Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:09:40 GMT

تاثیرات منفی کرونا بر مخابرات پاکستان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۰۰۳۷

تاثیرات منفی کرونا بر مخابرات پاکستان

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در پاکستان با هدف مدیریت شیوع کرونا که  منجر به تعطیلی شهرها در قالب قرنطینه داوطلبانه مردم و جامعه  شد تاثیرات منفی زیادی بر بسیاری کسب و کارها و از بین رفتن مشاغل در شهرهای مختلف پاکستان شده است.
به گزارش روز شنبه رسانه‌های پاکستانی، شرکت مخابرات و خدمات ارتباطی پاکستان همزمان با خانه نشینی مردم  این کشور که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد اقدام به ارائه بسته های اینترنتی رایگان به متشرکان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین صنعت ارتباطات پاکستان هفته‌های اخیر یک پویش هدفمند در شبکه‌های اجتماعی در این کشور راه‌اندازی کرد تا کاربران را به استفاده از بسته‌های جدید تشویق کند.

مسئولان بخش مخابرات پاکستان برای جلوگیری از ضررهای مالی ناشی از پیامدهای منفی شیوع کرونا دست به دامن دولت این کشور شده و به دنبال کسب حمایت هستند. 

روزنامه انگلیسی زبان «نیوز» پاکستان در این خصوص گزارش داد: قرنطینه شهرها باعث شده تا بسیاری از نیروهای کاری مرتبط با خدمات مخابراتی و اپراتورها بیکار شوند و انتظار می‌رود این روند در سطوح پایین‌تر ادامه یابد. 

تعطیلی شهرهای پاکستان در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی باعث شد تا هزینه‌های بهره برداری و نگهداری از شبکه‌های مخابراتی و راه‌اندازی این بخش‌ها در هفت روز و شبانه روز با محدودیت تردد و منع آمد و شد همراه بوده و یا کاهش ساعات کاری نیروها نیز تامین مستمر خدمات ارتباطاتی را تحت تاثیر قرار داده است. 

تقاضای خدمات اینترنتی و ارتباطات در پاکستان همزمان با شیوع کرونا شاهد افزایش بی‌سابقه از ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده است اما محدودیت ظرفیت و غیرفعال بودن نیروهای کاری، امکان بهره برداری و درآمدزایی را کاهش داده است. 

طرح فاصله گذاری اجتماعی در پاکستان همچنین کاهش نقدینگی شرکت‌های مخابراتی و تعطیلی فروشندگان بسته‌های اینترنتی و شارژ هزینه‌های کاربران را به دنبال داشته و این وضعیت تجارت اپراتورها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. تیم‌های عرضه کننده سیم کارت و فروش نیز در وضعیت فعلی، قادر به انجام رساندن معاملات اقتصادی نیستند. 

صنعت ارتباطات پاکستان برای ماندگاری بلندمدت و تامین خدمات پایدار از دولت این کشور خواهان دریافت بسته مالی حمایتی برای جلوگیری از خسارت‌ها در شرایط اضطراری شده است زیرا حوزه مخابرات و ارتباطات یک منبع خدمات دهنده برای مبارزه موثر با بیماری همه گیر کرونا محسوب می‌شود. 

مسئولان صنعت مخابرات پاکستان خواستار لغو دریافت برخی از مالیات‌ها با هدف مشارکت موثر این بخش در جنگ با کرونا و همچنین تسهیل برنامه‌های آنلاین در سایر استان‌های این کشور شده‌اند. 

پاکستان در تامین خدمات اینترنت پرسرعت در شاخص جهانی مقام ۱۲۲ را کسب کرد و در این بخش از هند رقیب سنتی خود پیشی گرفت. هند در فهرست جهانی کشورهای ارائه دهندی اینترنت پرسرعت در جایگاه ۱۳۰ قرار گرفت. 

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان ارتباطات پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان ارتباطات ویروس کرونا پاکستان ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص توسعه صنعت فضایی در کشور گفت: توسعه کاربردهای صنعت فضایی جز محورهای مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.

کد خبر 6090531 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی