Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور اعم از دانشجویان و اتباع ایرانی، برای ورود به ایران باید پروتکل‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت را بپذیرند و آن را اجرا کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در گفتگویی درباره مشکلات پیش آمده در پی بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا و لغو پرواز جمعه شب، با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی و سنگین ما در وزارت خارجه در همه شرایط، حمایت از اتباع ایرانی در سراسر جهان است، گفت: هر جا ایرانیان از سفارتخانه‌های ما درخواست کمک کنند، موظفیم مساعدت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی عنوان کرد: در ایام کرونا اتباع ایرانی مقیم خارج از چند کشور با توجه به شرایط کشورهای محل اقامتشان، تقاضای بازگشت به کشور را داشتند که این کار در حال انجام است و بسیاری از اتباع ایرانی از کشورهای حوزه خلیج فارس، همسایگان و نقاط مختلف به ایران بازگشتند و همچنین کمک کردیم اتباع خارجی در ایران هم به کشورهایشان بازگردند.

وی افزود: دانشجویان ما در ایتالیا که تقاضای بازگشت به کشور را داشتند در ابتدا جمع محدودی بودند، ولی بعد از چندی تعداد آنها به چند صد نفر رسید و سفارت ما در رم اینها را سازماندهی و ثبت نام‌ کرد و مجوزهای لازم را از طریق وزارت خارجه از ستاد فرماندهی عملیات مبارزه با کرونا که وزرات بهداشت است، دریافت کردیم.

پروتکل‌های بهداشتی که هموطنان باید رعایت کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در عین حال یادآور شد: نکته مهمی که وجود دارد این است که وزارت بهداشت ما یکسری مقررات و پروتکل‌های بهداشتی را برای ورود به کشور وضع کرده است. این مقررات و پروتکل‌ها را از طریق سفارتخانه‌ خودمان در اختیار هموطنان قرار دادیم و هر فردی وارد کشور می‌شود، باید این پروتکل‌ها را رعایت کند که شامل تست‌های اولیه است و حتی وقتی وارد شدند به نوعی قرنطینه می‌شوند.

موسوی درباره مشکل پیش آمده برای دانشجویان ایرانی در ایتالیا نیز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که پیش آمد ابتدا این اقدام انجام و پروتکل‌ها نیز به آنها ابلاغ شد و یک پرواز نیز برقرار شد، ولی متاسفانه در روند این کار اخلالی به وجود آمد و متاسفانه برخی از عزیزان این پروتکل‌ها را از مبدا و یا پس از ورود به کشور رعایت نکردند و به همین خاطر وزارت بهداشت به عنوان مرکز اصلی فرماندهی این کار که مسئول جان و سلامت ۸۴ میلیون ایرانی است، اعلام کرد که اگر این پروتکل‌ها رعایت نشود، ادامه این روند کمی سخت خواهد بود.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه این برخی از پروازها به تاخیر افتاده است، گفت: ایرانیان خارج از کشور اعم از دانشجویان و اتباع ایرانی باید پروتکل‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت را بپذیرند و آن را اجرا کنند.

لازم به ذکر است که سفارت ایران در رم، پنجشنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پرواز روز جمعه ایران ایر برای بازگردندان دانشجویان ایرانی به دلیل رفتارهای نامناسب عده‌ای از مسافران بازگشتی با پرواز قبلی و عدم تمکین به پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه، لغو شده و عصر جمعه مجددا اعلام کرد که این پرواز قرار است جمعه شب انجام شود ولی در اطلاعیه‌ای دیگری پس از آن عنوان کرد که این پرواز در پی بروز مشکلاتی به تعویق افتاده است.

علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت نیز جمعه در توئیتی در این خصوص اعلام کرد که «هر چند موفقیت‌های چشمگیر ایران در مدیریت ویروس کرونا و ناکامی و بحران در کشورهای اروپایی و آمریکا، باعث شده تا بسیاری از شهروندان ایرانی متقاضی بازگشت به کشور باشند؛ اما این روند باید کنترل شده و تحت تدابیر و نظارت وزارت بهداشت انجام شود.هرگونه سهل انگاری می‌تواند خسارت آفرین باشد.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایتالیا ایرانیان خارج از کشور لغو پرواز دانشجویان ایرانی دانشجویان ایرانی اتباع ایرانی وزارت بهداشت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها