Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعطیلی لیگ های فوتبال در سراسر دنیا باعث شده تا وضعیتی جدید در این رشته و نهادهای اقتصادی وابسته به آنها ایجاد کند که به نوعی برای همه جدید و پیش بینی نشده بود! جنوب نیوز:  وضعیت در فوتبالِ بی تحرک، به گونه ای است که یکی از سرگرم کننده ترین برنامه های تلویزیونی در اروپا، آسیا و سایر قاره ها تعطیل شده و از این رو بخش عمده ای از تبلیغات تلویزیونی نیز هم زمان با لغو دیدارهای فوتبال پخش نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر یک ثانیه که تبلیغی از تلویزیون های انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و غیره پخش نمی شوند لطمه ای چند ده هزار دلاری و هر دقیقه چند صدهزار دلاری و هر ساعت ضرری چند میلیونی را متوجه شبکه های خصوصی می کند که بابت پخش فوتبال تیم های مطرح و پرطرفدار، مبالغ هنگفتی از این راه به جیب می زدند.

در این بین باشگاه هایی نیز که در خارج از ایران از این راه ارتزاق کرده و به گفته چندباره مدیران شان بیش از ۶۰ درصد درآمدهای سالانه شان از این محل تأمین می شود حالا به شدت تحت فشار هستند.

آنچنان که شنیده شد فدراسیون فوتبال انگلیس مبلغی معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام را برای کمک به باشگاه های لیگ برتری اش اختصاص داده است تا در روزهای کرونایی بتوانند از عهده مخارج بالای خود بربیایند و طلب بازیکنان و مربیان شان را پرداخته و به امورات جاری شان رسیدگی کنند. در این بین باشگاه ها هم به همان اندازه لطمه می بینند که تلویزیونهای خصوصی یا دولتی در کشورهای مختلف از این بابت ضرر کردند.

اما در ایران شرایط تقریبا متفاوت است. بی شک سازمان صدا و سیمای ما که کمترین مقدار ممکن از حق پخش را به باشگاه های لیگ برتر پرداخت کرده و بخش اعظم درآمدهای خود از پخش تبلیغات قبل، وسط و بعد از مسابقات فوتبالی را از دست داده است حالا با لطمه ای جبران ناپذیر مواجه شده است. این درحالی است که باشگاه های لیگ برتری که هرگز به این مبلغ حق پخش اتکا نکرده بودند از این بابت کمترین ضرر ممکن را متوجه شده اند.

وقتی در این باره با مسئولان باشگاه ها حرف می زنیم متوجه این حقیقت می شویم که آنها بیش از هر چیز محتاج کسب درآمد از طریق اسپانسرهای مالی باشگاه هایشان و یا خیّرین هستند و کمترین حساب را روی حق پخشی باز کرده اند که به سازمان لیگ پرداخت می شود. مبلغی که آنها نیز پس از کسر مقادیری از آن بابت حق عضویت باشگاه ها در لیگ برتر، جرایم کمیته انضباطی یا استیناف فدراسیون فوتبال و یا سهم قرارداد بازیکنان و غیره، عدد کمی را به باشگاه ها تزریق می کنند.

با این تفاسیر به نظر می رسد باشگاه های فوتبال ما کمترین ضرر بین همه باشگاه های حرفه ای را متوجه شده اند درحالی که اغلب باشگاه های دنیا بدون پخش تلویزیونی به شدت ضرر کرده اند!

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

50 گل برتر دنیای فوتبال در ماه آپریل 2024 / فیلم

در این ویدیو مروری داریم بر گل های برتر ماه گذشته میلادی که در آن ویدیو گل های بازیکنان سرشناسی همچون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، هری کین و لروی سانه مشاهده می شود.

دانلود (65.3MB)

دیگر خبرها

  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • لیگ برتر فوتبال- استقلال و ذوب آهن
  • کامیابی‌نیا: چشمی 3 بار باید اخراج می‌شد/ حامدی‌فر به آینده خودش و استقلال ضربه زد!
  • برنامه بازی‌های هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال
  • 50 گل برتر دنیای فوتبال در ماه آپریل 2024 / فیلم
  • «رباط صلیبی» تراژدی ۱۹ قسمتی فوتبال ایران
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۷‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال با تساوی گل گهر و شمس آذر
  • ۱۰ گل برتر رئال مادرید در فصل ۲۰۲۳/۲۴ (فیلم)