Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون فوتبال در هفته‌های اخیر شرایط متلاطمی را پشت سر گذاشته و هر روز شاهد انتشار اسناد و نامه‌های محرمانه‌ای هستیم که وضعیت این فدراسیون پرحاشیه را هر روز آشفته‌تر می‌کند.

انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار بود ۲۵ اسفند برگزار شود با دخالت فیفا و تاکید این نهاد روی اصلاح اساسنامه لغو شد تا با افزایش بحران ها، وضعیت این فدراسیون که از لحاظ مالی هم در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بدتر از هر زمان دیگری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند با انتخاب مهدی محمد نبی به عنوان دبیرکل فدراسیون و روی کار آمدن او جای ابراهیم شکوری روند اصلاح اساسنامه شتاب بیشتری گرفته و سئول نشین‌ها از فیفا درخواست کرده اند در صورت طی شدن روند، در نیمه اول مهرماه با برگزاری انتخابات موافقت کند.

در حال حاضر چهار گروه برای کسب صندلی ریاست یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی در حال رقابت هستند و به نظر می‌آید بیش از اینکه از راهی درست و اصولی در جهت تدوین برنامه‌های مناسب برای خروج فوتبال از این شرایط بحرانی گام بردارند، راه موفقیت را در گروی تخطئه حریف می‌بینند.

بازگشت مهدی نبی به فدراسیون فوتبال با تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت و هر چند با تاکید فیفا مسعود سلطانی فر و معاون او (مهدی علی نژاد) حق حضور در انتخابات را ندارند، اما این موضوع به معنی عقب نشینی وزارت خانه نیست، بلکه عوامل این نهاد تحرکاتی جدی سعی در جلب نظر نظر اعضای مجمع برای کسب رای و پیروزی در انتخابات دارند. از محمد حسین قریب به عنوان جدی‌ترین گزینه وزارت ورزش برای شرکت در انتخابات آتی نام برده می‌شود. همانگونه که در صورت برگزاری مجمع ۲۵ اسفند ۹۸ او با حمایت‌های وزارتی شانس بالایی برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون داشت.

حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال با همراهی دیگر عضو هیئت رئیسه یعنی عبدالکاظم طالقانی هم در تلاش برای کسب کرسی ریاست است. هرچند بحث بازنشستگی می‌تواند به مانع بزرگی برای ادامه فعالیت بهاروند در جایگاه ریاست و حتی نایب رئیسی فدراسیون باشد، اما این ۲ نفر طبق لابی‌هایی که با برخی هیئت‌های استانی دارند، به راحتی از گود رقابت خارج نمی‌شوند.

مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون با کمک یکی از مهم‌ترین ارگان‌های کشور در صدد حضور فردی در انتخابات فدراسیون فوتبال است که خط مشی و سیاست‌های او را در این مجموعه ادامه بدهد. از حبیب کاشانی، مدیرعامل فعلی باشگاه سایپا به عنوان گزینه اصلی تاج و همراهانش نام برده می‌شود.

آخرین گروهی که تحرکات آن‌ها و برخی عوامل رسانه‌ای شان در روز‌های اخیر به شکل ملموسی دردسر‌های زیادی برای فدراسیون ایجاد کرده با رهبری مثلثی شامل یک عضو سابق، یک عضو فعلی هیئت رئیسه و معاون سابق یکی از باشگاه‌های پرطرفدار اداره می‌شود. افرادی که نقش آن‌ها در انتشار اسناد محرمانه و البته نامه نگاری با فیفا و AFC غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال انتخابات فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند

به گزارش قدس آنلاین، در مهم‌ترین بازی‌ها این هفته استقلال صدرنشین در تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت و پرسپولیس و سپاهان هم در ورزشگاه آزادی برگزارکننده دیدار ال‌کلاسیکوی ایران خواهند بود.

*آزمون سخت نکو برای حفظ صدر

استقلال تهران در حالی راهی تبریز شده است که برای حفظ صدر جدول کار سختی را مقابل تراکتوری دارد که خود برای سهمیه می‌جنگد و با ورود حمید مطهری به تیمشان به نوعی به دنبال خروج از حواشی کناره‌گیری پاکوخمس سرمربی اسپانیایی‌شان هستند. بدون شک استقلال در یکی از سخت‌ترین چالش‌های هفته‌های پایان فصل خود باید در مقابل تماشاگران تراکتوری بازی کند. مسابقه‌ای که چشم پرسپولیسی‌ها هم به نوعی به این بازی است و تعداد زیاد بازیکنان سابق سرخابی در جمع کنونی تراکتور، و همچنین حضور چند تراکتوری سابق در تیم استقلال این مسابقه را جذاب‌تر هم کرده است.

پورشورها این فصل مقابل تیم‌های مدعی یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان از پنج مسابقه‌ای که برگزار کرده‌اند، فقط یک امتیاز گرفته‌اند تا این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل انتقاد به پاکو خمس باشد و حالا تی‌تی‌ها با حمید مطهری که در بازی جام حذفی خود موفق بوده و صعود کرده‌اند، آخرین شانس را دارند تا با پیروزی بر صدرنشین جدول امیدهای خود را برای کسب سهمیه زنده نگه دارند.

*پرسپولیس به دنبال انتقام

اما در دیگر بازی مهم امروز سرخپوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان اصفهان هستند. پرسپولیس با باخت مقابل آلومینیوم در اراک و حذف از گردونه جام حذفی، حالا فقط لیگ برتر را برای کسب جام مقابل خود می‌بیند و در این راه باید در هفته های باقیمانده با رقیب دیرینه خود استقلال رقابت کند. شاگردان اوسمار ویرا عصر امروز این شانس را دارند تا با عبور از سپاهان هم انتقام بازی رفت را بگیرند و هم با توقف احتمالی استقلال در تبریز، صدرنشینی را با هوادارانشان جشن بگیرند.

ژوزه مورایس به عنوان سرمربی آمار خوبی برابر پرسپولیس دارد و مرد پرتغالی از چهار رویارویی خود با قرمزها به دو پیروزی رسیده و یک بار باخته که این تک باخت به دیدار جام حذفی دو تیم برمی‌گردد و به عبارت دیگر مورایس در چارچوب لیگ برتر، شکستی را مقابل قرمزها تجربه نکرده است.

رضا اسدی از سپاهان و علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر از پرسپولیس غایبان بزرگ ال‌کلاسیکوی ایران هستند.

*چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
هوادار تهران - صنعت نفت آبادان- ساعت 17
تراکتور تبریز -استقلال- ساعت ۱۷
مس رفسنجان - گل گهر  سیرجان  - ساعت ۱۷:۴۵
ذوب آهن اصفهان - نساجی مازندران   - ساعت ۱۸

آلومینیوم اراک- فولادخوزستان - ساعت ۱۸:۱۵

استقلال خوزستان- ملوان بندر انزلی  - ساعت ۱۸:۱۵

پرسپولیس - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۱۹:۳۰

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • ورودرئیس فدراسیون فوتبال به کرمان
  • اوسمار: شانس رسیدن به صدر جدول را از دست دادیم/ هواداران مثل ما ناراحت هستند
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند