Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:30:20 GMT

نیروی انسانی که دلسوز نباشد مانع توسعه خراسان شمالی است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۰۳۸۲

نیروی انسانی که دلسوز نباشد مانع توسعه خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی گفت: موانع توسعه استان نبود منابع مالی نیست بلکه نیروی انسانی که دلسوز مردم نباشد مانع توسعه استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی در نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری اظهار کرد: تنها نسخه توسعه و پیشرفت استان باز گذاشتن درها و به آغوش گرفتن افرادی است که برای مردم استان مفید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای بزرگ شدن و ایجاد جهش و پریدن باید ذهن باز و نگاه عوض شود چراکه در هیچ نقطه از دنیا با بستن درها پیشرفتی اتفاق نیفتاده است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: عده‌ای در استان برای پیشرفت نسخه‌های محدود می‌پیچند که این نگاه تعصبی تنها حال چند نفر را خوب می‌کند و برای خوب کردن حال مردم استان مناسب نیست و موجب رونق معیشت و سفره‌های مردم نمی‌شود.

وی افزود: از زمان بدو ورودم به استان تاکنون هر زمان که احساس کردم کاری باید برای استان انجام بشود آن را پیگیری کردم که برخی از کارها برخی انجام‌شده است و برخی انجام خواهد شد تنها شرط آن است که کنار یکدیگر باشیم و از تمام قوت استان برای تنها تأمین منافع مردم و استان بهره‌مند شویم.

شجاعی تصریح کرد: باید برای سربلندی استان یار و یاور افرادی باشیم که برای استان مفید و دلسوز هستند و آنانی که کار نمی‌کنند را کنار بگذاریم و به شناسنامه افراد توجه نکنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود بر تعویق این سند جامع جهش تولید استان تأکید کرد و گفت: بارها گفته‌ام خراسان شمالی برای توسعه نیاز به جهش دارد بنابراین این سند باید با همکاری و همفکری تمامی دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها تا یک ماه آینده تدوین شود و در آن باید شرح وظایف بخش‌ها، دستگاه‌ها و شهرستان‌ها مشخص باشد.

وی تأکید کرد: برای تدوین سند جامع جهش تولید استان باید از تمامی داشته‌ها استفاده کنیم تا نتیجه آن تأمین کالا و اقلام موردنیازی باشد که امروز از سایر کشورها و استان‌ها تأمین می‌شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: جهش یعنی با یک سال کارکرد استان باید تأمین اقلام و کالا توسط واحدهای تولیدی داخلی افزایش یابد.

وی بابیان اینکه حرکت در مسیر جهش تولید یعنی کمک به عزت سربلندی و خودکفایی کشور، تصریح کرد: مثبت شدن تراز تجاری کشور و استان، افزایش سهم استان در درآمد سرانه کشور، ارتقای بهره‌وری، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و رفاه مردم، بسط عدالت اجتماعی و رونق سفره‌های مردم به معنای جهش می‌باشد بنابراین در تدوین این سند شعار ننویسید و با توجه بر اسناد بالادستی ملی و استانی این سند باید تهیه و عملیاتی شود.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود به ایران را یکی از کشورهای موفق در مهار ویروس کرونا دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این ایام را به معنای رخوت کاری قلمداد نکنند بلکه باید همیشه آماده فعالیت و حرکت باشند.

وی اشاره داشت: در ایام شیوع ویروس کرونا که بسیاری درگیر آن بودند تلاش کردیم با در کنار هم بودن و انسجام اجزای حاکمیت موضوع را مدیریت کنیم که نتیجه آن ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی داخلی برای تأمین اقلام بهداشتی می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی انسانی خراسان شمالی توسعه جهش خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد

ایتنا - ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، صاحب پمپ بنزین‌های روباتیک شد تا از این پس نیروی انسانی در سوختگیری دخالتی نداشته باشند.
شرکت ملی نفت ابوظبی یک بازوی روباتیک طراحی کرده که باک خودرو را در پمپ بنزین ظرف چند ثانیه پر می‌کند.

این بازوی روباتیک، در باک خودرو را باز کرده و بدون دخالت نیروی انسانی بنزین می‌زند. این روبات یک اپلیکیشن مکمل هم دارد که فرایند سوختگیری و میزان دریافت را برای مشتریان به ثبت می‌رساند.

زمانی که راننده وارد یکی از این پمپ‌بنزین‌های روباتیک می‌شود، با انتخاب نوع سوخت روی این اپلیکیشن یا یک نمایشگر لمسی کنار نازل کار را آغاز می‌کند.

پس از آن، بازوی روباتیک با یک نازل متناسب و حسگرهایی که تضمین می‌کند نازل موقع سوختگیری به‌طور صحیح در جای خود قرار گرفته است، کار سوختگیری را انجام می‌دهد. پس از پایان نیز روبات، نازل را از خودرو جدا می‌کند تا راننده بتواند محل را ترک کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم