Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی روز شنبه در جلسه مشترک ستاد مقابله با کرونا و رزمایش مواسات مومنانه گنبدکاووس اظهار داشت: در هفته های اخیر رسانه‌های معاند با همراهی عوامل داخلی به بهانه شیوع کرونا و به صورت پنهان و آشکار با دستکاری و جعل فتواهای مراجع، قصد حرمت شکنی روزه و ماه مبارک رمضان را دارند که رسانه‌های داخلی باید علیه این توطئه و فضای رسانه‌ای دشمن ایستاده و به حفظ حریم روزه کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اسلام برای افرادی که به هر دلیل توانایی روزه گرفتن ندارند، احکام لازم را دارد، اضافه کرد: متولیان بهداشت و درمان و پزشکان متخصص و متعهد کشور اگر تشخیص می‌دهند که گرفتن روزه برای افراد مبتلا و بهبود یافته این بیماری ضرر دارد باید هر چه سریعتر و قبل از فرارسیدن ماه رمضان اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: شیوع کرونا اگرچه مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد اما نقاب از چهره کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر و کمک به کشورها برداشت و آنرا برای مردم ما نمایان ساخت.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در راه‌اندازی رزمایش مواسات مومنانه برای کمک به نیازمندان گفت: این رزمایش که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، باتوجه به ظرفیت خوب نیکوکاران، تشکل‌های مردم نهاد و افراد توانگر شهرستان و با پیش بینی توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی برگزار خواهد شد.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های اعضای ستاد مقابله با کرونا، پویش‌های مردمی، نیکوکاران، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت و رسانه‌ها برای کمک به قطع زنجیره ویروس کرونا گفت: در سایه این همراهی و تلاش شبانه‌روزی کادر پزشکی و پرستاری گنبدکاووس، شیوع کرونا در این شهرستان دارای روند نزولی است.

دکتر فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه از روند نزولی آمار بیماران بستری با ظن ابتلا به کرونا و یا سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۰۰ نفر در بیمارستان های گنبدکاووس بستری شدند که اکنون فقط ۶۹ نفر باقی ماندند.

همچنین در این جلسه شهرداران گنبدکاووس و اینچه برون، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، روسای تعزیرات حکومتی و دادگستری گنبدکاووس گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا ارائه کردند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا امروز ۳۰ فروردین، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر رسید که از این تعداد ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر بهبود یافته اند و ۵ هزار و ۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش تعداد مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۳۷۴ نفر و تعداد فوت شدگان به ۷۳ نفر می رسد و حال سه هزار و ۵۱۳  نفر وخیم است.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امام جمعه بهداشت و درمان بیمارستان شبکه بهداشت و درمان ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان

منابع محلی در بدخشان از شیوع یک نوع بیماری ناشناخته تنفسی در میان کودکان و زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته منابع این بیماری از سه روز به این‌سو در ولسوالی خواهان افزایش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۸۰ کودک و ۴۰ زن در پی مبتلا شدن به این بیماری به مرکز صحی آن ولسوالی منتقل شده‌اند.

سرفه شدید و درد سينه از نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری است.

عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی خواهان بدخشان یکی از دلایل جدی شیوع این بیماری عنوان شده است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته پوستی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت‌های بامیان و پکتیکا شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است