Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مصطفی امیری امروز شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با ویروس کرونا در استان لرستان، اظهار داشت: سپاه با تمام امکانات تجهیزاتی، نیرویی، بیمارستانی، سازمان بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی و ارتش با تمام توان و تجهیزات خود در این راستا ورود پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه پای کار برای شکست کرونا

وی، بیان داشت: امروز به لطف الهی و رهبری، مقام معظم رهبری این ویروس به نوعی در حال کنترل است، تعداد مبتلایان بهبود یافته روز به روز در حال افزایش است، بیماران کرونایی روند کاهشی پیدا کرده و فوتی‌ها نیز روند ثابت در لرستان و در کشور کاهشی دارد و همه اینها مرهون وحدت ایجاد شده بین همه مردم بود.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح لرستان با تاکید بر تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و… از سوی مردم و نهادهای مختلف، تصریح کرد: اگر این اقدامات نبود به طور حتم با روند کنترلی این ویروس مواجه نبودیم.

سرهنگ امیری با اشاره به اینکه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح از همان روزهای اول دستور دادند که ۵۶ بیمارستان نیروهای مسلح به صورت مستقیم و همچنین مراکز درمانی سیار در سطح کشور در این رابطه فعال شوند، تصریح کرد: سامانه‌های درمانی، پدافند جنگ‌های بیولوژیکی، سامانه‌های جنگ نوین نیروهای مسلح با جدیدترین تجهیزات به کار گرفته شد و به رفع آلودگی، پاکسازی محیط، گندزدایی اماکن و… اقدام کردند.

مورد فوتی ناشی از کرونا در بین نیروهای مسلح نداشته‌ایم

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایجاد قرارگاه زیستی امام رضا (ع) در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و… عنوان کرد: همه پای کار آمدند، امکانات خود را به کار گرفتند، ثمره این اقدامات این بوده که جو و امنیت روانی حاکم شده و امیدواریم بتوانیم این ویروس را در آینده نزدیک با مجاهدات‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی شکست دهیم.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد این قرارگاه در لرستان با محوریت فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، تصریح کرد: با همت و آگاه سازی که صورت گرفت تا کنون هیچ گونه مورد فوتی در اثر کرونا در بین نیروهای مسلح استان نداشته‌ایم.

سرهنگ امیری با اشاره به اینکه شرح وظایف دستگاه‌های مختلف در این قرارگاه تعیین شد، عنوان کرد: در سطح لشگر ۸۴ لرستان، قرارگاه زیستی ایجاد شد، بیمارستان ۵۲۵ ارتش آماده شد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شد.

ضدعفونی و تولید ماسک توسط ارتش در لرستان

وی با اشاره به گندزدایی اماکن عمومی، پادگان‌ها و منازل سازمانی توسط ارتش در استان، بیان داشت: انجام غربالگری روزانه، تشکیل تیم‌های مراقبتی پزشکان و پرستاران، برگزاری رژه خدمت با استفاده از امکانات و سامانه‌های پدافند بیولوژیکی و جنگ نوین و رفع آلودگی و ضدعفونی شهرهای استان از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی لشگر ۸۴ لرستان بوده است.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح لرستان، گفت: همچنین ایجاد کارگاه ماسک و تولید روزانه دو هزار عدد ماسک، انجام کار غربالگری در سطح بیش از ۸۰ هزار نفر و… از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی ارتش در لرستان بوده است.

سرهنگ امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در استان، اظهار داشت: تشکیل قرارگاه، کمک به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که یک کار بسیار بزرگ بود، اجرای گشت‌های نظارتی بر امکان پرخطر و ریسک پذیر و… از جمله این اقدامات بوده است.

تشکیل تیم‌های جهادی بسیج از سوی سپاه در لرستان

وی همچنین با اقدامات صورت گرفته از سوی سپاه لرستان در این حوزه، بیان داشت: ایجاد قرارگاه کارگروه زیستی با محوریت فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، ارتباط روزانه و مستمر با ستاد ملی کرونا، ایجاد نقاهتگاه نگهداری بیماران کرونایی با ظرفیت ۷۶ تختخواب که قابلیت ارتقا به ۱۲۰ تخت را دارد، گندزدایی و غربالگری روزانه از اماکن سپاه و… از جمله این اقدامات بوده است.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح لرستان با اشاره به اعزام ۱۲ تیم واکنش سریع از سوی پادگان ۲۴ بعثت بروجرد به شهرستان قم، افزود: این تیم‌ها نقش بسیار مهمی در رفع آلودگی و دفاع بیولوژیکی شهر داشتند.

سرهنگ امیری در ادامه با اشاره به تشکیل تیم‌های جهادی بسیج از سوی سپاه استان در قالب طرح بسیج محور «مطهر»، تصریح کرد: بیش از ۷۰ هزار و ۳۹۲ نفر تا کنون در این رابطه سازماندهی شدند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۱۵۷ نفر در بحث رفع آلودگی، غربالگری و… به کار گیری شدند و به کمک دانشگاه آمدند.

تشکیل ۱۸ تیم غسال توسط بسیج طلاب

وی با اشاره به اینکه در این غربالگری‌ها ۱۰ هزار مشکوک به کرونا شناسایی شدند، گفت: در نهایت هزار نفر مشکلاتی داشتند که نیاز بود به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ۱۸ تیم غسال توسط بسیج طلاب، بیان داشت: این تیم‌ها کار غسل، خواندن نماز میت و کفن را بر اساس موازین شرعی انجام می‌دهند.

سرهنگ امیری، تاکید کرد: این اقدام روحانیون و طلاب یک کار ارزشمند، خداپسندانه و مجاهدانه است که جای تقدیر دارد.

رسانه‌ها سربازان گمنام مقابله با ویروس کرونا

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعال بودن ۵۵۸ تیم غربالگری بسیج و همکاری آنها با دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: همچنین باید از نقش بی بدیل رسانه‌ها تقدیر و تشکر کرد چرا که در این مدت اقدامات صورت گرفته را پوشش خبری دادند و یک کار مجاهدانه را انجام دادند.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح لرستان، تاکید کرد: در این شرایط باید از رسانه‌ها به عنوان سربازان گمنام مقابله با ویروس کرونا یاد کرد.

سرهنگ امیری همچنین از تولید فرهنگی و فضای مجازی در حوزه پیشگیری و مقابله با این ویروس از سوی سپاه استان خبر داد و گفت: همچنین ایجاد کمیته پیشگیری با همکاری بسیج جامعه پزشکی از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

تولید ۴۶۵ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های سپاه

وی، گفت: تا کنون ۱۳۲ هزار و ۴۴۰ نفر توانسته‌اند از خدمات بسیج جامعه پزشکی استان کمک بگیرند، ۴۲۱ نفر روز پزشک عمومی و ۶۳ نفر روز پزشک متخصص، ۵۷۵ نفر روز بهداشت یار، ۶۲۳ نفر روز پرستار و دو هزار ۴۲۴ نفر روز سایر تخصص‌ها توسط بسیج جامعه پزشکی به مناطق مختلف اعزام شده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح لرستان، گفت: همچنین کمیته بسیج سازندگی تا کنون ۶۲ کارگاه تولید ماسک با ظرفیت روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک ایجاد کرده و تا کنون نیز ۴۶۵ هزار عدد ماسک را در اختیار بیمارستان‌ها و مارکز درمانی استان قرار داده‌ایم.

سرهنگ امیری همچنین از توزیع ۲۶۲ هزار و ۲۶۳ عدد دستکش در بین اقشار آسیب پذیر و محروم استان خبر داد و گفت: همچنین تیم رفع آلودگی جنگ نوین تیپ ۵۷ نیز تا امروز سنگ تمام گذاشته و روزانه کار گندزدایی را انجام می‌دهد.

توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان

وی همچنین با اشاره به شناسایی افراد بی بضاعت و محروم و توزیع کالاهای اساسی بین آنها توسط سپاه استان، گفت: در این راستا میلیون‌ها بسته معیشتی در بین خانواده‌های بی بضاعت، اصناف و… توزیع شده است.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح لرستان، تاکید کرد: این بسته‌های معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان و همچنین تا پایان شکست این ویروس در بین این اقشار توزیع خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی درمان روز پرستار مقام معظم رهبری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس شورای هماهنگی بهداشت سخنان خود با اشاره اقدامات صورت هزار عدد ماسک سرهنگ امیری سوی سپاه رفع آلودگی تا کنون نفر روز تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، یک منبع امنیتی یمنی تاکید کرد: نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند با همکاری وزارت دفاع تعدادی جاسوس را در یمن شناسایی و بازداشت کنند.

وی در ادامه افزود: جاسوس‌های بازداشت شده در جلسات بازجویی به اقدامات خود مبنی بر شناسایی مواضع شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادها و همچنین مواضع استقرار قایق‌های نیروهای مسلح یمن اعتراف کرده اند.

بر اساس این گزارش، جاسوس‌های بازداشت شده گزارشات خود را به کارفرماها تحت عنوان گروه ۴۰۰ ارائه می‌دادند تا مواضع مذکور از سوی دشمن هدف قرار بگیرند. این افراد مأمور شده بودند عملیات خرابکارانه در خصوص تخریب و به آتش کشیدن تجهیزات نیروهای مسلح یمن انجام دهند.

منبع امنیتی یمنی مذکور اضافه کرد: این جاسوس‌ها همچنین مأموریت داشتند با استفاده از سلاح‌های صدا خفه کن و مواد منفجره دست به ترور برخی شخصیت‌ها بزنند تا بدین وسیله روحیه نیروهای مسلح یمن را در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: جاسوس‌های مذکور برای جاسوسی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی استخدام شده بودند.

به نظر می‌رسد اینک که دشمنان یمن در میدان نبرد با نیروهای مسلح این کشور به ویژه ممانعت از حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ناکام مانده اند دست به دامن جاسوسی و اجرای عملیات خرابکارانه در این کشور شده اند.

کد خبر 6098008

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد