Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@14:12:56 GMT

شرایط ویزای کارآفرینی استرالیا چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۷۱۹۶

شرایط ویزای کارآفرینی استرالیا چگونه است؟

ویزای کارآفرینی استرالیا به منظور جذب استعدادهای جهانی است که در مهارت‌های مهم تخصصی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ویزای کارآفرینی استرالیا نوعی ویزای کاملاً جدید است که به طور خاص برای شرکت‌های نوپا در این کشور طراحی شده است. این ویزا به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که در یک زمینه مبتنی بر فناوری و یا STEM (آشنایی با فناوری کشورهای صنعتی) فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویزا بخشی ازطرح جهانی استعداد (GTS) تحت ویزای کمبود نیروی کار ماهر (TSS) (زیرکلاس 482) است. هم اکنون هم به طور رسمی جایگزین ویزای قدیمی 457 شدهاست. کسب این ویزا شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط کسب ویزای کارآفرینی استرالیا

ویزای کارآفرینی استرالیابه منظور جذب استعدادهای جهانی است که در مهارت‌های مهم تخصصی فعالیت می‌کنند. سپس می‌توانند مهارت و استعداد خود را در کشور استرالیا به کار بگیرند. اگر شما هم قصد دارید از طریق دریافت این ویزا به کشور استرالیا مهاجرت کنید، باید این نکات را مد نظر داشته باشید:

مدت اعتبار ویزای کارآفرینی

این ویزا برای لیست مشاغل ماهرانه کوتاه مدت (ویزای حداکثر 2 سال اعتبار دارد. برای لیست مهارت‌های استراتژیک میان مدت وبلند مدت مدت اعتبار ویزا حداکثر 4 سالاست که سپس می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت دائم اقدام کنید.

مزیت دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دریافت این نوع ویزا، امکان درخواست برای فعالیت در مشاغل نوظهور است که فعلا در ایران در دسترس نیستند. همچنین می‌تواند برای مشاغلی که در لیست مشاغل مجاز واجد شرایط (STSOLیاMLTSSL) تعریف نشده‌اند، درخواست ارسال کنید.

در واقع شما می‌توانید از مهارت‌های زیر برای دریافت ویزای خود استفاده کنید:

در بخش مشاغل نوظوهر مانند محاسبات کوانتومی، هوش مصنوعی واقعیت مجازی می‌توانید این ویزا را دریافت کنید. این سه صنعت در استرالیا در حال رشد هستند. اکنون مشاغلی مثل مهندسی کوانتومی در استرالیا نیاز است.

- برای دریافت ویزا از طریق مشاغل سنتی فقط یک شغل را می‌توانید انتخاب کنید. ضمن اینکه در همان شغل هم باید صلاحیت و شرایط کافی را داشته باشید و به عنوان یک شاغل حرفه‌ای محسوب شوید.

چه شرکت‌هایی واجد شرایط درخواست برای ویزای کارآفرینی هستند؟

اگر می‌خواهید بدانید که فعالیت و شرکت مورد نظر شما در استرالیا پذیرش می‌شود یا خیر، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

سن شما باید کمتر از 55 سال باشد. شما باید دریک زمینه‌ی مبتنی بر فناوری یا مرتبط باSTEMفعالیت کنید. باید بتوانید ثابت کنید که سیاست استخدامی شرکت شما در راستای استخدام کارگران استرالیایی است. باید شواهدی را  ارائه دهید مبنی بر اینکه برای اهمیت کشور استرالیا تبلیغات زیادی را انجام داده‌اید (به عنوان مثال در شبکه‌های اجتماعیSeek وLinkedIn) باید سابقه‌ی فعالیت خود را ثبت کنید. اگر درخواست شما توسط یکی از مناطق محلی استرالیا پذیرش نشد، باید دلایل رد خود را یادداشت کنید و به مناطق دیگر ارائه دهید. شرکتی که قصد دارید در استرالیا راه‌اندازی کنید باید یک شرکت خوب و بدون نقض قوانین در محل کار، با رعایت کامل قوانین مهاجرت و یا هر قانون قابل اجرای دیگری در استرالیا باشد. باید ثابت کنید که کارمندان شما مطابق با نرخ فعلی دستمزد در بازار کار استرالیا دستمزد دریافت می‌کند. میزان حقوق برای کارمندان برابر 80 هزار دلار استرالیاست که باید حداقل 53.900 دلار آن نقدری باشد. مابقی آن می‌تواند برابر با ارزش معادل باشد. برای دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا باید با مراجعه به سایتjoboutlook.gov.au و یا سایر وبسایت‌های استخدام صنعتی، معیار حقوق و دستمزد را ثبت کنید. در صورتی که هیچ معیار مشخصی برای پرداخت دستمزد کارکنان نداشته باشید، ممکن است برای اثبات این موضوع از شما مدارک دیگری درخواست کنند.

9- باید بتوانید به دولت استرالیا ثابت کنید که فعالیت تجاری شما در این کشور به خلق یک محصول و یا ارائه‌ی خدمات منجر می‌شود. همچنین باید فعالیت شما منجر به توسعه‌ی یک شرکت و یا تجارت کشور استرالیا شود.

میزان سرمایه مورد نیاز برای دریافت ویزای کارآفرینی

برای دریافت این ویزا به حداقل 200 هزار دلار برای سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارید. می‌توانید منافعمالکیتحداقل 30٪درسرمایه‌گذاری را در ابتدا تأمین کنید. سپس وزارت امور داخلی استرالیا با بررسی شرایط، برای صدور ویزای شما تصمیم‌گیری می‌کند. در صورتی که تمامی الزامات دریافت ویزا را رعایت کرده باشید، این وزارت با شما تماس می‌گیرد تا مدارک بیشتری را برای ارزیابی ارسال کنید.

 این وزارتخانه طی 5 تا 11 روز کاری درخواست شما را بررسی می‌کند. شما می‌تواند حداکثر 5 موقعیت شغلی را برای اقامت در استرالیا انتخاب کنید.

سایر شرایط برای اقامت در استرالیا

برای اینکه ویزای کارآفرینی استرالیا را دریافت و به این کشور مهاجرت کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

از نظر جسمانی و روانی کارت سلامت دریافت کنید. همچنین باید الزامات امنیتی را رعایت کرده باشید. نداشتن سوءپیشینه برای دریافت ویزای کارآفرینی ضرورت دارد. نباید با سهامداران و یا مدیران یک شرکت استرالیایی رابطه‌ی خانوادگی داشته باشید. مدرک تحصیلی آکادمیک ضرورت دارد که باید متناسب با شغلی که باید در استرالیا فعالیت کنید، باشد.

4- داشتن حداقل 3 سال سابقه‌ی کار ضرورت دارد. این قسمت از شرایط دریافت ویزا ارتباط مستقیمی با میزان مهارت و تخصص شما دارد و نشان می‌دهد توانایی کافی برای فعالیت اقتصادی در استرالیا را دارید.

شرایط ویژه برای کارآفرینی در استرالیا

ویزایی که دریافت می‌کنید حدود 4 سال اعتبار دارد. اگر قصد دارید به صورت دائم در استرالیا زندگی کنید، باید بعد از گذشت 3 سال برای دریافت ویزای اقامت دائم اقدام کنید.

اگر ویزای اقامت استرالیا را دریافت کردید و بعد اعتبار آن به اتمام رسید، فرصت دارید در مدت 60 روز یک اسپانسر جدید پیدا کرده و درخواست ویزای جدید را به دولت استرالیا ارسال کنید. در غیر این صورت باید این کشور را ترک کنید.

نحوه بررسی درخواست اقامت در استرالیا از طریق کارافرینی

بعد از اینکه درخواست ویزای کارآفرینی خود را برای وزارتخانه استرالیا ارسال کردید، یک هیأت تمامی مدارک، سوابق و اطلاعات شما را بررسی می‌کند. زمان درخواست برای دریافت ویزا می‌توانید در استرالیا و یا هر کشور دیگری باشید. درخواست خود را باید از طریق سیستمSkillSelectو به صورت آنلاین ارسال کنید.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: استرالیا برای دریافت ویزای برای دریافت ویزا کشور استرالیا داشته باشید ارسال کنید ی فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛  دستیار پیشرفت بنیاد تعاون بسیج سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، در این نمایشگاه یک روزه که در حاشیه همایش فرماندهان، مسئولان بسیج سازندگی و بسیج مساجد و محلات و طرح فدک جامعه زنان بسیج نواحی مقاومت استان گفت: در این رویداد بخشی از دستاورد‌ها وظرفیت‌های کارآفرینی، اشتغال و صنایع دستی اعضای بنیاد تعاون بسیج در سطح نواحی مقاومت بسیج استان  به نمایش گذاشته شد.

عباس کاوه افزود: این نمایشگاه همسو با تحقق شعار سال ۱۴۰۳ در قالب  ۱۵ غرفه برپا شده است.

دیگر خبرها

  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس