Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@17:18:04 GMT

ارتش: مرز‌ها به شکل آنلاین رصد می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۸۶۸۱

ارتش: مرز‌ها به شکل آنلاین رصد می‌شود

سرتیپ «نوذر نعمتی» روز شنبه با اشاره به آمادگی نزاجا در دفاع از خطوط مرزی و حدود و ثغور کشور اظهار داشت: نیرو‌های ما اکنون در سرحدات از غرب تا جنوب و شمال شرق حضور دارند و با توجه به رصد لحظه‌ای و پیش‌بینی تهدیدات احتمالی به اجرای مأموریت‌های ابلاغی می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: هم‌اکنون در تمامی یگان‌های ما در مرز‌های غرب، جنوب غرب و شمال شرق پایش ۲۴ ساعته به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و همه مراحل رصد و پایش مرز‌ها توسط سلسله‌مراتب و رده‌های مختلف فرماندهی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمتی با اشاره به توان قابل توجه نیروی زمینی در حفاظت از مرز‌های کشور، عنوان کرد: امروز در حوزه رصد و پایش مرز‌ها به سطحی از توانمندی رسیده‌ایم که قادر هستیم از هر فاصله‌ای پایگاه‌های مختلف مرزی را رصد کنیم.

وی درباره بهره‌گیری از مکانیسم‌های جدید در ایجاد امنیت و مقابله با تهدیدات مرزی، گفت: هم‌اکنون از سامانه‌های پهپاد، بالن‌ها و دوربین‌های پیشرفته در این حوزه استفاده می‌کنیم و به فراخور نیاز در پایش مرز‌ها از تجهیزات الکترونیکی بهره می‌بریم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: مرز‌هایی که نیروی زمینی ارتش در آن مستقر است، به‌صورت آنلاین و ۲۴ ساعته رصد می‌شود، همچنان که پایش فیزیکی مرز‌ها نیز همچون گذشته صورت می‌گیرد و در رده‌های مختلف در سطح پایگاه‌ها، یگان‌ها و گردان‌ها برنامه‌هایی از قبیل: گشت‌زنی و کمین‌ها همچنان جهت ارتقای ضریب امنیت مناطق مرزی انجام می‌شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مشکل خاصی در برقراری امنیت در مرز‌های جمهوری اسلامی نداریم و مرز‌های ما در شرایط خوب امکاناتی و زیستی قرار دارند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: البته در گذرگاه‌ها و مناطق گلوگاهی نیز که در آن احتمال عبور و مرور غیرمجاز وجود دارد از طریق اقدامات مهندسی رزمی کار مسدودسازی انجام شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش نیروی زمینی ارتش مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح سرنوشت تلاش‌های گسترده صورت گرفته برای رسیدن به آرامش پایدار در منطقه را تهدید می‌کند.

این بیانیه عملیات نظامی اسرائیل در شهر فلسطینی رفح را محکوم و تاکید کرد که این تنش آفرینی خطرناک جان بیش از یک میلیون فلسطینی را تهدید می‌کند.

در سایه تداوم تهدیدات مقامات صهیونیست برای حمله به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، رادیو ارتش رژیم اشغالگر دیروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم تخلیه حومه شرقی منطقه رفح را آغاز کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساکنان شهر رفح در منطقه شرقی آن می‌خواهیم فوراً آنجا را تخلیه کنند و به سمت منطقه المواصی بروند.

گروه‌های فلسطینی با هشدار درباره پیامدهای فاجعه‌بار انسانی هرگونه تجاوز زمینی رژیم اشغالگر به رفح که می‌تواند منجر به جنایت‌های شنیع دیگری علیه غیرنظامیان فلسطینی شود تأکید کردند که دولت آمریکا و جامعه غربی مسئول کامل هرگونه تجاوز زمینی اسرائیل به شهر رفح هستند. اما مقاومت برای هرگونه سناریویی در تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهدید برای حمله زمینی به رفح در جنوب غزه آماده است.

کد خبر 6099352

دیگر خبرها

  • مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان