Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:28:26 GMT

دو ناشر صربستان، ۸ هزار جلد کتاب به سالمندان هدیه کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۹۸۸۷

دو ناشر صربستان، ۸ هزار جلد کتاب به سالمندان هدیه کردند

دو موسسه انتشاراتی بزرگ در صربستان در زمان وضعیت اضطراری ناشی از ویروس کرونا تصمیم گرفتند که ۸ هزار جلد کتاب را به قشر سالمندان کشورشان هدیه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، انتشارات «لاگونا» و «وولکان» دو مرکز انتشارات بزرگ در صربستان در زمان وضعیت اضطراری ناشی از ویروس کرونا در کشور تصمیم گرفتند که ۸ هزار جلد کتاب را به قشر سالمندان هدیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، انتشارات لاگونا و وولکان با این هدف که کتاب می‌تواند این روزهای دشوار را برای سالمندان با محتویات خوب آسانتر کند، چند هزار جلد کتاب را در بسته بندی‌های متععد به شهرداری بلگراد به عنوان هدیه برای سالمندان تحویل داد.

«آندریا رادولوویچ» معاون رئیس مجمع عمومی شهرداری بلگراد در این باره گفت: این دو انتشارات با اقدام بشر دوستانه و شناختن نیازهای سالمندان در این زمان دشوار برای شهر بلگراد و تمامی کشور این کتاب‌ها را هدیه کردند.

«ایوان کارل» مسئول فرهنگی شهرداری بلگراد نیز این اقدام بشردوستانه را نشانه فرهنگی و مسئولیت پذیری فرهنگی دانست و گفت: چنین تصمیمی نشان می‌دهد که در کشور ما در مواقع دشوار وحدت و همبستگی وجود دارد.

وی معتقد است: که چنین حرکتی فقط آغاز کمک‌های بشر دوستانه است و می‌توان چنین اقدامات مشابهی را در آینده انتظار داشت.

همچنین دولت صربستان حدود ۴۰ یورو را برای کمک به بازنشستگان اعلام کرده و این مبلغ به حساب این افراد واریز شده است.

سالمندان بالا تر از ۶۵ سال در صربستان بخاطر تدابیر امنیتی اتخاذ شده در چارچوب وضعیت اضطراری در کشور نمی‌توانند به استثنای روزهایی که از طرف دولت برای خرید معین کرده است، از خانه بیرون بیایند. برای تسهیلات این قشر در نقاط مختلف مراکزی وجود دارند که افراد سالمند برای تامین دارو و یا مواد غذایی می‌توانند با این مراکز تماس برقرار کنند تا اینکه مایحتاج‌های آنها توسط داوطلبین جوان در دسترس آنان قرار بگیرد.

دولت صربستان برای به حداقل رساندن شمار مبتلایان به ویروس کرونا ( کووید-۱۹) ممنوعیت خروج مردم به مدت ۸۴ ساعت را در زمان عید پاک در شهرهای صربستان را اعلام کرد که از ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۹ فروردین تا ساعت ۵ بامداد روز سه شنبه دوم اردیبهشت ادامه دارد.

دولت صربستان چنین تصمیمی را در راستای جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اتخاذ کرده است.

دولت صربستان از بدو شیوع ویروس کرونا در این کشور تدابیر پیشگیری شدیدی را از جمله ممنوعیت خروج از خانه از ساعت ۱۷ تا ساعت پنج بامداد به اجرا در آورده و در حال حاضر با کمک‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین کارشناسان و متخصصین اپیدمیولوژی و تامین مراکز متعدد درمانی برای بستری مبتلایان به ویروس کرونا تلاش زیادی را در سطح کشور برای مهار کردن این ویروس به اجرا گذاشته است.
 
تامین ماسک و دیگر نیازهای پزشکی و دارویی، متوقف کردن حمل و نقل عمومی در شهر و بین شهری، بستن تمامی رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، کتابخانه‌ها و متوقف کردن پرواز هواپیماهای مسافربری از فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد، پایتخت صربستان از دیگر موارد مهمی هستند که صربستان در مبارزه با ویروس کرونا بکار گرفته است.
 
جریمه سنگین برای افرادی که مقررات وضعیت اضطراری را اجرا نکنند یکی از اقدامات مهم در ممانعت از خروج مردم به ویژه سالمندان از خانه‌ها است که نتیجه مطلوبی داده است.
 
بر اساس تدابیر اتخاذ شده توسط دولت صربستان، حضور افراد سالمند بالاتر از ۶۵ سال در شهرها و افراد بالاتر از ۷۰ سال در روستاها ممنوع است و دولت برای این افراد، تسهیلاتی را فراهم آورده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب سالمندان صربستان انتشارات وضعیت اضطراری هزار جلد کتاب دولت صربستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند