Web Analytics Made Easy - Statcounter

  یکی از گروه‌های جهادی که پس از گسترش کرونا با همه توان به یاری مردم آمدند، مجمع و حسینیه حیدریون  و گروه جهادی الکفیل است که در روزهای کرونایی تمامی تکایا و حسینه‌های خود را به تولید  ماسک، مواد ضد عفونی کننده و اقلام مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌ها اختصاص دادند.

حجت‌الاسلام سیدامیر عبدالمالکی، مسئول گروه جهادی الکفیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا  با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی قبل از کرونا نیز فعالیت‌های خیرخواهانه داشته‌اند، گفت:  بعد از مشاهده ویروس کرونا و لزوم کمک به مردم  بخصوص نیازمندان، گروه جهادی الکفیل همراه با گروه‌های دیگر  همچون پدافند شهید حاج ابوالقاسمی، مجمع حیدریون و گروه جهادی عهد آسمانی و مجمع طلاب جهادی همه توان خود را برای تولید اقلام مورد نیاز مبارزه با کرونا اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد : هر چند امروز  برگزاری مراسم های مذهبی امکان پذیر نیست اما شعار ما این است که هیچ هیاتی امروز تعطیل نیست و اگر امروز مراسم عزاداری و سینه‌زنی وجود ندارد باید خدمات خود را در قالب خدمات اجتماعی ارائه کنیم.

حجت‌الاسلام سیدامیر عبدالمالکی تصریح کرد: ما در تهران حدود هزار گروه جهادی داریم که هم اکنون در حال فعالیت هستند. از روز اول کرونا کارگاه تولید آ‌بمیوه در حسینیه مجمع حیدریون راه اندازی  شد که  روزانه حدود 5 هزار آبمیوه در قالب ظرف‌های یک نفره و یک بار مصرف به شیوه استریلیزه و بهداشتی تولید می‌شود و رایگان در اختیار بیمارستان‌های تهران و برای مصرف به بیماران و پرسنل بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد

وی افزود: همچنین در 5 نقطه تهران کارگاه‌های تولید ماسک راه‌اندازی شده که در این کارگاه‌ها، ماسک‌های فیلتردار، دولایه، چهار لایه وn 95 تولید می‌شود و به رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: هر کدام از این کارگاه‌ها روزانه 14 هزار ماسک تولید می‌کنند. این ماسک‌ها به همراه مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان به خانواده‌های نیازمند اهدا می‌شود.

عبدالمالکی گفت: در این کارگاه‌ها علاوه بر ماسک، گان، لباس‌های ایزوله که به لباس‌های فضایی معروفند نیز تولید می‌شوند که رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

وی بر لزوم اشتغالزایی  تاکید کرد و افزود: در گروه‌های جهادی که با الکفیل مرتبط هستند بالای 2 هزار نفر فعالیت می‌کنند و همه کارها با کمک‌‌های مردمی انجام می‌شود و ما یک ریال ردیف بودجه دولتی نداریم.

 وی با اشاره به  اجرای طرح اطعام رمضانی در ماه رمضان توسط کمیته امداد افزود : به کمیته امداد اعلام کردیم که آمادگی داریم  5 ایستگاه در 5 نقطه تهران را با همکاری کمیته امداد راه‌اندازی کنیم  تا غذا بین نیازمندان توزیع شود همچنین آشپزخانه‌های صنعتی را که در اختیار داریم برای تهیه و طبخ غذا در ایام ماه رمضان در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

عبدالمالکی افزود: سایر فعالیت‌های دیگر گروههای جهادی همچون تهیه جهیزیه ، تهیه  لوازم‌التحریر، توزیع سبد کالای مورد نیاز نیازمندان ، پرداخت اجاره بهای خانواده‌های نیازمندان نیز همچنان در حال انجام است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید اکبر حسینی موخر گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان البرز، ۴ هزار و ۱۲۸ درخواست مردمی در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) استانداری با موضوع درخواست کمک‌های مالی با سرفصل‌هایی نظیر دارو، درمان، خرید جهیزیه، مالی، ودیعه مسکن و … واصل شد.

وی افزود: بر اساس گزارش پرداخت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز به عنوان متولی پرداخت‌ها، تاکنون به ۲ هزار و ۹۱۰ متقاضی مددجوی بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید استان و غیر مددجویان، ۱۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و پرداخت به سایر متقاضیانی که در بازه زمانی سفر استانی درخواست داده‌اند نیز در دستور کار است.

کد خبر 6095500

دیگر خبرها

  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم