Web Analytics Made Easy - Statcounter

ربیعی مدیرعامل مرغ مادر در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص معدوم سازی جوجه ها، گفت: به دلیل کاهش قیمت جوجه یکروزه و عدم تعادل عرضه و تقاضا، بخشی از جوجه های تولیدی را حذف می‌کنند تا بتوانند قیمت جوجه را به قیمت واقعی رسانده و ضرر و زیانی که می‌دهد را جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره علت از بین بردن وحشیانه این جوجه ها، بیان کرد: روش‌های مختلفی برای از بین بردن مازاد جوجه وجود دارد، یکی اینکه تخم مرغ را قبل از اینکه به دستگاه برود، به صورت خوراکی بفروشند یا قبل از اینکه تخم مرغ به سن ٢١ روزگی برسد، یعنی قبل از اینکه جوجه بتواند نوک بزند آن را از بین می‌برنند. اکنون قبل از اینکه جوجه ها ١٨ روزه شوند آن‌ها را معدوم می‌کنند و در نهایت برخی را به اجبار به این صورت حذف می‌کنند.

مدیر عامل مرغ مادر گفت: این روش تا شنبه و یکشنبه ادامه دارد تا دید قیمت جوجه به چه صورت در می‌آید.

ربیعی گفت: انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، طی مذاکرات تلفنی، جلسات حضوری و نامه‌هایی که به استانداری، فرمانداری و وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی موضوع قیمت جوجه را پیگیری کرد، اما هیچ اقدامی از طرف این ارگان‌ها صورت نگرفت.

او افزود: مردم مانند هر اتفاق دیگری که در کشور رخ می‌دهد خود دست به کار شدند و این کار را انجام دادند تا جوجه‌های اضافی را از بین ببرند تا قیمت به تعادل برسد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا به این روش اقدام به از بین بردن جوجه کردند و آن را صادر نکردند تا باعث ارزآوری هم شود، گفت: متاسفانه صادرات قطع شده است و امکان این کار وجود ندارد. البته در گذشته قبل از شیوع کرونا نیز صادرات قطع شده بود که دلیل آن  سوء استفاده دلالان بود.

او گفت: در گذشته به کشور‌هایی مانند پاکستان، افغانستان، ارمنستان و عراق جوجه مانند محصولات دیگر، چون پرتقال و ... صادر می‌شد، اما در کشور، چون برخی مسایل ثبات ندارد صادرات قطع شد.

ربیعی تشریح کرد: ارگانی به نام پشتیبانی امور دام که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی کار می‌کند و پروانه تولید می‌دهد. این ارگان بنا شد تا به دامداری‌ها و موسسات طیور کمک کند اما اکنون ، سوبسید‌هایی می گیرد تا محصولاتی مانند ذرت و سویا وارد کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در برخی مواقع محصولات انبار می‌شود تا بتوانند آن‌ها را آزاد بفروشد، به طور مثال اکنون مرغ کیلویی ٦ هزار و ٥٠٠ تومان است، آن را نبار می‌کند سپس کیلویی ٩ هزار تومان می‌فروشد.

گفتنی است امروز فیلمی در فضای مجازی پخش شد که مضمون آن معدوم سازی شمار زیادی از جوجه های یکروزه بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوجه یکروزه قیمت جوجه قیمت جوجه جوجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟