Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پریسا عابدپور گفت: خام‌فروشی مواد معدنی در استان آذربایجان غربی یکی از چالش‌های پیش روی معادن استان است، در راستای رفع این مشکل سه واحد فرآوری مواد معدنی از محل فعال سازی معادن کوچک مقایس و هفت واحد فرآوری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و معدنکاران استان احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در حوزه سنگ بری ۳۹ واحد با اشتغال ۵۱۹ نفر و ظرفیت تولید بیش از ۸۲۷ هزار تن انواع سنگ تزئینی فرآوری شده، در حوزه شن و ماسه ۷۸ واحد با ظرفیت تولید بیش از هشت میلیون و ۳۲۳ هزار تن انواع شن و ماسه و با اشتغال آفرینی برای ۸۴۷ نفر به صورت مستقیم در استان فعال است.  

عابدپور افزود: آذربایجان غربی با وجود ۵ واحد تولیدی سیمان با ظرفیت تولید سالانه بیش از پنج میلیون و ۶۶ هزار تن انواع سیمان و با اشتغالزایی برای یک هزار و ۶۱۴ نفر یکی از قطب‌های تولید سیمان در کشور است، در این راستا علاوه بر رفع نیاز بازارهای داخلی به بازارهای خارج از کشور نیز صادر می‌شود.  

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هم اکنون در استان ۱۸۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی معتبر وجود دارد، همچنین ۳۳ معدن دارای گواهی کشف و ۴۷۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با اشتغالزایی برای پنج هزار و ۷۹ نفر فعال است.  

وی از اهدای کمک‌های بخش معدن استان به کادر درمانی استان بعد از شیوع کرونا خبر داد و افزود: معدنکاران شهرستان مهاباد در راستای حمایت از حوزه سلامت و رفاه حال مردم این شهرستان برای تجهیز بیمارستان ۷۲ تخته مهاباد یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال کمک نقدی اهدا کردند تا در یاری رساند به مبتلایان شهرستان سهمی داشته باشند.  

عابدپور اضافه کرد: معدنکاران دیگر شهرستان‌های استان نیز با توزیع بسته‌های مواد غذایی برای افراد نیازمند، توزیع بسته‌های ضد عفونی کننده در سطح شهرستان‌ها، توزیع ماسک و دستکش در بین مردم به صورت خودجوش و جهادی همانند هشت سال دفاع مقدس و بحران‌های گذشته در کنار مردم بار دیگر روحیه همدلی و جهادگری را معنی کردند.  

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: به طور کل معدنکاران استان علاوه بر بسته‌ها ضدعفونی کننده، غذایی، ماسک و دستکش بیش از ۶ میلیارد ریال برای کمک به حوزه سلامت شهرستان‌های خود به صورت نقدی کمک کردند.  

کد خبر 502591 برچسب‌ها استان آذربایجان غربی كرونا در ايران وزارت صنعت، تجارت و معدن مواد معدنی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی كرونا در ايران وزارت صنعت تجارت و معدن مواد معدنی آذربایجان غربی مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از بهره‌مندی ۸۷ درصد از خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان پیرانشهر با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه سیزدهم را در بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته دارد، اظهار کرد: میزان برخورداری شهرستان پیرانشهر از راه روستایی آسفالته از نظر تعداد روستا نیز ۶۴ درصد است.

وی افزود: قرارداد آسفالت محورهای مواصلاتی ۹ روستای شهرستان پیرانشهر منعقد شده که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات در سریع‌ترین زمان شروع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: نقطه حادثه‌خیز کولیج در پیرانشهر به‌طور کامل رفع شده و عملیات اجرایی حذف نقطه حادثه‌خیز ۳ محور دیگر نیز در حال انجام بوده و همچنین در این نقاط چراغ‌های روشنایی محور نصب و انشعابات خریداری شده است و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اربعین سال‌جاری نیز پیش‌بینی شده عملیات آشکارسازی به طور کامل به اتمام برسد.

دست‌نشان تصریح کرد: فاز دوم عملیات نصب روشنایی محور منتهی به پایانه مرزی تمرچین نیز در حال انجام است و ترانس‌های مورد نیاز در زمان کوتاه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: قرار داد روکش محور پسوه _مهاباد جدیداً مبادله شده و در حال تأمین قیر مورد نیاز هستیم که بعد از تأمین قیر عملیات آسفالت شروع خواهد شد.

کد خبر 751202

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد