Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سورنا ستاری روز شنبه ۳۰ فرودین ماه در حاشیه بازدید از محصولات فناورانه مقابله با ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در اکوسیستم نوآوری شرکت‌های فعال مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه بیوتک فعالیت می‌کنند که نتیجه این تحقیقات به تولید دستاوردهای ارزشمندی در زمینه  تشخیص ویروس کرونا منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به این که حمایت دولت از محققان می تواند به توسعه اقدامات تحقیقاتی و علمی در کشور بینجامد، گفت: حمایت های دولتی از محققان، آمادگی کشور را در سالهای پیش رو برای مقابله با بحران ها که نمونه بارز آن کووید ۱۹ است، تضمین خواهد کرد.

وی  اظهار داشت: شرکت های مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از طراحی های  فوق  العاده علمی و به روزی برخوردار هستند.

ایران در حوزه پیشگیری اقدامات بسیار مناسبی انجام داده است

ستاری با اشاره به این که تلاش محققان برای ریشه کنی کووید ۱۹ در کشور قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: آمار و ارقام شیوع کرونا در کشور بیانگر این مهم است که اقدامات بسیار مناسبی در این حوزه پیشگیری انجام شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه گفت: اصلی ترین دستاورد شکل گیری مجموعه ای از اکوسیستم فعال از شرکت های دانش بنیان و بیوتک بهرمندی از دانش دانشگاههایی فعال، مراکز تحقیقاتی مجهز و نیروی انسانی زبده در مقابله با بحران ها از جمله کروناست.

ستاری با تاکید بر این که تجهیزات مقابله با کرونا در کوتاه ترین زمان ممکن در کشور تولید شده است، خاطرنشان کرد: امروز انواع کیت های تشخیصی در داخل کشور تولید می شود.

معاون تحقیقات و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه در حال حاضرچندین شرکت داخلی در حوزه کیت تشخیص کرونا فعالیت می‌کنند، گفت: با اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است می‌توان امیدوار بود که دیگر نیاز به واردات کیت‌های تشخیص نداریم.

وی همچنین از خودکفایی کشور در حوزه های مختلف تجهیزاتی و نرم افزازی مقابله با ویروس کووید ۱۹ خبر داد و افزود: تمام نرم افزارهایی که برای مقابله با کرونا استفاده می شود داخلی و بومی هستند و این دستاورد ارزنده نتیجه تلاش جوانان و محققانی است که در این حوزه ها فعالیت می کنند.

ستاری در ادامه با اشاره به این که دولت تسهیلات ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است، گفت: سازو کار مقابله با کرونا به طور خاص طراحی شده است و مهمترین موضوع در این حوزه هماهنگی های بین دستگاهی است که انجام شده است.

وی با اشاره به این که تمام محصولات بدون انجام کارآزمایی بالینی اجازه ورود به بازار را ندارند، از تسهیلات گسترده و ویژه ای برای سهولت فعالیت های شرکت های دانش بنیان خبر داد.   

ستاری در ادامه از تلاش های ارزنده تمامی تلاشگران در عرضه های مختلف مبازه با کرونا قدردانی کرد و اظهار کرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا به امروز در هر جایگاه و کسوتی که فعالیت داشته اند، همواره چهره ای فعال و اثر گذار بوده اند که این مهم شایسته قدردانی است.

وی در ادامه با اشاره به کنترل ویروس کرونا  در کشور از تلاش های معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز قدردانی کرد.

مرکزی در حوزه سلامت شتاب‌دهنده‌ها

علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در ادامه با اشاره به افتتاح مجتمع بین المللی فناوری دانشگاه اظهار داشت: این مرکز  در شرق تهران خواهد بود و قرار است به عنوان مرکز نوین سلامت در حوزه سلامت شتاب دهنده‌ها اقدام کند.

زالی ادامه داد: از برنامه‌های نوین برای رفع مشکلات حوزه سلامت حمایت خواهد شد و هم زمان امروز شاهد افتتاح دو سامانه برای غربالگری کرونا خواهیم بود که کیت‌های تشخیصی و ازن ژنراتورها هم جزو اقلام به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

در مراسم رونمایی از شش محصول فناوارنه  مقابله با ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان وابسته به دانشگاه با حضور زالی فرمانده مدیریت عملیات مقابله با کرونا در تهران، افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و جمعی  از مسوولان و محققان برگزار شد.

در این مراسم از کیت های تشخیص سریع کووید ۱۹ با قابلیت تست سریع بر اساس آنتی بادی و مزایای در دسترس بودن و همگانی شدن تست، سامانه مدیریت بیمای کرونا با مزایایی نظیر بررسی وجود علائم اصلی و همچنین علائم ثانویه بیماری کرونا، پایش وضعیت سلامت فرا بر اساس ثبت سوابق بیماری های زمینه ای یا نقص ایمنی بدن، ثبت اطلاعات و رصد بستگان و نزدیکان فرد مشکوک یا مبتلای قطعی به بیماری کرونا در اسرع وقت برای جلوگیری از ادامه زنجیره انتقال بیماری، رصد وضعیت مبتلایان از ابتدای تشخیص تا انتهای دوران نقاهت و شناسایی و رصد افراد دارای ریسک ابتلا و ارائه راهنمایی های منایب برای محافظت از خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا رونمایی شد.

همچنین ارائه پکیج های آموزشی برای پیشگیری از ابتلا، نحوه حضور در اجتماع، نحوه ارتباط با بیمار مبتلا در خانواده و سبک زندگی و تغذیه در دوران نقاهت، اپلیکیشن تاک(تغذیه، ایمنی، کرونا) با قابلیت پاسخگویی آنلاین کارشناسان و متخصصین تغذیه به سوالات مردمی در ارتباط با بیماری کرونا، شیلد نانو با خاصیت نانو که به صورت انعطاف پذیر بوده و مطابق ویژگی های مورد انتظار کادر درمانی طراحی شده است، دیگر موارد رونمایی شده در این مراسم است.

گیت کنترل تردد  ضدعفونی با قابلیت امکان تشخیص دمان بدن مبتنی بر سنسورتشخیص دما و همچنین تشخیص هوشمند و امکان اندازه گیری دمای بدن از پیشانی، امکان اندازه گیری درصد اشباع اکسیژن خون، یکپارچگی با سیستم پرسنلی سازمان یا سیستم اطلاعات یکپارچه که امکان اتصال به سیستم اندازه گیری دما و درصد اشباع اکسیژن خون مستقر در گیت را دارد، ضدعفونی فرد که می تواند مبتنی بر ضدعفونی کننده های مختلف انجام شود که یکی از موارد قابلیت اتصال به دستگاه ازن ساز و امکان ضدعفونی براساس ازن است، از دیگر محصولات رونمایی شده در این مراسم است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شرکت های دانش بنیان مقابله با کرونا کیت های تشخیص بیماری کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی با شرکت در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای آذربایجان غربی به تشریح تمهیدات در نظر گرفته برای برگزاری کنکور سراسری در استان پرداخت و گفت: همزمان با سراسر کشور نخستین مرحله آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان آذربایجان غربی،  برگزار می‌شود.

سجاد چهرگانی با  بیان اینکه در این آزمون سراسری شصت درصد از شرکت کنندگان از خانم ها هستند افزود: در اولین مرحله از کنکور سراسری در آذربایجان غربی، ۲۵ هزارو ۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، ۱۹ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته علوم ریاضی و در رشته‌های هنر و زبان نیز در مجموع ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب به رقابت می‌پرن دارند.

وی گفت: داوطلبانی که تمایل دارند به صورت دانشجو معلم پذیرفته شوند، می‌توانند در این مرحله از کنکور شرکت کنند.

چهرگانی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری، تصریح کرد: مرحله اول کنکور سراسری در ۱۶ شهرستان استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود و تمامی تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از آزمون اندیشیده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: آغاز فرآیند کنکور سراسری ساعت ۸ صبح است و به داوطلبان توصیه می‌شود که نیم ساعت قبل از آغاز فرایند کنکور در محل حضور داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد