Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ناو هواپیمابر شارل دو گل که نیمی از نظامیان مسقر در آن کرونایی شده اند به دلیل گسترش ویروس کووید-19 به فرانسه بازگردانده شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز از پاریس، وزیر دفاع فرانسه ضمن تایید ابتلای بیش از هزار تن از پرسنل ناو هواپیمابر شارل دوگل، خبر درخواست ناخدا برای اعلام پایان ماموریت این ناو را شایعه دروغین خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فلورانس پارلی وزیر نیرو‌های مسلح فرانسه در تشریح وضعیت این ناو هواپیمابر و اخبار منتشر شده در رابطه با چگونگی نفوذ ویروس به این شناور نظامی گفت: تا امروز هفدهم آوریل، 2 هزار و 10 مورد آزمایش انجام گرفته و نتیجه آزمایش 1 هزار و 81 ملوان مثبت بوده است. نتیجه آزمایش سایر پرسنل هنوز آماده نشده است.
پارلی ادامه داد: در مجموع 545 ملوان مبتلا هستند. همه آن‌ها زیر نظر بهداری ارتش قرار دارند. امروز 24 ملوان در بیمارستان سن آن در تولون بستری شده اند و یکی از این افراد تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.
وی افزود: گفته می‌شود که ناخدای ناو هواپیمابر (شارل دو گل) در زمان پهلوگرفتن ناو در برِست (بندر فرانسوی) خواستار پایان ماموریت این ناو شده بود. این یک شایعه دروغین است.
 
ارتش فرانسه به انتقادها پاسخ داد
نظامی فرانسوی مدعی شد ناخدای ناوهواپیمابر شارل دو گل به محض مشاهده نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا در پرسنل، خواستار پایان مامویت این شناور فرانسوی شده است.
آسوشیتدپرس گزارش داد: وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه ابتلای بیش از هزار تن از پرسنل ناو هواپیمابر شارل دو گل را به ویروس کووید-19 تایید کرد. عملکرد وزارت نیرو‌های مسلح در قبال شیوع ویروس کرونا در این ناو مورد انتقاد قرار گرفته است. یک مقام نیروی دریایی در پاسخ به این انتقاد‌ها گفت: در رابطه با مبتلایانی که بیشتر از سایرین مایه نگرانی ما بوده اند خاطر نشان می‌کنم، 20 نفر در بیمارستان سنت - آن Sainte-Anne متعلق به ارتش که در نزدیکی تولون واقع شده، بستری شده اند. یکی از ملوانان بستری شده نیز تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.
4 افسر آمریکایی در این ناو حضور دارند. هیچ نگرانی وجود ندارد. آن‌ها از خدمات بهداری ارتش بسیار راضی هستند. در مورد وضعیت یک افسر انگلیسی که در ناوچه شوالیه پل بود نیز جای هیچ نگرانی نیست.
این افسر فرانسوی افزود: در روز‌های 4 و 5 آوریل شمار مراجعه کنندگان (به بخش درمانی ناو) به شدت افزایش یافت و اسکن ریه این افراد، عوارض ابتلا به ویروس کرونا را نشان داد. در این تاریخ، فرمانده تصمیم گرفت برای ارائه پیشنهاد توقف ماموریت، به فرماندهی کل نیروی دریایی هشدار بدهد. وزیر نیرو‌های مسلح نیز سریعا به توقف ماموریت ناو تصمیم گرفت.
نظامی فرانسوی در ادامه از اقدامات انجام گرفته برای ویروس زدایی در ناو هواپیمابر شارل دو گل مبادرت و تاکید کرد که این اقدام با شستشوی ناو با آب 60 درجه با فشار بالا و استفاده از نوعی ماده ضدعفونی کننده در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نیمی خدمه هواپیمابر ناو هواپیمابر شارل دو هواپیمابر شارل دو گل نیرو های مسلح شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است