Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:12:07 GMT

بیماران بهبود یافته کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۵۱۳۷

بیماران بهبود یافته کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، افراد بهبودیافته از کووید ۱۹ می‌توانند تأثیر فوری در کمک به سایر افراد بیمار داشته باشند. با اهدای پلاسما یک نفر، احتمال کمک به بالغ بر چهار نفر وجود دارد.

همچنین گفته شده است پلاسما فرد بهبودیافته می‌تواند برای ساخت محصول بیولوژیکی موسوم به hyperimmune globulin استفاده شود؛ این محصول هم می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان از افرادی که حداقل دو هفته از بهبودی کامل شأن از بیماری کووید ۱۹ گذشته است، درخواست کرده که به مراکز اهدای خون یا پلاسما مراجعه نمایند.

پلاسما بیمار بهبودیافته، یک محصول سرشار از آنتی بادی است که از خون بیمار بهبودیافته از بیماری ویروسی ساخته می‌شود.

تجربه قبلی از ویروس‌های تنفسی و داده‌های محدود از سایر کشورها نشان می‌دهد که پلاسما فرد بهبودیافته دارای پتانسیل کاهش شدت بیماری یا کوتاه شدن طول عمر بیماری ناشی از کووید ۱۹ است.

کد خبر 4902813

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا پلاسما اهدای خون کووید 19 ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور علیرضا زالی کووید 19 سعید نمکی شیوع کرونا سازمان بیمه سلامت سازمان نظام پزشکی طرح فاصله گذاری هوشمند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سرطان دندانپزشکی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور