Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-روند صعودی فوت و ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا و روسیه همچنان ادامه دارد و در کره شمالی نیز گفته می‌شود مواردی از ابتلا به این بیماری وجود دارد.

 شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت. در کره شمالی نیز گفته می‌شود «کووید-۱۹» توانسته از مرزها عبور کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با فوت ۵۶۵ نفر دیگر در اسپانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، شمار کلی قربانیان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۲۰۰۴۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت اسپانیا همچنین اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ظرف یک روز گذشته از ۱۸۸۰۶۸ نفر به ۱۹۱۷۲۶ مورد افزایش یافته است.

رویترز نوشت، روسیه نیز روز شنبه شاهد افزایش بی‌سابقه‌ شمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. ظرف یک روز گذشته، با ابتلای ۴۷۸۵ نفر به این بیماری، شمار کل مبتلایان در روسیه به ۳۶۷۹۳ نفر رسید.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، با فوت ۴۰ نفر دیگر در روسیه، تعداد کل قربانیان این بیماری به ۳۱۳ نفر افزایش یافت. 

از سوی دیگر، به نوشته رویترز، اساتید دانشگاه در کره شمالی می‌گویند، ویروس کرونا توانسته از ماه مارس (اواخر اسفند و اوایل فروردین) به داخل این کشور نفوذ کند.

به گفته این اساتید، مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در پیونگ‌یانگ و استان‌های «هوانگها» و «هامگیونگ» مشاهده شده است.

این در حالی است که مدت‌ها است در کره شمالی دستور کنترل مرزها و قرنطینه ۳۰ روزه مسافران خارجی صادر شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه گفت،مقامات این کشور «در تلاش هستند روزنه‌های احتمالی ورود این بیماری واگیردار را بررسی کنند».

این خبرگزاری روز جمعه اعلام کرد، رهبران کره شمالی در مراسم ادای احترام به «کیم ایل سونگ» رهبر پیشین این کشور حاضر شدند. با این حال این رسانه به حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در این مراسم اشاره‌ای نکرد.

به نوشته روزنامه «هیل»، غیاب کیم در مراسم ادای احترام به پدرش که پیش از این هر سال با حضور او انجام می‌گرفت، شبهاتی درباره سلامتی وی ایجاد کرده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

سید صاحب حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود.

دیگر خبرها

  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا