Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست با جمعی از فعالان و مدیران اقتصادی کشور پیرامون توسعه ترانزیت و تجارت در مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی، پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی استان گفت: پیوند مرزی بین مرز‌های منطقه شرق کشور قطعا توسعه شرق کشور را فراهم می‌کند؛ بنابراین نباید رفتار‌های فردی و جزیره‌ای در این مهم دخیل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهبتی ادامه داد: قوانین بین المللی در بحث تجارت و گمرک یک بخش و قوانین خاص کشور هم بخش دیگری است که ما موظف به رعایت همه این قوانین اعم از بین المللی و قوانین کشور خودمان هستیم.

رئیس شورای هماهنگی و ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ضرورت دارد؛ اقداماتی در مرز‌ها انجام دهیم که کالای تولیدی ما با هزینه حمل و نقل کمتر بتواند در بازار خارج رقابت کند که متاسفانه بعضا هزینه هنگفت حمل و نقل کیفیت کالای تولیدی را کاهش می‌دهد و نه تنها فرصت رقابت را از تولید کننده سلب می‌کند؛ بلکه هزینه را نیز افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: مزیت مهم سامانه هوشمند مبادلات مرزی این است که وابستگی این سامانه به عوامل تاثیرگذار بیرونی و انسانی بسیار کم است.

استاندار گفت: ایده‌آل ما این است که بتوانیم با راه‌اندازی این سامانه که انسان کمتر در آن دخالت می‌کند بستر اساسی تجارت که حمل و نقل می‌باشد را به درستی پشتیبانی کنیم.

وی افزود: از هر گونه فکر و ایده نو که بتواند در روند فعالیت بهتر این سامانه به ما کمک کند قطعاً استقبال می‌کنیم.

موهبتی خاطرنشان کرد: البته این استقبال تا حدی است که منافع آینده مردم و استان را به خطر نیندازد یعنی نباید این سامانه برای یک شخص خاص انحصار ایجاد کند به گونه‌ای که دیگران نتوانند فعالیت کنند بلکه باید بستر تجارت رقابتی باشد.

وی افزود: شرکت بایستی در بازه زمانی مشخص با رعایت کیفیت، استاندارد‌های معمول لازم را فراهم و تعهدات فی‌مابین را انجام دهد ما نیز آمادگی کامل برای صدور مجوز و حمایت و پشتیبانی از آن را داریم و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز همکاری لازم را خواهند داشت.

استاندار با بیان اینکه به کسی که بدون آورده و سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های اقتصادی به دنبال رانت‌خواری و مجوز فروشی است، در استان سیستان و بلوچستان اجازه فعالیت نخواهیم داد، گفت: شرط فعالیت در این حوزه طرح مدون، مکتوب و ضمانت‌دار در قالب قرارداد محکم و متقن است.

وی تصریح کرد: البته وقتی سرمایه‌گذار سرمایه فکری، معنوی، جسمی و مادی خود را در راه سرمایه‌گذاری بر روی طرحی می‌گذارد، شرط عقل حرکت اقتصادی این است که منافع مورد نظر او تامین شود بنابراین سود حاصله و سرمایه در گردش از اصول است و باید این کار شفاف و روشن باشد.

گفتنی است، سامانه هوشمند ملی امنیت مرزی در راستای تحقق شعار سال "جهش تولید" راه اندازی شده و بر اساس آن؛ واحد‌های تولیدی که در استان‌های مختلف به دلیل مشکلات اقتصادی کم کار هستند با استفاده از این سامانه با برقراری ارتباط مستقیم با تجار کشور مقابل ابتدا نیازسنجی و سپس بر اساس سفارشات تولید می‌کنند.

از دیگر مزیت‌های مهم این سامانه این است که ایستایی کالا به حداقل زمان ممکن می‌رسد و با عضویت تمام دستگاه‌های امنیتی و اقتصادی در این سامانه، علاوه بر این دستگاهها، پایش کامل تصویری از لحظه ورود و یا خروج کالا نیز توسط تولیدکننده‌های ایرانی و هم تجار افغان انجام می‌شود و طرفین می‌توانند مسیر بارگیری و حمل کالا را تحت کنترل داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان حمل و نقل حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد

سید مجتبی حسینی گفت: قرارداد‌های منعقد شده تا کنون شامل ۲ مورد صادرات کشمش، ۲ مورد صادرات گیاهان دارویی، یک مورد صادرات محصول شیر تلغیظ شده و یک مورد صادرات محصولات میوه خشک می‌شود.

او گفت: به همت وزارت کشور استان همدان به همراه سایر استان‌ها برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه حضور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ارائه محصولات تولیدی دارای ارزش و معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان یکی از مهم‌ترین اهداف حضور استان در این نمایشگاه است.

حسینی گفت: استان همدان همچون سال گذشته حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد و غرفه این استان با حضور فعالان اقتصادی آماده شده و در طول چند روز گذشته استقبال خوبی توسط مردم از غرفه استان صورت گرفته است.

او گفت: از ابتدای آغاز نمایشگاه علاوه۶ قرارداد خارجی برای صادرات محصولات تولیدی استان، پانزده تفاهم نامه همکاری اقتصادی نیز به امضاء رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از ۷۰ کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند و تلاش داریم تا با بهره‌گیری از این فرصت زمینه صادرات محصولات تولیدی استان همدان را فراهم کنیم.

حسینی گفت: سفال و کشمش همدان به عنوان ۲ زنجیره اصلی در این نمایشگاه ارائه شده است و در کنار آن نیز پنج زنجیره با ارزش «مبل‌ومنبت»، «پوشاک»، «گیاهان دارویی»، «میوه خشک» و «چرم» عرضه می‌شود.

او با اشاره به آمادگی استان همدان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا با بازدید از ظرفیت‌های استان همدان، اقدام به سرمایه‌گذاری در این استان کنند تا شاهد توسعه بیش از پیش استان و تقویت تولید تجاری آن باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با تشکر از حمایت‌های استاندار همدان و حضور پر رنگ استان در نمایشگاه، از دستگاه‌های اقتصادی استان همدان نیز در معرفی توانمندی‌های اقتصادی دیار هگمتانه قدردانی می‌کنیم.

حسینی گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره‌های ارزش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

او با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: امسال و در جهت تحقق شعار سال، آماده جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج
  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی