Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:01:04 GMT

اذهان به سمت زلزله کرمانشاه معطوف شد!

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۸۲۰۶

اذهان به سمت زلزله کرمانشاه معطوف شد!

سیدعلاالدین حیدری با دفاع از سریال «نون.خ» می‌گوید: «با توجه به پربیننده بودن سریال توانستند نظر بینندگان میلیونی این سریال را متوجه کرمانشاه نمایند و این کار هوشمندانه ای است و هیچ ربطی به محتوای سبک و یا ضعف فرهنگی، هنری سناریوی «نون.خ»ندارد.» متن کامل یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

متاسفانه برخی ها نقد کارشناسی این سریال را در اینکه چرا استانداری کرمانشاه به این سریال کمک مالی نموده است ؟ خلاصه کره اند و بنوعی می خواهند افکار عمومی را به سمت دیگری و تمام کاستی های هنری و بار فرهنگی سریال را بر دوش استانداری و استاندار محترم بیندازند که این اقدام ناصوابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریال «نون.خ» و حواشی پیرامون آن زمینه ساز شکل گیری تحلیل های متفاوتی از این سریال شده است . از نظر کارشناسی و هنر سینما بنده هیچ تخصصی نداشته و چندان بیننده این سریال هم نبوده و نیستم. فارغ از ارزیابی هنری سریال، با توجه به نگاههای مختلف بدان، بر آن شدم که چند خط به تحلیل های دیگر دوستان اضافه نموده و آنرا از منظری دیگر ببینم .

متاسفانه برخی ها نقد کارشناسی این سریال را در اینکه چرا استانداری کرمانشاه به این سریال کمک مالی نموده است ؟ خلاصه کره اند و به نوعی می خواهند افکار عمومی را به سمت دیگری و تمام کاستی های هنری و بار فرهنگی سریال را بر دوش استانداری و استاندار محترم بیندازند که این اقدام ناصوابی است .

اولا این سریال یک سریال پر هزینه است که با چندین برابر رقم کمک استانداری کرمانشاه تهیه شده است و در واقع سریال سفارشی استانداری کرمانشاه نیست که در محتوای آن دخالتی داشته باشد .

دوما حمایت از این سریال در راستای رویداد مهم گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ با هدف معرفی جاذبه های توریستی کرمانشاه در لابلای داستان سریال بوده و اصلا منطقی نیست که انتظار داشته باشیم محتوای سریال هم به صرف پرداخت رقم ۳ میلیارد، مطابق با سناریوی ما تهیه بشود. بلکه تیزر ابتدایی و نیز برخی اشارات به رویدادهای فصلی استان در این سریال به مراتب بیش از رقم اعطایی استانداری تولید ارزش افزوده کرده است.

سوما نه استاندار پیمانکار این پروژه است و نه ایشان تهیه کننده آن، بلکه ایشان با توجه به پربیننده بودن سریال توانستند نظر بینندگان میلیونی این سریال را متوجه کرمانشاه نمایند و این کار هوشمندانه ای است و هیچ ربطی به محتوای سبک و یا ضعف فرهنگی، هنری سناریوی «نون.خ» ندارد .

چرا نگاه‌ها بسمت کارگردان سریال نمی رود و فقط روی ۳ میلیارد کمک استانداری زوم می شود در حالیکه همه ما میدانیم که هزینه یک ثانیه تبلیغ در تلویزیون و آنهم در آن ساعت و این سریال در شبکه یک چقدر است. اگر منصفانه قضاوت کنیم می بینیم که الحق و الانصاف بیشتر از اینها است .

محتوا و شکل طنز سریال را باید مدنظر داشته باشیم و بدانیم که مردم ایران از زاویه طنز به این سریال نگاه می کنند و طبیعتا هیچ کسی از روی یک سریال طنز به قضاوت فرهنگ و تمدن هیچ قومی نمی نشیند ولی همینکه قریب یک ماه، اذهان میلیونها نفر در ایران ساعتی به کرمانشاه و کرد معطوف می شود دهها میلیارد تومان ارزش دارد.

یادداشت مهمان: سیدعلاالدین حیدری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون سریال نون خ استانداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فلاح، با بیان اینکه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه امروز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر منطقه سیرچ کرمان را در عمق ١٠ کیلومتری زمین در ساعت ۱۷:۰۴ به لرزه درآورد گفت: در پی این حادثه ۲ تیم امداد و نجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان کرمان به حالت آماده باش درآمده اند.

کد خبر 6094536

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • کرمان لرزید
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو