Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به تخریب 20 هزار واحد در زلزله سال 1396 استان، گفت: هم اکنون 38 هزار و 500 واحد ساخته شده و حدود 1500 واحد نیز با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در حال ساخت است و عملا با این حساب پرونده بازسازی زلزله استان بسته شده است.

فرهاد فقیهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تخریب و آسیب بیش از 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان در جریان زلزله سال 1396 گفت: از این تعداد حدود 20 هزار واحد تخریبی و 67 هزار و 548 واحد تعمیری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرمت تمام واحدهای تعمیری زلزله به پایان رسیده است، گفت: هم اکنون روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی تخریبی نیز تا حد بالایی پیش رفته و می‌توان گفت بیش از 95 درصد کار انجام شده است.

فقیهی با اشاره به افزایش ساخت و سازها در مناطق زلزله زده، گفت: در جریان زلزله حدود 20 هزار واحد تخریب شد، اما هم اکنون بیش از 40 هزار واحد احداث شده و یا در دست ساخت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود دو برابر واحدهای تخریبی زلزله طی دو سال گذشته ساخت و ساز داشته ایم و عملا از نظر ما پرونده بازسازی زلزله بسته شده و تنها بخشی از کار ساخت واحدهای مازاد باقی مانده است.

فقیهی یادآور شد: این مازاد ساخت و ساز و افزایش دو برابری آن به خواست و انتخاب خود مردم بوده که تلاش داشتند واحدهای یک طبقه قبل از زلزله که تخریب شده بود را به شکل دو تا سه طبقه بسازند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد و همان یک طبقه ساخته می‌شد، پرونده بازسازی زلزله خیلی وقت پیش بسته می‌شد.

وی افزود: هم اکنون از مجموع 40 هزار واحد مسکونی در دست احداث در سطح مناطق زلزله زده استان، پرونده ساخت 28 هزار واحد در روستاها به طور کامل بسته شده و در شهرها نیز از حدود 12 هزار واحد کار ساخت 10 هزار و 500 واحد به پایان رسیده و مابقی نیز در مرحله سقف قرار دارند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از صرف اعتبار 3600 میلیارد تومانی در جریان بازسازی زلزله استان خبر داد و افزود: این اعتبارات در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض جهت ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی زلزله زده هزینه شده است.

وی افزود: علاوه بر صرف این اعتبارات، 199 تُن سیمان رایگان و نیز 72 تُن میله گرد به قیمت دولتی در مناطق زلزله زده استان طی مدت بازسازی توزیع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه زلزله کرمانشاه منطقه کرمانشاه بنیاد مسکن بازسازي پرونده بازسازی زلزله ساخت و ساز هزار واحد زلزله زده بسته شده هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود