Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@21:31:36 GMT

عفو مناسبتی ۱۷۰۰ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۰۹۴۲

عفو مناسبتی ۱۷۰۰ درصد رشد داشته است

محمدرضا حبیبی گفت: حدود ۲۹۰ درصدی مرخصی پایان حبس زندانیان زندان مرکزی اصفهان تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،رییس کل دادگستری استان اصفهان با تأکید بر لزوم پیگیری و اجرای دقیق دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان بیان داشت: با عنایت به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص در سال جدید، اجرای دقیق دستورالعمل مربوطه در دستور کار این کمیته قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله موارد مهم و مؤثر در اجرای این سیاست قوه قضاییه لزوم تغییرنگاه قضات در نحوه برخورد با جرایم و تعیین نوع مجازات‌ها و عدم حبس محور بودن آن می‌باشد.

حبیبی همچنین توجه به شخصیت و موقعیت اجتماعی متهم را در صدور قرار‌ها توسط قضات مهم دانست و خاطرنشان ساخت: در بسیاری از موارد با توجه به شخصیت و موقعیت اجتماعی متهم می‌توان با صدور قرار‌های متناسب از بازداشت و یا زندانی شدن افراد جلوگیری کرد.

رییس کل دادگستری استان در ادامه با ضروری دانستن صدور کیفرخواست‌های شفاهی تصریح کرد: با عنایت به اینکه بسیاری از جرایم تعزیری که مجازات‌های آن‌ها از درجه ۴ تا ۶ محسوب می‌شوند و بعضی جرایم مستوجب حد که فاقد مجازات حبس است، با صدور کیفرخواست شفاهی از سوی دادسرا به دادگاه‌ها می‌توان از بازداشت و زندانی شدن بسیاری از متهمان اینگونه جرایم جلوگیری بعمل آورد.

او بهره گیری از مجازات‌های جایگزین حبس را از دیگر ظرفیت‌های مهم در کاهش جمعیت کیفری دانست و تصریح کرد: احصاء مصادیق مجازات‌های جایگزین حبس و در اختیار قرار دادن آن به قضات باعث سهولت در بهره گیری و استفاده حداکثری از این ظرفیت خواهد شد.

رییس دستگاه قضایی استان در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در شش ماهه دوم سال ۹۸ و در اجرای دستورالعمل ریاست محترم قوه قضاییه استفاده از بعضی ظرفیت‌های قانونی مثل مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، عفو و... رشد بسیار خوبی داشته است.

حبیبی تصریح کرد: در همین رابطه در شش ماهه دوم سال گذشته نسبت به شش ماهه اول شاهد رشد ۲۸۸ درصدی در مرخصی پایان حبس، رشد بیش از ۷۸ درصدی در تعلیق مجازات، رشد بیش از ۷۲ درصدی در آزادی مشروط، رشد ۱۳۳ درصدی در استفاده از پابند الکترونیک و رشد حدود ۸۸ درصدی در عفو‌های موردی بوده ایم.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان ادامه داد: در زندان نسوان نیز شاهد رشد خوب آمار بوده ایم؛ به گونه‌ای که مرخصی پایان حبس ۱۴۱ درصد، آزادی مشروط ۳۰۰ درصد، استفاده از پابند الکترونیک ۵۰ درصد، مرخصی حدود ۸۸ درصد و عفو مناسبتی ۱۷۰۰ درصد رشد داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان زندان قوه قضاییه مجازات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترك ایران و چین گفت: به طور کلی و در سال های گذشته بیش از ۳۳درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار كالای صادراتی ما چین است البته تركیب صادراتی ما به همه كشورها بر اساس امار گمرك بیش از ۸۰ درصد كالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ بغیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان كه تولیدی بوده است.

حریری تصریح کرد: ۹۱ درصد كالای صادراتی ما به چین از فراورده های نفتی است كه اصولا در تركیب صادرات مشكل داریم. در بازار های بین المللی كیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر كیفی رقیب ندارد كه بازار دست ایران است.

او با بیان اینكه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصتها و چالشهای صادرات به چین را بررسی كردیم گفت: حدود ۵سال پیش بر كالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشكالات صادرات به چین كارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مركبات، فرش و صنایع دستی،سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران بعنوان كالای غذایی صادرات انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده كه در سال های اخیر با پیدا كردن بازارهای متنوع در این كشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفته ایم.

رئیس اتاق مشترك ایران و چین لیست كالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان داشت: سال گذشته ماشین الات الیاف نانو و هایتك به چین صادر كردیم و درصدد پیداكردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه ها، كفش دست سوز و شیرینی و شكلات، در حوزه ظروف آشپرخانه پلیمری كه تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاك مردانه با برندهای معتبر متمركز شده ایم.

وی اظهار امیدواری كرد: همه كالاهای تولید كشور كه در فرایند تولید میزان ارز آن كمتر از ۲۵ درصد هزینه كالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده كنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان