Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول فنی آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ظرفیت آزمایش ویروس کرونا در این استان با تهیه یک دستگاه جدید از ۱۲۰ به ۳۰۰ مورد در روز افزایش یافت.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر بهروز خوانساری‌نژاد  به مناسبت روز آزمایشگاه و تولد حکیم جورجانی افزود: با راه‌اندازی دستگاه جدید، ظرفیت انجام تست موارد مشکوک به کرونا پنج برابر افزایش یافته است اما نیاز به تامین کیت آزمایشگاه، محدودیت تست را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: بخشی از کیت مورد نیاز تست موارد مشکوک به ویروس کرونا در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی  اراک و بخشی نیز توسط انستیتو پاستور تامین می‌شود.

دکتر خوانساری نژاد افزود: در کشور شبکه آزمایشگاهی شامل  انستیتو پاستور، بیمارستان مسیح دانشوری و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک در تست مشکوک کرونا فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: اراک اولین شهرستان کشور است که تست مربوط به کرونا را انجام می‌دهد و در کشور جزو شبکه آزمایشگاهی بشمار می‌رود و این مهم در  آزمایشگاه تخصصی کلینیک امام رضا(ع) اراک و آزمایشگاه خصوصی بهسان  در حال انجام است.

وی اضافه کرد: چهار ماه از عمر ویروس کرونا زمانی که در ووهان چین آغاز شده سپری می‌شود و با توجه به وضعیت اپیدمی این بیماری کارهای تحقیقاتی گسترده ای در کشور و جهان در حال انجام است، اما عموم مردم باید همچنان بیماری را جدی بگیرند و توصیه های اعلام شده از سوی متخصصان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

دکتر خوانساری نژاد افزود: امید است با سیر کنونی ویروس و مدیریت اعمال شده و انجام اقداماتی از قبیل طرح فاصله‌گذاری هوشمند بتوان وضعیت بهتری را در ارتباط با این بیماری  ترسیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به گفته آقای پورعباس: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعلا تغییری نکرده و تا زمان انتشار دفترچه کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه، فرصت باقی است. با این وجود دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌ها، اجرای قانون باید مورد بازنگری قرار گیرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی