Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:56:42 GMT

حزب دولتی آلمان: ترامپ خطری برای سلامت انسان‌ها است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۱۴۱۸

حزب دولتی آلمان: ترامپ خطری برای سلامت انسان‌ها است

رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان سیاست‌های ترامپ به ویژه در دوران بحران کرونا را خطری برای سلامت انسان‌ها هم در آمریکا و هم سراسر جهان دانست. ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "رالف موتسنیچ"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" انتقاد شدیدی به رئیس جمهور آمریکا و رویکردهای وی در بحران های مختلف از جمله بحران کرونا وارد کرده و گفت: در آمریکا هر بیماری که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارد باید هر هفته تا 25 هزار دلار هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر موجودیت را نابود کرده و عمیقا غیر اجتماعی است.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی با توجه به قطع کمک های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی گفت: ترامپ یک خطر برای سلامت انسان ها نه تنها در کشور خود است. وی بسیاری کارها را غلط و یا خیلی دیر انجام داده و تنها عملکرد خود را مد نظر دارد. خودداری وی ازپرداخت بودجه به سازمان بهداشت جهانی تنها راهی برای تحریف اذهان از اشتباهات خود او است.

موتسنیچ درباره عواقب این سیاست های ترامپ برای مناسبات دو سوی آتلانتیک گفت: ایالات متحده آمریکا و اروپا در سال های اخیر از هم بیگانه شده‌اند. آمریکایی ها زمانی نمونه ای برای جوامع غربی بودند، اما در آینده نزدیک دیگر احتمالا این گونه نخواهد بود. این مسئله بخصوص در دوران بحران کرونا آشکار شد.

وی در ادامه افزود: وقتی ما بحران کرونا را پشت سر بگذاریم می بینیم که چه کسی، کجا و چگونه توانسته بهتر واکنش نشان دهد. ما باید همچنین به این مسئله بیندیشیم که چین که این بحران از آنجا آغاز شد کاملا باز و شفاف اطلاع رسانی نکرده است. این مسئله نه تنها به قیمت از دست رفتن مقداری زمان برای ما تمام شد بلکه احتمالا همچنین زندگی برخی انسان ها را نابود کرد.

این مقام آلمانی همکاری خوب بین دولت و ایالات آلمان در بحران کرونا را از عوامل شیب ملایم شیوع این بیماری در کشورش دانسته و گفت: در آلمان پیش شرط های ساختاری برای این منظور بسیار خوب است.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو اروپا را در برابر یک آزمون مهم ارزیابی کرده و گفت: ما باید سریعا هم از نظر ملی و هم در سطح اروپایی تصمیماتی برای آینده بگیریم.

وی همچنین گفت: ما در بحران کرونا با دشمنی روبرو هستیم که در همه کشورها با خشونت عمل می کند. بنابراین ما تنها به صورت مشترک می توانیم با آن مبارزه کنیم و البته نه به صورت نظامی. از این رو افزایش هزینه های نظامی مدنظر ناتو برای اعضاء در این شرایط دیگر قابل توجیه نیست. اکنون زمان خلع سلاح هسته‌ای و همکاری بین المللی بیشتر است.

بروکینگز: میزان رضایت از عملکرد ترامپ سیر نزولی داردبایدن: عملکرد ضعیف ترامپ در برابر چین باعث شد آمریکایی‌ها بهای آن را پرداخت کنندکرونا| ترامپ طرفدارانش در 3 ایالت را به تظاهرات دعوت کردترامپ خطاب به فرماندار نیویورک: کمتر حرف بزن و بیشتر عمل کن

وی افزود: اگر همه کشورهای عضو ناتو هزاران میلیارد برای تسلیحات هزینه کنند این پاسخ مناسبی به چالشی که کشورها در برابر آن قرار دارند نیست. ما نیازمند پول بیشتر در زمینه های دیگر هستیم. بهتر است در این شرایط با همه کشورها درباره اقدامات برای خلع سلاح مذاکره کنیم. ما به توافق های واضح در زمینه خلع سلاح برای سلاح های معمولی و هسته‌ای نیاز داریم. من می توانم کاملا تصور کنم که روسیه با این مسئله کاملا موافق است. ما باید دور از یک رقابت تسلیحاتی نامحدود و در جوامع سرمایه گذاری کنیم.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان دونالد ترامپ اخبار آلمان دونالد ترامپ بحران کرونا انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ساعت پخش بازی بایر لورکوزن و اشتوتگارت امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی