Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@13:30:47 GMT

چاقی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۴۷۳

چاقی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس مقاله‌ جدیدی در نشریه "سان"، بزرگسالان با شاخص توده بدنی (BMI) بیش از ۳۰، چاق محسوب می‌شوند و اضافه وزن یا چاقی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و این امر احتمال ابتلا به عفونت کووید-۱۹ را بیشتر و مبارزه بدن با این بیماری را سخت‌تر می‌کند.

مرکز سلامت همگانی انگلیس همچنین اعلام کرده که افراد با شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر در صورت ابتلا به ویروس، عوارض شدیدتری را تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

BMI یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲.

بنا به گزارش مرکز سلامت همگانی انگلیس، تاکنون بیش از ۶۰ درصد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور، دارای اضافه وزن بوده‌اند. وزن اضافی روی دیافراگم افراد چاق فشار وارد کرده و تنفس را سخت‌تر می‌کند. اضافه وزن همچنین باعث گرفتگی شریان‌ها، التهاب مزمن، دشواری گردش خون و ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش دویچه‌وله، در گذشته نیز مطالعات این نکته را ثابت کرده بودند که افراد چاق و دارای اضافه وزن در معرض خطر عوارض جدی یا مرگ ناشی از عفونت‌هایی مانند آنفلوانزا قرار دارند. چاقی یک عامل خطرناک برای سایر بیماری‌های مزمن از جمله دیابت نوع ۲، سکته مغزی، حمله قلبی و برخی سرطان‌ها است. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چاقی سیستم ایمنی بدن شاخص توده بدنی ویروس کرونا اخبار کرونا اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟