Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:01:51 GMT

ویروس کرونا برنامه‌های رونق گردشگری همدان را محدود کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۱۱۰۵

ویروس کرونا برنامه‌های رونق گردشگری همدان را محدود کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قراباغی صبح یکشنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به کسب‌وکار فعالان حوزه گردشگری، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، حوزه گردشگری به شدت متضرر شده و فعالان این عرصه، چشم امیدشان به دولتمردان و مدیریت‌شهری است که امیدواریم بتوانیم این قشر زحمتکش را یاری دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مدیریت‌شهری همدان در راستای حمایت فعالان حوزه گردشگری، تخفیف و بخشودگی‌های عوارض در حوزه اختیارات خود را لحاظ کرده است.

قراباغی با اشاره به پیگیری شورای شهر همدان در زمینه توسعه گردشگری سلامت در سال‌های گذشته، یادآور شد: سال ۱۳۹۸ اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت اما لازم است بودجه قابل‌توجهی برای تقویت بخش گردشگری سلامت، لحاظ شود.

وی تکمیل بیمارستان نیمه‌کاره اکباتان را یکی از مباحث کمکی به بخش گردشگری سلامت دانست و افزود: مطالبه‌گری در حوزه سلامت و بهداشت شروری است و باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با توجه به اینکه بخشی از بنای تاریخی عمارت جنانی تخریب شده است، افزود: احیا و حفظ این بنا از دغدغه‌ها و مطالبات شهروندان محسوب می‌شود که نیازمند توجه ویژه مسئولان امر است.

قراباغی با اشاره به پیشینه تاریخی احداث بنای عمارت جنانی، یادآور شد: این بنای تاریخی ثبت ملی شده و واجد ارزش تاریخی است که با شرایط کنونی به وجود آمده، نیازمند کمک و حمایت مسئولان مرتبط و همکاری مالک به‌منظور مرمت و احیا دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه ملک شخصی است مالک باید با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ضمن قدردانی از فرمانداری همدان به‌منظور تشکیل جلسات برای رفع مشکل عمارت جنانی، یادآور شد: یکی از اولویت‌ها و تأکیدات شورای شهر و مدیریت‌شهری، حفظ بناهای واجد ارزش بوده که تبدیل آنها به مکان‌های سرمایه‌ای برای شهر و استان حائز اهمیت است؛ در این راستا شورای شهر همدان طی چند سال اخیر، احداث و ایجاد رستوران در این بناهای واجد ارزش را رایگان اعلام کرده‌اند تا انگیزه مالکان برای حفظ بناها، افزایش یابد.

قراباغی همچنین تأکید کرد: در کنار مرمت و حفظ بناهای واجد ارزش، ضروری است متولیان امر نظارت مناسبی در حفظ این بناها داشته باشند و شهرداری نیز باید بحث جداره‌سازی معابر خیابان شهدا را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: با برگزاری جلسات برای تعیین‌تکلیف بنای عمارت جنانی، وظیفه هر یک از متولیان و دستگاه‌های اجرایی به طور شفاف، مشخص شد و در حال حاضر مشکلی در خصوص این بنا و حفظ و نگهداری آن، وجود ندارد.
 

کد خبر 4904002

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان گردشگری ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا ایلام بارش باران شهرکرد نیمه شعبان بیرجند قزوین گرگان استانداری قزوین جهش تولید سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان کمیسیون اقتصاد عمارت جنانی واجد ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حالی که نام جزایر قناری از سوی رسانه‌های غربی به عنوان مکانی بی حاشیه و امن برای گردشگران تلقی می‌شود، اما تغییر الگو‌های بومی و سبک زندگی ساکنان این منطقه، منجر به نارضایتی شدید آنها از گردشگران شده است. آنها از یک سو گردشگری را مهم‌ترین منبع درآمد خود قلمداد می‌کنند، اما از سوی دیگر، فراگیر بودن حضور توریست‌ها را منافی اصول و سبک زندگی بومی و محلی خود می‌دانند. همین مسئله، مولد یک تعارض جدی در جزایر قناری بوده که منتج به وقوع اعتراضاتی در این منطقه شده است. اخیرا ده‌ها هزار نفر در جزایر قناری اسپانیا علیه طرح گردشگری گروهی «فراگیر» در مجمع‌الجزایر اقیانوس اطلس، راهپیمایی کردند.

معترضان، رشد کنترل نشده گردشگری را برای محیط زیست و ساکنانش مضر توصیف می‌کنند و خواهان محدودیت در تعداد گردشگران هستند. آنها تاکید می‌کنند که مخالف صنعت گردشگری نیستند که ۳۵ درصد از اقتصاد جزایر قناری را تشکیل می‌دهد.

در سال قبل میلادی، ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر از هفت جزیره اصلی این مجمع‌الجزایر دیدن کردند. آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که این میزان حدود شش برابر بیشتر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری این جزایر است. بدیهی است که این نسبت ریاضی، می‌تواند از عمق فاجعه در جزایر قناری پرده بردارد! جایی که عملا این منطقه تبدیل به مکانی برای تلاقی نامتوازن خرده فرهنگ‌ها و در نتیجه، وقوع بحران‌های تبعی شده است.

صنعت گردشگری ۴۰ درصد از مشاغل این مجمع الجزایر را تشکیل می‌دهد. شهروندان انگلیس و آلمان، ازجمله کشور‌های اصلی هستند که گردشگرانشان به این جزایر سفر می‌کنند، اگرچه خود اسپانیا به‌عنوان سرزمین مادر هم مقصد محبوب آنهاست. در «سانتا کروز د تنریف»، پایتخت تنریف، بزرگترین جزیره، معترضان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «گردشگر، به سرزمینم احترام بگذار!» و «جزایر قناری محدودیت دارد.»

لیدیا مورالس، یک معترض به بی‌بی‌سی گفت: «مشکل اصلی این است که طرح گردشگری گروهی چندین دهه است که در حال نابودی جزیره و زندگی ساکنانش است. احساس می‌کنیم که ما رانده شده‌ایم، اولویت‌های ما در نظر گرفته نمی‌شوند.»

معترضین در این تجمع پیام‌های واضحی را به سیاستمدارانشان مخابره کردند. آنها قویا معتقدند که سیاستمداران به جای در نظر قرار دادن نیاز‌های ساکنین، بیشتر روی ساخت مجتمع‌های گردشگری و هتل‌ها «متمرکز» هستند. فراتر از آن، تظاهرکنندگان می‌گویند که آنها خواهان یک طرح پایدارند که تأثیرات زیست‌محیطی مانند کمبود آب در آب و هوای گرم را در نظر بگیرد و فشار کمتری بر هزینه‌ها و مسکن وارد کند. بر اساس گزارش موسسه ملی آمار در سال ۲۰۲۳، ۳۴ درصد از ساکنان جزایر قناری در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی قرار داشتند که بیشترین تعداد در اسپانیای پس از اندلس است. بنابراین، رمزگشایی از گستردگی تظاهرات اخیر و عصبانیت ساکنین جزایر قناری چندان دشوار نیست! آنها به درستی احساس می‌کنند قربانی سیاستگذاران حوزه گردشگری و مسئولین دولتی خود شده و نیاز‌های روزمره توریست‌ها بر نیاز‌های اساسی زندگی آنها در تصمیم سازی‌های کلان و خرد غلبه پیدا کرده است. هفته گذشته، فعالان در اعتراض به آنچه که رشد مخرب گردشگری در جزایر قناری می‌دانند، اعتصاب غذا را در تنریف آغاز کردند. معترضان خواهان توقف ساخت یک هتل و یک استراحتگاه ساحلی در جنوب جزیره هستند. آنها همچنین خواهان توقف تمام پروژه‌های توسعه گردشگری هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار