Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع نمایندگان گیلان یکی از مشکلات گیلان را عدم توزیع عادلانه منابع در روستاها دانست و گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم برنامه ششم توسعه توزیع عادلانه در بین روستاها است ولی بسیاری از زیرساخت‌ها به‌صورت متوازن در روستاهای گیلان توزیع نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم را برای توسعه در روستاهای گیلان فراهم کنیم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه تثبیت جمعیت و جلوگیری مهاجرت از روستا و فراهم آوردن شرایط برای مهاجرت به روستا است و برای انجام این کار باید به ایجاد زیرساخت‌های لازم توجه و به پیشرفت اقتصاد روستایی کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم توجه لازم به زیست‌بوم و اقتصاد روستایی گفت: باید به‌منظور تثبیت جمعیت در روستاهای کشور، اقتصاد و زیست‌بوم روستا را شناسایی و بر روی آن هدف‌گذاری کنیم به همین دلیل نباید فقط به‌صورت کلان به این مسئله نگاه کرد زیرا قانون برنامه پنجم فقط ۴۵ درصد آن محقق شده است لذا باید قانون برنامه ششم هرچه بهتر اجرایی شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه بسیاری از طرح برنامه‌های توسعه اقتصادی در روستاها اجرایی شده است، افزود: بسیاری از زیرساخت‌های روستایی مثل آب، برق، گاز، بهداشت، مخابرات و جاده محقق شده است.

عباسی لازمه اجرایی شدن کامل قانون برنامه ششم توسعه روستایی را شناسایی منابع منطقه برشمرد و بیان کرد: باید فرصت‌های شغلی پایدار در روستاها ایجادشده ‌و‌ منابع و ظرفیت روستاها شناسایی و بر اساس آن سرمایه‌گذاری انجام شود تا به موفقیت در این حوزه برسیم‌.

وی با تأکید بر اینکه روستاها باید پیشرفت اقتصادی کشور می‌شود، تصریح کرد: استکبار برای شکست جمهوری اسلامی ایران بر روی فشار اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده و در تلاش است مردم را در سخت‌ترین شرایط زندگی قرار دهد و‌ یکی از دلایل انتخاب شعار جهش تولید توسط مقام معظم رهبری همین نکته بوده است لذا باید برای محقق شدن شعار سال به اقتصاد و اشتغال روستایی توجه ویژه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به ظرفیت اقتصادی روستاهای استان گیلان گفت: روستاهای کشور ازجمله روستاهای گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه چای، بادام، برنج، زیتون و انواع مرکبات هستند که باید به‌صورت حلقه اتصال به یکدیگر فعالیت کنند زیرا باید برای توسعه روستایی به همه مسائل توجه شود.

عباسی با انتقاد از مهاجرت جمیعت روستاهای کشور گفت: درگذشته که امکانات در روستاها فراهم نبود بسیاری از مدارس روستاها حتی دبیرستان پر از دانش‌آموز بود ولی هم کانون علیرغم توسعه در روستاهای کشور بسیاری از مدارس فاقد دانش‌آموز هستند و تنها دلیل آن عدم توجه به امرارمعاش خانوارها و منابع روستایی است.

وی یکی از مشکلات گیلان را عدم توزیع عادلانه منابع در روستاها دانست و بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم برنامه ششم توسعه توزیع عادلانه در بین روستاها است ولی بسیاری از زیرساخت‌ها به‌صورت متوازن در روستاهای گیلان ازجمله بخش رحیم‌آباد و روستاهای اشکورات رودسر علیرغم اینکه آماده پذیرش طرح توسعه هستند توزیع نشده و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه برای تعریف سند روستایی باید نیازسنجی در روستاها انجام شود، اظهار کرد: برای توسعه روستایی در سال جهش تولید باید تمام ظرفیت‌های تولید و کشاورزی روستاها شناسایی شود و پس از فراهم آوردن تمام امکانات رفاهی آن روستا را به‌عنوان روستای سبز که همه امکانات را دارد معرفی کرده و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کنیم.

عباسی با اذعان به اینکه بسیاری از روستاییان در خصوص ثبت‌نام در سامانه کارا توجیه نشده‌اند، تصریح کرد: روستاییان باید با مراجعه به سامانه کارا بودجه و اعتبار اشتغال روستایی خود را دریافت کنند ولی یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این است که بسیاری از روستاییان نمی‌دانند چگونه باید در این سامانه ثبت‌نام کرده و اعتبارات لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان روستاها مجلس شورای اسلامی توسعه روستایی روستاهای گیلان برنامه ششم توسعه روستاهای کشور توزیع عادلانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد