Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبدالرزاق موسوی در جلسه ویدئوکنفرانسی شورای عالی استان‌ها که با حضور معاون وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به نقش حمل و نقل عمومی بر شیوع کروناویروس، گفت: آمار‌های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر تاثیر ۲۷ درصدی حمل و نقل عمومی در شیوع کروناویروس نشان می‌دهد تصمیم به‌هنگام شورای شهر و اجرای خوب شهرداری شیراز در تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی، اقدام درست و بسیار موثری در جلوگیری از گسترش شدیدتر بیماری کرونا در این کلان‌شهر پرجمعیت کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به حمایت‌های شهروندان و همچنین مسؤولان و نهاد‌های مربوطه در سطح شهرستان و استان، تصریح کرد: واقعیت این است که مقتضیات اجتماعی و ضرورت تأمین سلامت شهروندان، ما را وادار کرد که روی مصوبه تعطیلی مترو و اتوبوس پافشاری کنیم و از شهرداری نیز در اجرای آن حمایت کنیم که البته اجرای این تصمیم با حمایت مدیران ارشد شهرستان و استان نیز همراه شد.

موسوی در حاشیه نشست مشترک جمعی از اعضای این شورا و شهردار و مدیران شهرداری شیراز، با اذعان به اینکه تعطیلی خطوط اتوبوس رانندگان اتوبوس را با مشکلاتی مواجه کرده است، گفت: اگرچه این معضل اساساً به علت شیوع بیماری و خارج از کنترل شورا و شهرداری بوده است، اما به هر صورت در نتیجه تعطیلی کار اتوبوس‌ها و شرایطی که پیش آمده است، رانندگان اتوبوس که تنها منبع درآمد و تامین معاش آن‌ها این شغل بوده است، با مشکل روبه‌رو شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه چاره‌اندیشی برای حمایت از این اقشار در دوران شیوع بیماری کرونا، از وظایف دولت است؛ افزود: با این حال دولت تاکنون در این جهت نتوانسته است اقدامی انجام دهد.

موسوی با اشاره به چالش‌های مالی شهرداری‌ها، بیان کرد: شهرداری شیراز نیز مانند همه شهرداری‌های دیگر کشور با محدودیت‌های مالی جدی دست به گریبان هستند که شیوع ویروس کرونا و از دست رفتن اکثر منابع درآمدی مشکلات جدی و مضاعفی را برای شهرداری ایجاد کرده است.

رئیس شورای شیراز در عین حال از تلاش مجموعه مدیریت شهری شیراز برای حمایت از رانندگان شاغل در ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: شهرداری به زودی با بررسی وضعیت مالی و ردیف‌های بودجه‌ای خود، لایحه‌ای را برای مساعدت مالی به رانندگان حمل و نقل عمومی به شورا تقدیم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر کرونا ویروس حمل و نقل حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی

هادی عیدی‌پور با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

او همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان کرد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی ۲۳ واحد‌عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

او همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال