Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@03:07:24 GMT

مرمت و بازسازی قنوات دامغان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۷۳۹۵

مرمت و بازسازی قنوات دامغان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، غلامرضا بینائیان رئیس اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی دامغان بیان اینکه بر اثر سیلاب بهار سال گذشته ۲۳ رشته قنات این شهرستان دامغان خسارت دید، گفت: این تعداد قنات به طول ۶۰ هزار و ۵۵۰ متر را شامل می‌شود که بین ۲۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شدند.

او با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی و استانی بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی این تعداد رشته قنوات در دامغان تخصیص داده‌شده است، افزود: که این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته چهار برابر رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه همه ساله بازسازی و مرمت قنوات انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه قنات به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین آب کشاورزی محسوب می‌شود لذا مرمت همه ساله آن‌ها در دستور کار عملیات اجرایی اداره فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی دامغان قرار دارد.

بینائیان در ادامه تصریح کرد: مرمت قنوات به عنوان میراث به‌جامانده از نیاکان گذشته از الویت‌های اجرایی خاص محسوب می‌شود که پرداختن بیشتر به موضوع نگهداری از آن‌ها خصوصاً در مناطق حاشیه کویر شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: دامغان ۱۲۵ رشته قنوات دارد که حیات شهرستان از نظر وابستگی کشاورزی به آب قنات است که امیدواریم در ادامه روند بتوانیم سهم مهمی در بهبود وضعیت آب‌وخاک ایفا کنیم.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بارش باران محصولات کشاورزی بازسازی قنوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین یادواره ۵۲ شهید کارگر شهرستان دامغان ظهر سه شنبه با حضور خانواده معزز شهدا، ایثارگران و همچنین فعالان کارگری، کارگران و کارآفرینان و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات شرکت فولاد دامغان برگزار شد.

امام جمعه دامغان در این مراسم معنوی ضمن بیان اینکه هرچه که امروز کشور ما دارد ودر آینده خواهد دات به برکت خون شهدا است، گفت: خون پاک شهدا جریان ساز است و امروز برگزاری این دست یاواره ها به این جریان سازی کمک می کند.

حجت الاسلام حسن رستمیان به جبهه کارو تولیدبه مثابه خط مقدم جهاد اقتصادی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: کارگران به عنوان مجاهدان عرصه تولید نقش بسزایی در رونق وپیشرفت تولیدکشور دارند

وی افزود: به این دلیل دشمنان نمی‌توانند دربخش نظامی با ایرا ن مقابله کنند مقوله فرهنگ دینی را هدف قرار گرفتند که ما باید با سرمایه گذاری در بخش فرهنگی واجرای برنامه های معنوی وفرهنگی اهداف دشمنان را خنثی کنیم.

اجرای برنامه فرهنگی هنری وقرایت سرود گروه سراج، وبیان خاطرات آقای عالمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه ها بود درپایان از پنج خانواده شهید کارگر به نمایندگی از دیگر خانواده شهدای کارگر شهرستان دامغان تقدیر شد.

کد خبر 6093342

دیگر خبرها

  • «مدرسی» فرمانده سپاه دامغان شد
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان