Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:56:55 GMT

۴۰۰ هزار تن توسط ارتش درقم تب‌سنجی و غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۵۸۳۸

۴۰۰ هزار تن توسط ارتش درقم تب‌سنجی و غربالگری شدند

سرهنگ شمسعلی اسدی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ضدعفونی کردن بیش از ۱۰۰ هزار خودرو افزود: در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی برای گندزدایی مصرف و سطح استان چندین بار ضدعفونی شد.

وی با اشاره به این‌که ارتش درخدمت تیم مبارزه با شیوع ویروس کرونا در استان قم است، گفت: به منظور غربالگری؛ تیمی در عوارضی مستقر شده است و نیز در سطح شهر قم بیش از ۳۰ آمبولانس در نقاط گوناگون به منظور پایش مردم مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین بیمارستان سیار (صحرایی) شهید دکتر هجرتی گردان ۵۹۲ اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ارائه خدمات به بیماران در مجموعه فرهنگی - ورزشی خانه مهندس در منطقه پردیسان شهر قم مستقر شده‌است.

اسدی در بخش دیگر سخنان خود، با گرامیداشت روز ارتش و یاد و خاطره شهیدان گفت: روز گذشته در راستای تدابیر اندیشیده شده، آیین رژه خدمت ارتش همزمان با سراسر کشور با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در قم نیز با استفاده از تمام عواملی که از اسفند سال گذشته تاکنون به منظور مبارزه با ویروس کرونا مستقر شده‌اند، ترتیب یافت.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: اجرای این رژه نمایش قدرتی بود به منظور تحقق ۲ هدفی که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به نیروهای مسلح واگذار کرده بودند؛ است که یکی مبارزه با گسترش ویروس کرونا با هدف تهاجمی می‌باشد.

وی افزود: مساله دوم تبدیل تهدید به فرصت است که اگر درآینده تهدید بیولوژیکی از سوی دشمن زبون باشد، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه رزمایشی را انجام داده و آمادگی لازم را کسب کرده، هرچند که در گذشته نیز این کار انجام شده‌است.  

روز گذشته رژه خدمت ارتش در قم با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، بهرام سرمست استاندار قم، امیر سرتیپ جلالی نسب فرمانده قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در استان‌های قم و گیلان و معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان استان قم به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حدفاصل بلوار شهید محمد منتظری (بهار) تا خیابان شبستان با شرکت ادوات و تجهیزات نیروی زمینی ارتش و سایر نیروهای مسلح برگزار شد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند؛ از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این آیین در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» برگزار شد که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران بیماری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران بیماری بهداشت و سلامت کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران بیماری بهداشت و سلامت ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش نیروهای مسلح ویروس کرونا مستقر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت

با توجه به اجرای طرح غربالگری سرطان پستان از سوی دولت گروهی از فناوران کشور دستگاهی را برای غربالگری این سرطان طراحی کردند که با کاهش هزینه‌ها کشور را در اجرای این طرح یاری می‌کند.

دکتر صادق کاظمی‌فرد، محقق این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، طراحی و ساخت دستگاهی برای غربالگری و شناسایی سرطان پستان را از محصولات این شرکت دانست و گفت: یکی از مسائل مهم در تشخیص سرطان پستان، تشخیص آن در کمترین زمان است، ضمن آنکه با توجه به شرایط اقتصادی، همه مردم کشور بتوانند به خدمات غربالگری این بیماری دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در متدهایی که برای تشخیص سرطان پستان ارائه شده مانند سونوگرافی و ماموگرافی، اگر مسایل هزینه‌ای آنها را کنار بگذریم، روش تشخیصی با این روش‌ها با دقت بالایی نیست.

کاظمی‌فرد خاطر نشان کرد: بر این اساس ما در این شرکت در ساخت دستگاه تشخیص سرطان پستان، از فناوری سنسورهای سنجش خازنی بهره بردیم. در حال حاضر تاییدیه کاربرد این سنسورها از سوی FDA آمریکا صادر شده است و به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان پستان تلقی می‌شود.

محقق این طرح اضافه کرد: ما در کنار ساخت این دستگاه، اقدام به بومی‌سازی سنسورهای خازنی کردیم.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه، اظهار کرد: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد است.

کاظمی‌فرد کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه ذکر کرد و گفت: این دستگاه با آنالیز بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می‌کند و در نهایت به کاربر اعلام می‌کند در کدام نواحی بافت سرطانی مشاهده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تشخیص بافت سرطانی در این دستگاه از سنسورهای خازنی است و این سنسورها بافت‌های نرم را از بافت‌های سخت متمایز می‌کند و بافت‌های سفت را به عنوان سرطان تشخیص می‌دهد و آنالیز در این دستگاه با سرعت بالایی انجام می‌شود.

به گفته این محقق، این دستگاه با امواج آلتراسونیک که صادر می‌کند، قادر به تشخیص غیرتهاجمی‌بودن بافت سرطانی است.

کاظمی‌فرد افزود: از دیگر مزیت‌های این سیستم آن است که قادر است سرطان‌های پیشرفته و سرطان‌های در حال توسعه را تشخیص دهد.

وی درباره تفاوت این دستگاه با دستگاه تشخیص سرطان در حین حراجی، گفت: دستگاهی که ما ساختیم، در حوزه غربالگری کاربرد دارد. در حال حاضر اجرای طرح غربالگری سرطان پستان در دستور کار دولت قرار دارد و این دستگاه می‌تواند در کاهش هزینه‌های غربالگری مؤثر باشد.

این فناور اضافه کرد: در مناطقی از کشور سونوگرافی و ماموگرافی برای این امر موجود نیست و با این دستگاه می‌توان با کمترین هزینه فرایند غربالگری را اجرایی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد