Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان، محور خدمات جمعیت هلال احمر در ماه مبارک رمضان را تهیه و توزیع بسته های حمایتی دانست و خاطرنشان کرد: این بسته ها هم از سوی داوطلبان و هم در قالب طرح «مواسات» به مدیریت نماینده ولی فقیه در استان تهیه و توزیع می شود.

مهدی ولی پور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر همزمان با شیوع کرونا از ۵ اسفندماه ۹۸ در سطح استان اقدام به ارائه خدمات مختلف کرده است، گفت: داوطلبان هلال احمر در کنار سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی حضور یافتند و به مردم کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تهیه و توزیع ۳۵۶۴ بسته معیشتی، ۱۳۱ هزار و ۸۶۰ ماسک و ۳۰۰۰ گان توسط داوطلبان در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: داوطلبان جمعیت هلال کار گندزدایی و ضد عفونی معابر و خیابان ها و اماکن عمومی ۱۸۵ روستا در سطح ۱۶ شهرستان گیلان را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، با اشاره به حضور روزانه ۱۵ نفر از داوطلبان در کنار کادر درمان دو بیمارستان شهید امینی لنگرود و پیروز لاهیجان، گفت: در مجموع ۲۳۶۰ نفر از داوطلبان هلال احمر گیلان طی مدت شیوع کرونا اقدام به ارائه خدمات مورد نیاز بخش های مختلف بهداشتی و درمانی کردند.

ولی پور، ارزش خدمات داوطلبانه هلال احمر طی مدت مذکور را حدود ۱۴ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: ۸۰ هزار نفر از برنامه های آموزشی هلال احمر استفاده کردند، ۲۰ مورد محتوای آموزشی در فضای مجازی تهیه و ارائه شد و ۱۳ هزار بروشور درخصوص کرونا توزیع کردیم.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری و تب سنجی کرونا در مبادی ورودی استان توسط هلال احمر از ۸ اسفندماه ۹۸ لغایت ۱۳ فروردین ماه ۹۹، متذکر شد: ۲۱ ایستگاه هلال احمر استان در مجموع ۸۵ هزار و ۵۳۵ خودرو با ۲۵۵ هزار نفر سرنشین را مورد غربالگری قرار دادند و ۱۱ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان، از تهیه و توزیع یک دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه اکوکاردیوگرافی، ماسک، شیلد، گان و دستگاه های کمک تنفسی به ارزش ۳۶ میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: این اقدام با کمک بسیج و مجمع خیرین استان صورت گرفت.

ولی پور، محور خدمات جمعیت هلال احمر در ماه مبارک رمضان را تهیه و توزیع بسته های حمایتی دانست و خاطرنشان کرد: این بسته ها هم از سوی داوطلبان و هم در قالب طرح «مواسات» به مدیریت نماینده ولی فقیه در استان تهیه و توزیع می شود.

وی با اشاره به عضویت جمعیت هلال احمر استان در کمیته های پشتیبانی، توزیع و تحصیل منابع قرارگاه مواسات، یادآور شد: سلامت و معیشت بخشی از مردم به واسطه بحران کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است لذا ماه رمضان فرصت خوبی برای ارائه خدمات به نیازمندان است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان از مردم خواست کمک های خود را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ کلیه بانک ها و کد دستوری #۱۱۲* ارائه دهند و تاکید کرد: کمک های مردمی با کد دستوری #۱۳*۱۱۲* ویژه استان گیلان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر کروناویروس ماه رمضان جمعیت هلال احمر هلال احمر گیلان هلال احمر تهیه و توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس هم‌زمان با فرا رسیدن گرامیداشت هفته هلال‌احمر از اجرای برنامه‌های متنوع امدادی، درمانی، حمایتی و فرهنگی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حسین درویشی از اجرای ۵۷ برنامه امدادی، درمانی، حمایتی و فرهنگی هم‌زمان با گرامیداشت هفته هلال احمر خبر داد و اظهار کرد: هجدهم تا بیست‌وچهارم اردیبهشت به عنوان گرامیداشت هفته هلال نام‌گذاری شده است که هلال احمر استان فارس در جهت ارائه خدمات ویژه به هم‌استانی‌ها اقدام به اجرای طرح‌های مختلف بشردوستانه و حمایتی کرده است.

وی افزود: این جمعیت با اجرای طرح‌های حمایتی در دو حوزه درمان و توان‌بخشی و داوطلبان نظیر افتتاح طرح‌های آبرسانی در فارس و هرمزگان، ارائه خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی‌سنجی و گفتار درمانی به مددجویان با ۵۰ درصد تخفیف فرانشیز در یک روز، خدمات ارتوز، پروتز، دندانپزشکی و دندان سازی به نیازمندان با تخفیف و همچنین حضور تیم‌های خدمات بهداشتی و درمانی توسط تیم‌های اضطراری و کاروان سلامت در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت خواهد داشت.

برگزاری دوره‌های آموزشی همگانی مبتنی بر نیاز در خانه‌های هلال، پارک‌های محله‌ای و مساجد، کلاس‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و طرح آموزشی جمعه و ایمنی از جمله فعالیت آموزشی این جمعیت در هفته هلال احمر است که مدیرعامل این جمعیت به آن اشاره کرد.

درویشی در ادامه با اشاره به اجرای فعالیت‌های امدادی تصریح کرد: برگزاری مانورهای مختلف امدادونجات با رویکردهای تخصصی همچون امداد کوهستان، امدادونجات جاده‌ای و اسکان اضطراری و همچنین اجرای برنامه توان‌افزایی نجات‌گران تخصصی با صعود سراسری به قله بل بلندترین قله استان در شهرستان اقلید صورت می‌پذیرد.

وی در پایان به افتتاح برنامه مدیریت اضطراری روابط عمومی در حوادث توسط این جمعیت پرداخت و اضافه کرد: با توجه به نقش و جایگاه رسانه و اهمیت آن در اطلاع‌رسانی و انتشار به موقع اخبار و اطلاعیه‌های رویدادها به ویژه حوادث این جمعیت اقدام به اجرای طرح برنامه مدیریت اضطراری روابط عمومی کرده است.

کد خبر 751448

دیگر خبرها

  • هلال احمر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای امدادی و پشتیبانی در زمان بحران‌ها است
  • هلال احمر دارای سرمایه عظیمی است
  • حسینی در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲
  • ۲ فوتی و ۲ مصدوم در تصادف محور بروجرد - اراک
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر لرستان
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم