Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@16:47:30 GMT

رویدادهای خبری هفته پایانی فروردین در گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۶۲۹۵

رویدادهای خبری هفته پایانی فروردین در گلستان

یگان‌های مستقر ارتش در گلستان همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا به جای رژه تجهیزات نظامی، رژه "مدافعان وطن، یاوران سلامت" برگزار کردند.

ارشد نظامی آجا در گلستان در حاشیه این رژه گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا ارتش جمهوری اسلامی ایران طرح جایگزینی "رژه خدمت" را به جای رژه نظامی انتخاب کند که در این راستا با شعار "ارتش فدای ملت، مدافعان وطن و یاوران سلامت" رژه سلامت در گرگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گندزدایی معابر، خودروها و اماکن و انجام تب سنجی و غربالگری شهروندان از جمله برنامه های این رژه سلامت بود.

**

استاندار گلستان گفت که با وجود قرار داشتن در شرایط تحریم و محدودیت‌های مالی دولت، اعتبارات تخصیص داده شده به گلستان از محل مصوبات ۲ سفر هیات دولت به استان بیش از مبلغ پیش‌بینی شده بود.

هادی حق شناس در مراسم آغاز ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی شهدای رامیان اظهار داشت: مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به گلستان حدود ۶ هزار میلیارد ریال بود که ۱۰ هزار میلیارد ریال و اعتبارات سفر دوم ۱۸ هزار میلیارد ریال بود که ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های زیربنایی استان هزینه شد.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان افزود: این سفر گره گشای برخی مشکلات اساسی بود که رفع کامل آن می تواند تاثیر زیادی در روند توسعه استان داشته باشد.

ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی شهدای رامیان از جمله مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به گلستان بود که ساخت آن در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و در ۴ طبقه آغاز شد.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که پارسال ۱۷۴ واحد تولیدی این استان ۷ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال وام برای رونق تولید واحدهای صنعتی خود دریافت کردند.

حسین طلوعیان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان اظهار داشت: از این تعداد ۴ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال وام برای رونق تولید ۱۱۷ واحد، هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی ۴۱ واحد و هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال وام برای ایجاد و حفظ اشتغال ۱۶ واحد پرداخت شد.

وی، رغبت کم بانک ها در پرداخت وام بلندمدت (پنج ساله)، ناتوانی در تامین تضمین از سوی صاحبان واحدها و تاخیر در تجدید نظر ارزیابی واحدها را از مشکلات عمده در رونق تولید واحدهای صنعتی گلستان برشمرد و گفت: با بر طرف شدن این موانع، مسایل و مشکلات بانکی متقاضیان برای رونق تولید ۵۰ درصد کمتر می شود.

**

عضو مجمع خیران کشور و رییس مجمع خیران گلستان گفت: محموله کالاهای تخصصی بهداشتی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال که توسط یکی از دانشگاه‌های هنگ‌کنگ به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبد اهدا شده به زودی از گمرک ترخیص و به این مرکز درمانی ارسال می‌شود.

علیرضا نبی اظهار داشت: علاوه بر دریافت این کمک، واحدهای صنعتی و تجار و بازرگانان ایرانی عضو این مجمع تاکنون ۲۰ میلیارد ریال اقلام بهداشتی برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا و مهار این بیماری در استان گلستان کمک کردند.

**

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ذخیره آب پشت سدهای گلستان ۱۷۰ میلیون مترمکعب معادل ۷۰ درصد ظرفیت سدهای این استان است.

حسین دهقان اظهار داشت: مجموع ظرفیت ۱۴ سد در حال بهره برداری استان ۲۴۵ میلیون متر مکعب است که در سدهای مهمی مانند گلستان ۸۲ درصد، بوستان ۷۰ درصد و وشمگیر ۵۸ درصد آب ذخیره شده است.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های گردشگری فقط در ماه‌های اسفند پارسال و فروردین تا اردیبهشت امسال هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به فعالان این بخش زیان وارد کرد.

احمد تجری اظهارداشت:‌ به طور میانگین همه ساله در اسفند ۳۵ درصد، در نیمه نخست فروردین ۹۰ درصد و نیمه دوم این ماه ۳۵ درصد و در اردیبهشت نیز ۳۵ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و متل‌های گلستان توسط مسافران استفاده می‌شود که با شیوع کرونا و توقف سفرها، این بخش ها متحمل بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال خسارت شدند.

وی افزود: دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، سفره‌خانه‌ها، مهمانپذیرها، راهنمایان گردشکری و مراکز آموزش گردشگری در جایگاه‌های بعدی خسارت وارده ناشی از توقف سفرها به دلیل شیوع کرونا قرار دارند.

**

استاندار گلستان با تقدیر از مردم استان در رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی گفت: ۷۰ درصد بیمارانی که با ظن ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند در وضعیت عمومی خوبی قرار داشته و آماده ترخیص هستند.

هادی حق شناس  اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از ۲۶۰ بیمار با مشکلات حاد تنفسی در ۱۶ واحد درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

**

۱۷۰ مالک واحدهای مسکونی، تجاری و اداری گنبدکاووس با پیوستن به پویش "همدلی مالکان و مستاجران " و با هدف جبران بخشی از ضرر و زیان ناشی از شیوع کرونا، از دریافت حداقل اجاره یک ماه ۳۷۲ واحد خود صرف‌نظر کردند.

این پویش توسط سمن‌های جوانان گنبدکاووس راه‌اندازی شده و با تلاش سمن‌های جوانان این شهرستان و گفت و گو با مالکان، تعداد کسانی که حاضر به بخشش اجاره املاک خود هستند در حال افزایش است.

سمن‌های جوانان گنبدکاووس همچنین در راستای پویش همدلی، تاکنون پنج هزار و ۳۱۳ بسته غذایی، بهداشتی و سلامت را با همکاری خیران تهیه و در مناطق حاشیه نشین این شهرستان میان خانوارهای نیازمند توزیع کردند.

**

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که پارسال ۶ میلیون و ۶۴۸ هزار تن کالا از طریق ناوگان باری این استان جابه جا شد که نسبت به سال ۹۷ نشان‌دهنده رشد ۵ درصدی است.

 ایوب میرشاهی اظهار داشت: این میزان کالا در  ۶۰۲ هزار و ۹۹۰ سرویس انجام شد که سیمان کیسه ای به میزان ۳۶۷ هزار و ۸۹۵ تن با بیش از ۱۸ هزار سرویس بیشترین کالای حمل شده پارسال در گلستان بود.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پارسال ۲۴۵ هزار و ۸۷۹ نفر از مردم استان فیلم های اکران شده در سینماها را تماشا کردند که در مقایسه با سال ماقبل ۸.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عادله کشمیری اظهار داشت: سال ۹۷ تعداد تماشاگران سینماهای این استان ۲۲۶ هزار و ۱۸۳ نفر بود که برگزاری جشنواره سینمایی فیلم مقاومت و فیلم کوتاه تهران و نیز گشایش سینمای گمیشان از جمله دلایل بیشتر شدن تعداد مخاطبان سینما در گلستان است.

وی بیان کرد: سال گذشته یک سالن سینمایی به ظرفیت گلستان افزوده و علاوه بر آن، طبق تفاهم نامه سازمان سینمایی با امور کتابخانه های کشور، سالن آمفی تئاتر کتابخانه گمیشان نیز به سینما تبدیل شد.

**

سرشماری بهاره قرقاول به مدت ۲ روز و با حضور مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان در زیستگاه‌های طبیعی این گونه انجام شد.

در این مدت و با حضور میدانی کارشناسان و محیط بانان در زیستگاه های این پرنده در شصت کلاته، هزار پیچ ، جنگل های قرن آباد و جعفرآباد ، از طریق مشاهده مستقیم و طریق شنیدن آوا، آمار برداری قرقاول انجام شد که جمع بندی اطلاعات بدست آمده حاکی از افزایش ۱۵ درصدی جمعیت  قرقاول نسبت به سال گذشته است.

**

سرپرست شرکت آب‌منطقه ای گلستان گفت: رفع مشکل رودخانه‌خواری در این استان نیازمند نقشه‌برداری و کاداستر، تعیین حد بستر و حریم، نشانه‌گذاری و صدور سند است.

سیدمحسن حسینی در دیدار با فرماندار گرگان اظهار داشت: گلستان ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر رودخانه دارد که تاکنون هزار و ۳۰۰ کیلومتر از مسیر این رودخانه ها تعیین بستر و حریم و ۶۵۰ کیلومتر نشانه گذاری شد.

**

سخنگوی تیم شهرداری گرگان با اشاره به بیانیه فدراسیون بسکتبال برای اعلام پایان لیگ برتر به دلیل شیوع کرونا و معرفی نکردن تیم قهرمان گفت که با توجه به پیشتازی تیم شهرداری در جدول، این تیم باید به عنوان قهرمان این مسابقات معرفی شود.

آرش فولادیان اظهار داشت: تیم شهرداری گرگان آمادگی دارد هر زمان که فدراسیون صلاح بداند در رقابت‌های مرحله حذفی شرکت کند تا قهرمان این فصل مشخص گردیده و نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا نیز معلوم شود.

فدراسیون بسکتبال باتوجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و نامشخص بودن پیش بینی زمان خروج از بحران این بیماری و تبعیت از دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش، ضمن لحاظ نمودن حفظ رده بندی تیم های باشگاهی در پایان مرحله گروهی و عدم اعلام قهرمان لیگ فصل حاضر، تصمیم به اتمام لیگ برتر فصل مسابقاتی ۹۹-۹۸ گرفت.

**

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که شیوع ویروس کرونا خللی در فعالیت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‎ها و نواحی صنعتی این استان ایجاد نکرد و تولید در این واحدها بدون وقفه ادامه دارد.

حجت الله خلیل زاده اظهار داشت: تعطیلی برخی واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی طبق برنامه‌ریزی قبلی و به دلیل فرارسیدن سال نو بود که با پایان تعطیلات رسمی، تولید در آن ها از سر گرفته شد.

**

 رییس انجمن جایگاه‌داران استان گلستان و عضو کانون کشوری این تشکل صنفی گفت که کاهش شدید تقاضای سوخت باعث وارد شدن زیان سنگین به بدنه صنف شده است بطوریکه استمرار این وضعیت بزودی آنها را دچار تعطیلی ناخواسته خواهد کرد.

سیدموسی درازگیسو اظهار داشت: کاهش درآمد جایگاه‌داران در حالی است که این صنف با افزایش هزینه‌های ناشی از تهیه وسایل بهداشتی و ضدعفونی نظیر انواع شوینده، ماسک، دستکش و اقلام مشابه مواجه است.

وی گفت: مشکلات جایگاه‌داران که قبلا از سهمیه بندی و افزایش نرخ سوخت هم متضرر شده بودند؛ به دستگاههای ذیربط منعکس شده است و در صورتیکه چاره‌ای برای آن اندیشه نشود بزودی با تعطیلی تدریجی جایگاهها در سطح کشور مواجه خواهیم شد.

**

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت که در هزار و ۶۰۰ کلاس درس مدارس استان از بخاری گازی غیراستاندارد استفاده می‌شود که همه آن‌ها نیازمند تغییر و استانداردسازی است.

یاسر لیوانی اظهار داشت: پارسال ۳۵۱ کلاس درس گلستان با صرف اعتبار از محل بودجه تخصیصی عوارض گاز به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شد که این روند امسال هم ادامه خواهد یافت.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: رسیدگی به پرونده افرادی که حساب بانکی آن‌ها توسط کلاهبردار ایرانی ساکن سوئد مورد استفاده پولشویی قرار می‌گرفت، آغاز شد.

هادی هاشمیان اظهار داشت: در این روش، افراد پس از باز کردن حساب بانکی، اطلاعات حساب از جمله رمز دوم کارت را در اختیار اعضای باند قرار می دادند تا به ازای آن هر هفته و یا ماهانه مبلغی دریافت کنند.

هاشمیان ادامه داد: سرشبکه این باند که در سوئد زندگی می کند پول های حاصل از سایت های شرط‌بندی را به حساب این افراد واریز و با نقل و انتقال وجوه واریزی، میلیاردها تومان پولشویی کرد .

وی گفت : پس از آن که گردش مالی صاحبان حساب ها از حد مجاز فراتر رفت ، بررسی ها آغاز و ماجرای فعالیت این باند لو رفت .

**

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که پس از وقوع سیل سال گذشته و با هدف کاهش خسارت‌های حوادث بعدی ۲۵۶ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شد.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: واحدهای تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده گلستان مشکلی برای تولید این اقلام ندارند اما مشکل اصلی این مراکز، کمبود مواد اولیه مورد نیاز است.

حسین طلوعیان اظهار داشت: مشکل تامین مواد اولیه موجب شده این واحدها نتوانند از همه ظرفیت خود برای تولید اقلام بهداشتی استفاده کنند که تلاش می کنیم با تهیه این مواد اولیه، این دغدغه تولیدکنندگان و شهروندان را برطرف کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تئاتر جنگل سازمان صنعت معدن و تجارت گردشگری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هزار میلیارد ریال میلیارد ریال واحدهای صنعتی گلستان گفت گلستان گفت رونق تولید شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه سازمان لیگ
  • اعتراض استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • ژابی آلونسو: می‌خواهیم شکست ناپذیر بمانیم
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات