Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی‌ان‌ان طی گزارشی به نقل از یک رهبر ارشد کلیسای ارتدوکس نوشت "امکان انتشار این ویروس از طریق کلیسا وجود ندارد؛ ما مردم را شفا می دهیم و به آنها صدمه نمی‌رسانیم"! ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،با گسترش تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، تصمیماتی مبنی بر تعطیلی اماکن عمومی از سوی دولت‌ها صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور طبیعی از مهم‌ترین اماکن عمومی هر سرزمینی مربوط به مکان‌های مذهبی است؛ در کشورهای اسلامی اعتاب مقدسه، مساجد، هیئت‌های مذهبی و در سایر جوامع، کلیساها و کنیسه‌ها را شامل می‌شد.

با اعلام تعطیلی این اماکن مقدس، واکنش‌های متفاوتی را از سوی عالمان دینی جهان شاهد بودیم؛ چه اینکه عده‌ای از افراطیون مذاهب دنیا بستن اماکن مذهبی در چالش کرونا را پشت پا زدن به باورهای دینی خود دانستند؛ به این معنا که اماکن مذهبی منشأ فیض الهی و عاری از هرگونه آلودگی‌ است ! این مسئله هرچند در داخل کشورمان با واکنش‌های بهنگام علما و مراجع دین برچیده شد، اما در برخی کشورهای غربی طرفدارانی را از خود رؤسای مذاهب به خود دید.

از جمله گزارشی که امروز سی‌ان‌ان از یکی از کلیساهای ارتدوکس گرجستان منتشر کرد. در این گزارش آمده است:

"کارشناسان بهداشت، واکنش سریع در مورد مهار ویروس را با فاصله‌های اجتماعی و اقدامات دیگر ارزیابی کرده‌اند. روز جمعه ، ممنوعیت پنج روزه در سراسر کشور برای سفر با خودروهای شخصی عملی شد.

اما کلیسای ارتدکس گرجستان، اکثراً از توجه به هشدارهای مأموران بهداشتی که از مردم خواسته‌اند در خانه بمانند، خودداری می‌کند. کلیساها در سراسر جورجیا باز و همچنان به برگزاری مراسم ادامه داده‌اند؛ حرکتی که کارشناسان می‌گویند فاجعه‌بار خواهد بود.

یکشنبه گذشته هزاران نفر در کلیساهای سراسر کشور گرد هم آمدند تا نخل یکشنبه را در تقویم ارتدکس جشن بگیرند. این خدمات یک نقض صریح قفل قانونی بود که توسط مقامات در تاریخ 30 مارس صادر شد و این شامل ممنوعیت تجمع بیش از سه نفر بود.

کلیسای سنتی متعهد تاکنون از همکاری برای مقابله با نگرانی‌های اپیدمیولوژیک خودداری کرده است. سخنگوی کلیسای ارتدکس گرجستان پاسخی برای اظهار نظر نداد. اما مقامات کلیسا اصرار دارند که اعمال سنتی آن هیچ آسیبی به بار نمی‌آورد.

متروپولیتن گراسیم، یک کشیش ارشد به نقل از رسانه‌های گرجستان در این هفته گفت: "امکان انتشار این ویروس از طریق کلیسا وجود ندارد؛ ما مردم را شفا می دهیم و به آنها صدمه نمی‌رسانیم."

ناظران می گویند که هم کلیسا و هم دولت از سلامت عمومی بیزار هستند. وزارت بهداشت گرجستان و دفتر نخست وزیر هنوز به درخواست CNN برای اظهار نظر پاسخ نداده اند."

این نکته را باید یادآور شد، در این بین هستند کلیساهایی که با هشدارهای مکرر مسئولان بهداشتی خود و با اعتراضات مردمی، بالاخره این مکان مقدس را به روی زائران بستند اما آنچه در بین کشیش‌های مسیحی دیده می‌شود، بروز نوعی مقدس‌مآبی است که در این ایام نمایان شد.

اما از آن سو، رسانه‌های جهان با تمجید از اقدامات علمای اسلامی در همسویی با دستورات کادرهای پزشکی و دعوت مردم به رعایت آداب بهداشتی و دستورات مراکز بهداشتی، این نوع اقدامات را مثبت قلمداد کردند؛ مانند آنچه که "گاردین" گزارش داد. این روزنامه در مطبی نوشت "عبادت‌کنندگانی که وارد حرم‌ها می‌شدند، نسبت به تعطیل کردن اعتراض می‌کردند، اما در بیانیه‌ای رهبران مذهبی و حوزه علمیه برجسته قم از زائران خواست در هنگام بحران به خرد و صبر متکی باشند."

ماجرای کشیش مسیحی که از پشت قاب تلویزیون درمانِ کرونا می‌کند!ادعای عجیب کشیش آمریکایی در روزهای کرونایی: خدا بنده‌اش را به کلیسا نمی‌آورد تا مبتلا به کرونا کند !

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد