Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:26:57 GMT

زنجان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۶۷۹۳

زنجان در هفته‌ای که گذشت

** استاندار زنجان گفت: غلبه بر کرونا نیازمند مشارکت همگانی و تلاش ما حفظ آرامش و تامین سلامت افراد جامعه است که در این راه مردم نیز باید کمک حال خدمتگزاران خود باشند.

فتح‌الله حقیقی افزود: استان زنجان در زمینه غربالگری کرونا و همچنین اجرای طرح پایلوت نمونه گیری از بیماران سرپایی بسیار خوب عمل کرده و از اجرای این طرح‌ها نتایج مثبتی نیز حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با انجام تست سرپایی بیماری کرونا در زنجان به عنوان استان پایلوت و نتایج مثبت حاصل از آن، این آزمایش در ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز اجرا می‌شود.

** معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر با آزمایشگاه‌های راه‌اندازی شده در این استان روزانه ۲۵۰ آزمایش کرونا برای افراد مشکوک به ابتلا انجام می‌شود.

دکتر علیرضا شغلی افزود: هم اکنون ۲ آزمایشگاه تست کرونا در این استان فعال است و سومین آزمایشگاه نیز عملیاتی شده که طی چند روز آینده با برطرف کردن موانع آن وارد چرخه بهره برداری خواهد شد.

** دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: همه تسهیلات قرض‌الحسنه در این استان شامل طرح استمهال اقساط بانک مرکزی شد.

حسن دادگر افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده از بابت شیوع بیماری کرونا، بانک مرکزی همه بانک ها را به استمهال برخی از تسهیلات به مدت سه ماه موظف کرد.
وی یاداوری کرد: در این میان همه تسهیلات قرض الحسنه اعم از تسهیلات ازدواج و دیگر وام ها بدون قید و شرط شامل این طرح هستند و دارندگان این تسهیلات می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: با پیگیری‌ها و مداخلات موثر و مجدانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون چهار واحد تولیدی بزرگ با بیش از ۴۰۰ کارگر از تعطیلی کامل به چرخه تولید بازگشتند و همچنین از تعطیلی حداقل ۱۸ واحد تولیدی و اقتصادی به لحاظ بروز برخی مشکلات با اشخاص حقیقی و حقوقی، جلوگیری شد.

** معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: سلامتی کارکنان و پرسنل اداره‌ها در اولویت قرار دارد و هر اندازه بتوانیم چرخه انتقال را کوچکتر و زنجیره انتقال را قطع کنیم، کارکنان سالم و به تبع آن خانوده و شهر سالمی خواهیم داشت زیرا سلامتی خانواده‌ها وابسته به سلامتی همکاران است.

** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، رسانه‌های گروهی را پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی و مشکلات گوناگون در جامعه فعالان رسانه‌ای تلاش کنند که آرامش و سلامت روانی را به جامعه تزریق کنند.

** نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان برداشتی از محل صندوق ذخیره ارزی در مرحله پرداخت قرار دارد که امیدوارم با تحقق این مهم مشکلات مربوط به پرداختی‌های معوق کادر درمان همچنین امکانات مراکز درمانی به ویژه تجهیزات مورد نیاز بیماران رفع شود.

** رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: کارگروه جهش تولید استان از سوم فروردین سال جاری در این سازمان تشکیل شده و تا کنون با برگزاری سه جلسه از دستگاه‌های اجرایی برای اعلام برنامه‌ها دعوت شده و نقشه راه آن در حال نهایی شدن است.

** فرماندار زنجان گفت: در مجموع بیش از یک‌هزار و ۱۷۰ تخت نقاهتگاهی مورد نیاز در سه مجموعه ورزشی آماده، تجهیز و در اختیار علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

رضا عسگری افزود: سه مجموعه اقامتی هتل وابسته به نهادهای دولتی نیز آماده و در یکی از مجموعه ها پذیرش بیمار انجام شده که در حال ارائه خدمات به بیماران بوده و سایر هتل ها نیز برای پذیرش بیماران آمادگی دارند و در صورت نیاز توسعه خواهد یافت.

** مسؤول دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در استان زنجان گفت: فیلمسازان زنجانی با حمایت این انجمن، ۱۰ فیلم کوتاه با مضمون پیشگیری، آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی برای مقابله با کرونا ساختند.

** مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت : ۱۵۸ مهدکودک این استان در زمره شغل‌های زیان‌دیده از کرونا قرار گرفتند و مربیانی که در این مراکز شاغل بوده و کارفرما بر اساس قانون کار برای آنان حق بیمه پرداخت کرده است، می‌توانند از "بیمه بیکاری"استفاده کنند.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، طی سال گذشته انواع محصولات صنایع دستی این استان به ارزش بیش از یک میلیون و ۲۶۱ هزار دلار صادر شده است.

** فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به افراد کم‌بضاعت، رزمایش کمک مؤمنانه از سوی سپاه این استان آغاز شد.

** معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری جشنواره رسانه و کرونا در این استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طرح تامین، عَرضه و نظارت بر کالای عمومی مردم در ایام ماه مبارک رمضان از سوی ستاد تنظیم بازار کشور، ابلاغ شده که این طرح از ۳۰ فروردین تا سوم خرداد سال جاری ( پایان ماه مبارک رمضان) اجرا می‌شود.

برچسب‌ها بیمه بیکاری ویروس کرونا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وام قرض الحسنه زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه بیکاری ویروس کرونا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وام قرض الحسنه زنجان بیمه بیکاری ویروس کرونا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وام قرض الحسنه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری