Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین رضایی‌زاده دبیر ستاد طب ایرانی و مکمل کرونا با اعلام این خبر، گفت: طب ایرانی ظرفیت بالایی برای همکاری با طب رایج در مقابله با ویروس کرونا دارد و از آغاز این بحران، علاوه‌ بر تهیه مطالب آموزشی در خصوص اقدامات پیشگیرانه، پیگیر تصویب طرح‌های پژوهشی با رویکرد طب ایرانی و مکمل برای کمک به درمان و رهایی از عوارض این ویروس بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح‌ها با موضوعات مختلف، شامل بررسی اثر رژیم‌های درمانی مبتنی بر مبانی طب ایرانی، ترکیبات و فراورده‌های خوراکی و غیر خوراکی گیاهی، برخی اعمال یداوی و روش‌های طب مکمل بر علایم کلینیکی و پاراکلینیکی بیماران کرونایی و بررسی اثر برخی ضدعفونی‌کننده‌های گیاهی بر کروناویروس جدید، در مرحله اجرا هستند و اجرای برخی از آنها به‌صورت مشترک در چند دانشگاه علوم پزشکی در دست پیگیری است.

دبیر ستاد طب ایرانی و مکمل کرونا با اشاره به اشتراک برخی نتایج مطلوب به‌دست‌آمده از این طرح‌های پژوهشی با متخصصان طب چینی در قالب چندین نشست مجازی، گفت: در این نشست‌ها، علاوه‌ بر بررسی کروناویروس جدید و مکانیسم بیماری‌زایی آن از دیدگاه طب ایرانی و طب چینی، فرصتی فراهم شد که طرفین، تجارب مفید و نتایج مطلوب حاصل از بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب سنتی بومی کشور خود در کنار طب رایج را در مقابله با این بحران جهانی، در اختیار یکدیگر قرار دهند.

رضایی زاده با تاکید بر اینکه به‌دلیل ناشناخته بودن کروناویروس جدید در جهان، نمی‌توان هر ادعای درمانی در حوزه طب سنتی و مکمل را بدون انجام تحقیقات لازم مطرح و در اختیار عموم مردم قرار داد، افزود: پس از کامل شدن مراحل انجام پروژه‌های تحقیقاتی مصوب دانشگاه‌های علوم پزشکی با موضوع طب ایرانی و مکمل در مقابله با کرونا، نتایج آنها در اختیار جامعه پزشکی قرار گرفته و مردم از مزایای استفاده ترکیبی از طب ایرانی و طب رایج در این زمینه بهره‌مند می‌شوند.

دبیر ستاد طب ایرانی و مکمل کرونا از تصویب کد اخلاق ۱۷ طرح پژوهشی کووید ۱۹ با رویکرد طب ایرانی و مکمل و پیگیری یک طرح پژوهشی دیگر در این زمینه برای دریافت کد اخلاق و مجوز اجرا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

انتهای پیام/

169 / 336 طب سنتی پژوهش کووید 19 طب ایرانی رژیم‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی کد اخلاق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طب سنتی پژوهش کووید 19 طب ایرانی رژیم های درمانی دانشگاه علوم پزشکی کد اخلاق طب ایرانی و مکمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم