Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

30 فروردین 1293، احمدشاه قاجار که به سن قانونی رسیده بود، تاجگذاری کرد. ناصرالملک نایب‌ السلطنه برای هزینه تاجگذاری یکصد لیره از بانک شاهی استقراض کرد.

30 فروردین 1305، کمپانی واگن شهری مبلغ صد دینار به قیمت بلیت خود اضافه کرد که بر اثر انتقاد شدید جراید و مردم این افزایش قیمت عملی نشد. روزنامه ‌های ناهید و ایران در این امر پیشقدم بودند.

30 فروردین 1315، تلفن‌ های خودکار به تهران وارد و نصب شدند.

30 فروردین 1322، تجار و کسبه بازار برای اعتراض به اختیارات رییس‌کل دارایی مغازه ‌های خود را تعطیل کردند.

30 فروردین 1333، دولت نرخ گوشت را تا آخر مرداد به این شرح تعیین کرد: گوشت گوسفند کیلویی ۳۸ ریال و گوشت گاو و گوساله ۲۵ ریال و نیم.

30 فروردین 1337، چاه شماره ۶ اهواز آتش گرفت.

30 فروردین 1349، بین ایران و شوروی برای خرید ماشین ‌آلات سیلو قرارداد منعقد شد.

30 فروردین 1352، عملیات ساخت اتوبان کرج- قزوین آغاز شد.

30 فروردین 1392، علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت با اشاره به این‌که قیمت تمام‌شده بنزین به‌طور میانگین 1200 تا 1300 تومان است، گفت: تولید بنزین تا پایان سال جاری به 70 میلیون لیتر در روز می‌رسد.

30 فروردین 1393، رئیس ‌جمهور از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان هفته جاری خبر داد.

30 فروردین 1396، صندوق بین ‌المللی پول گزارش جدید خود با عنوان «چشم ‌انداز اقتصاد جهان» را منتشر کرد. در این گزارش اعلام شد بود که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی 6.5 درصد بوده است. این در حالی است که در گزارش پیشین صندوق که در ماه اکتبر منتشر شده بود، رشد اقتصادی ایران برای سال ۲۰۱۶ میلادی در حد 4.5 درصد پیش‌بینی شده بود.

30 فروردین 1398، بانک ایتالیایی یونی کردیت به دلیل نقض قوانین تحریم آمریکا علیه ایران با پرداخت جریمه ۱.۳ میلیارد دلاری موافقت کرد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سیامک شایقی جهش تولید رتبه بندی فرهنگیان وام یک میلیونی روز ارتش تاریخ اقتصاد اقتصاد ایران تحریم صندوق بین المللی پول یارانه ویروس کرونا سیامک شایقی جهش تولید رتبه بندی فرهنگیان وام یک میلیونی روز ارتش ایران و جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «در عربستان گفتگوی بسیار سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم. جناب فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌ راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن تاکید کرد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران