Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@12:34:10 GMT

غربالگری پیش از ورود و نظارت بر فعالیت بوفه ها

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۳۲۱۲

غربالگری پیش از ورود و نظارت بر فعالیت بوفه ها


مهدی خسروانی، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 6  با بیان اینکه وجود 40 بیمارستان فوق تخصصی و 80 کلینیک درمانی در منطقه 6 نشان می دهد که این منطقه دارای بیشترین مراکز درمانی در شهر تهران است، گفت: بیمارستان های امام خمینی (ره)، شریعتی و فیروزگر ازبیمارستان های مهم زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و دو بیمارستان 501 و بیمارستان فوق تخصصی هاجر متعلق به ارتش، از بیمارستان هایی هستند که بیماران کرونایی در آن پذیرش می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در ابتدای شیوع کرونا مجتمع بیمارستانی یاس نیز بیماران کرونایی را پذیرش می کرد که پس از تخلیه، بیماران آن بین سایر بیمارستان ها تقسیم شدند.

او با اشاره به اینکه آمار دقیق بیماران دراختیار وزارت بهداشت است ولی درحال حاضر در بیمارستان فیروزگر 200 مریض حضور دارند، افزود: علاوه بر فعالیت این پنج بیمارستان، اورژانس شهر تهران نیز درحال ارائه خدمات ویژه ای در این ایام است. از 10 پایگاهی که از سال های گذشته توسط منطقه 6 برای اورژانس کشور فراهم شده، یک پایگاه با 5 دستگاه آمبولانس در پارک آفتاب در بزرگراه کردستان که از منازل مسکونی فاصله دارد به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.

خسروانی ادامه داد: این پایگاه با ماموریت هایی از قبیل حمل بیمار از درب منزل و انتقال به مراکز درمانی، انتقال بین بیمارستانی، به ویژه انتقال از مراکزی که دستگاه دیالیز آن ها زیر بار است (پیشرفت بیماری کرونا به کلیه هم آسیب می رساند و بیماران نیاز به دیالیز پیدا می کنند)، به سایر بیمارستان ها و همچنین به بیمارانی که در منازل نیاز به اورژانس پیدا می کنند توسط تیم اعزامی این پایگاه رسیدگی می شود.

او با اشاره به ضدعفونی بیمارستان ها و محوطه آن،توضیح داد: در بیمارستان فیروزگر کلینیکی پیش بیمارستانی ایجاد شده که در آن چادری راه اندازی شده و افرادی که به بیمارستان در بخش های مختلف مراجعه می کنند ویزیت می شوند تا غربالگری در باره مبتلایان به ویروس کرونا قبل از ورود به بیمارستان انجام شود. این چادر از اولین روزهای شیوع کرونا در ورودی شهرداری منطقه 6 نیز برپا شده است و ارباب رجوع و کارکنان قبل از ورود ویزیت می شوند.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 6 با بیان اینکه گروه مدافعین سلامت رضوی که وابسته به آستان قدس رضوی هستند برای تقویت روحیه بیماران و کادر درمانی نذورات و مواد غذایی، گان بیمارستانی، پاپوش و ماسک توزیع می کنند،درباره فعالیت بوفه ها در بیمارستان های درگیر با کرونا گفت: بسیاری از بوفه ها از شروع شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اند اما دکه ها و بوفه هایی که داخل محوطه بیمارستان ها فعالیت می کنند با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت و سرکشی مسئولین بهداشت بیمارستان ها در حال خدمت رسانی هستند.

او در خاتمه درباره نگرانی شهروندان از فعالیت تاکسی های اطراف بیمارستان یاداور شد: تاکسی های اطراف بیمارستان بسیار محدود شده و با رعایت اصول بهداشتی فعالیت می کنند.علاوه بر این اکثر بیماران برای حضور در بیمارستان ها با خودروهای شخصی تردد می کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیمارستان ها بوفه ها منطقه 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی اظهار کرد: سیزدهمین جشنوارۀ نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف علی‌ابن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات در کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارت خانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصۀ تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند‌.

وی افزود: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند رو به رشد آن دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در سال‌های اخير، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌‌های نوین و رشد و پویایی بی وقفۀ پدیده‌هایی نظیر دانشجو خبرنگار که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم. علاوه بر این، در دنیای امروز، جنگ، جنگ روایت ها با ابزارهای رسانه ای است که تأثیر و اهمیت آن بیش از ابزارهای جنگی است.

اسماعیلی گفت: از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز به عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصۀ نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند، این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: فرصت را غنیمت می‌شمارم و ضمن تبریک به برندگان این دوره از جشنوارۀ نشریات دانشجویی، از مدیران و دست اندرکاران این رویداد قدردانی و سپاس گزاری می‌کنم.


انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ورود سامانه بارشی جدید به استان ایلام
  • ورود سامانه بارشی جدید به کردستان
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • پولشویی