Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@11:08:00 GMT

جهش۲۲ هزار واحدی شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۶۵۲

جهش۲۲ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان داد و ستد اولین روز معاملات هفتگی خود عملکرد چشمگیری از خود نشان داد و شاخص کل با جهش بیش از ۲۲ هزار واحدی از عدد ۶۶۸ هزار واحد عبور کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بورس اوراق بهادار تهران همچنان به رکورد شکنی خود  و همچنان به سبزپوشب ادامه می‌دهد. شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز امروز با جهش بی‌سابقه ۲۲ هزار و ۵۵۷ واحدی در  عدد ۶۶۸ هزار و ۳۲۰ واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز عمده شاخص‌های مهم بورسی افزایشی بوده‌اند و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 5 هزار و 992 واحد رشد کرده و به رقم 178 هزار و 78 واحد رسید. شاخص کل (هم وزن) با رشد ۷ هزار و ۹۴۸ واحدی به عدد ۲۳۳ هزارو ۵۰۷ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) با رشد ۵ هزارو ۲۸۶ واحدی به عدد ۱۵۵ هزارو ۲۹۴ واحد ایستاد. 

شاخص قیمت با معیار هموزن 5 هزار و 272واحد رشد کرده و به رقم 155 هزار و 280 واحد رسید. شاخص آزاد شناور با افزایش 31 هزار و ۷۴۷ واحد به رقم ۸۵۴ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۵.۷ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۸۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶هزار و ۸۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند که ارزش بازار به بیش از ۲۵۱۱ تریلیون تومان رسید البته ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز حدود ۹هزار میلیارد تومان بود.

امروز عمده نمادهای مهم بورسی در تقویت شاخص کل بازار اثرگذار بودند که می‌توان به ترتیب نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، گروه مپنا،‌گل‌گهر، تاپیکو، بانک ملت، سرمایه‌گذاری غدیر را نام برد که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بازار بورس داشته‌اند.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته شامل بانک ملت، بانک تجارت با قیمت 996 ریال، پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس ایران، گلوکوزان، فولاد مبارکه و بانک صادرات با قیمت 964 ریال بوده است.

شاخص کل فرابورس نیز  ۲۴۷ واحد رشد کرد و به رقم ۸ هزار و ۴۳۱ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۵۳۱ تریلیون تومان رسید. امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۱.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۸۱ هزار معامله و به ارزش ۲۸۸۷میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده نمادهای مهم بازار فرابورس در تقویت شاخص کل مؤثر بوده‌اند که به ترتیب می‌توان به نمادهای ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، هلدینگ میدکو،‌ مادیران و گروه توسعه مالی مهر آیندگان اشاره کرد.نمادهای پربیننده در فرابورس که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفته شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سمگا، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری توسعه عمران استان کرمان، مادیران و شیر پاستوریزه پگاه فارس بوده‌اند.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: واحد رسید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید