یکشنبه عمده نواحی مرکزی و شرقی کشور و سواحل خزر بارش خواهند داشت.

نقشینه با اشاره به اینکه روز یکشنبه بارش در استان‌های خراسان جنوبی و جنوب یزد از شدت بیشتری برخوردار است، بیان کرد: روز دوشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی، جنوب، جنوب شرق شامل استان‌های کرمان، هرمزگان و جنوب فارس و روز سه شنبه در جنوب، جنوب شرق، جنوب غرب و غرب کشور و بخش‌هایی از مرکز بارش‌های رگباری از شدت بیشتری برخوردارند.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز تا ظهر شنبه دریای خزر و از بعدازظهر فردا تا سه شنبه شب نواحی مرکزی و غربی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

 دمای تهران افزایش می‌یابد

وی از افزایش دمای تهران خبر داد و گفت: طی پنج روز آینده برای استان تهران روند نسبی افزایش دما پیش بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: امروز بعدازظهر برای آسمان تهران افزایش ابر، رگبار و گاهی تندباد پیش بینی می‌شود، ضمن آنکه طی پنج روز آینده در ارتفاعات استان بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان بیشینه دمای امروز و فردا تهران ۲۳ درجه سانتی گراد، یکشنبه ۲۴ درجه سانتی گراد، دوشنبه ۲۵ درجه و سه شنبه ۲۷ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: کمینه فردا صبح دمای شمیرانات ۱۰ درجه و مهرآباد ۱۲ درجه سانتی گراد است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کارشناس سازمان هواشناسی درجه سانتی گراد پیش بینی می شود شدت بیشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی رگبار پراکنده باران در یزد

     به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، میرحسینی اظهارداشت:  از بعدازظهر دوشنبه تا پنجشنبه با فعایت موج جوی گاهی افزایش ابر، وزش باد به‌نسبت شدید، رگبار پراکنده باران و از بعدازظهر چهارشنبه وزش باد شدید بعضاً با گردوخاک و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.   وی ادامه داد: دمای امروز یزد زا ۱۹ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر  در نوسان خواهد بود.  

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
  • آبگرفتگی شدید معابر تبریز بعداز بارش شدید باران
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پیش بینی رگبار پراکنده باران در یزد
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب