Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران با بیان‌اینکه دل امام زمان(عج) به یاری الهی آباد است، گفت: ایشان پس از ظهور هم دل مردم را با یاد خدا آباد می‌کنند. هر جا یاد خدا و ذکر خدا نباشد، آنجا فساد رایج می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: انسان برای رسیدن به سعادت و نجات از هلاکت جز پناه بردن به خداوند راهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت تهران افزود:‌ خداوند متعال برای نجات انسان از امیال نفسانی اهل‌بیت(ع) را به عنوان سفینه نجات قرار داده است زیرا حق و حقیقت و عشق خداوند متعال در وجود آنها مستقر است. دست یافتن به این چشمه جوشان محبت الهی انگیزه و اندیشه انسان را در مسیر خداوند قرار می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه زندگی انسان بدون عشق و محبت الهی ویران است، تصریح کرد:‌ ایمانی انسان آرام کرده و به او امنیت می‌دهد که ریشه‌دار و محکم باشد و در عمل بروز و ظهور داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه امام زمان(عج) دل‌های مُرده را زنده می‌کنند، ابراز کرد: دل امام زمان(عج) به یاری الهی آباد است پس از ظهور هم دل مردم را با یاد خدا آباد می‌کنند. هر جا یاد خدا و ذکر خدا نباشد آنجا فساد است، فساد بهم ریختگی در برابر نظام و صلاح است.

 

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) به ما این درس را می‌دهند که هر کجا که شما با خدای متعال نیستید، ضایع هستید، هر کجا که با خدای متعال هستید آباد هستید و وجودِ شما مایه‌ی برکت است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ذکر انواع و اقسام دارد، گفت: نوعی از «ذکر» ذکرِ قلبیِ محض است، انسان در باطن سیرِ باطنی دارد و محوِ جمال و جلال خدای متعال است و همواره با دو بالِ خوف و رجاء به سوی خدا سیر دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان میهمان‌خانه‌ خدای متعال محیّای پذیرایی ویژه‌ او است، گفت: ماه رجب و شعبان کلاس‌هایی بودند تا ما دوره ببینیم و برای عاشق شدن و هم‌نشینی با خود خدای متعال آماده بشویم.

 

وی با بیان اینکه فکر نکنیم در ماه رمضان خدای متعال فقط منتظرِ اولیاء خود است بلکه او گناهکاران را هم می‌پذیرد، تصریح کرد:‌ خداوند در یک حدیث قدسی می‌فرماید: اگر بندگانِ گنهکارِ من خبر داشتند و شدّتِ اشتیاقِ من را نسبت به خودشان می‌دانستند از شوق می‌مردند و جان می‌دادند.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان شما روزه‌داران نفس می‌کشید و خدای متعال برای هر نفسِ شما تسبیح و برای خواب شما عبادت می‌نویسد، چون میهمانِ خدای متعال شده‌اید. در این ماه به توبه، خوش‌اخلاقی، رسیدگی به فقرا و یتیمان و دستورات الهی توجه خاص داشته باشیم.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظهور امام زمان عج زمینه سازی ظهور منتظران ظهور حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران امام زمان عج خدای متعال یاد خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ،گفت: شست‌وشوی مغز و عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود و به عبارتی دیگر کتاب موجب می‌شود انسان نمیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشمر،حجت الاسلام جواد نیک بین در آیین افتتاح کتابخانه عمومی برکتِ حاج سید مجتبی حسینی که در روستای شفیع آباد شهرستان بردسکن برگزار شد، گفت: دوست خوب، آدم را در مسیر خوب و رفیق بد، انسان را به مسیر بد هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: انسان برای حرکت در یک مسیر ابتدا باید هدف و سپس همسفر خود را انتخاب کند، به عبارتی همسفر نقش به سزایی در انجام کارها و موفقیتهای کلان ایفا می‌کند.

نیک بین ادامه داد: شستشوی مغز و عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود و به عبارتی دیگر کتاب موجب می‌شود انسان نمیرد. اگر از کتاب دوری کنیم بدون شک بدانید که از دایره عقل خارج می شوید؛ لذا برای به روز رسانی اطلاعات و دانش خود نیازمند مطالعه مستمر هستیم.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ توصیه کرد: برای جلوگیری از زوال عقل و افزایش دانایی و آگاهی شهریار، حافظ، سعدی و مثنوی و در آخر کتاب خوب بخوانید.

حجت الاسلام جواد نیک بین، ضمن تقدیر از بانیان افتتاح کتابخانه در منطقه ترشیز اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد حضور جمعیت کثیری از کتابخوانان در این کتابخانه باشیم.

حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح کتابخانه در منطقه ترشیز کهن، گفت: این دومین کتابخانه عمومی است که در سال 1403 افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: جهش کتابخوانی و کتابخانه سازی را از این منطقه شروع کرده ایم و امیدوارم این جهش با حضور شما در این کتابخانه امتداد پیدا کرده و رشد کند.

نوربخش با بیان اینکه امروز شاهد 153مین کتابخانه عمومی استان هستیم، اظهارکرد: کتابخانه های عمومی امروز با هویت ایرانی و اسلامی نقش ارشادی را در جامعه ایفا می کنند. هدف ما بر این است تا با ارائه خدمات کتابخانه ای بتوانیم نسلی آگاه و دانا را پرورش دهیم.

وی افزود: امیدواریم هر روز بیش از پیش بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گامهای موثرتر و مفیدتری برداریم.

علی دهقان زاده، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن نیز گفت: بنای کتاب و کتابخوانی، مسئله ای است که در دین اسلام به آن تاکید شده است و خداوند به واسطه یکی از شایسته ترین بندگان خود انسانها را به کتابت و کتاب راهنمایی کرد.

وی با بیان اینکه باید به کتاب، غذای روح نیز توجه شایسته و بایسته داشته باشیم، افزود: به عنوان خادم مردم این شهرستان، سپاسگذار فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی هستم.

دهقان زاده عنوان کرد: ما قدردان حضور پررنگ خیرین بومی در حوزه های مختلف فرهنگی و عمرانی در حوزه کتابخانه‌ها هستیم و امیدواریم در آینده شاهد افزایش بیش از گذشته تعداد کتابخانه در این خطه فرهنگ دوست باشیم.

مهدی زارعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن نیز گفت: تلاش ما بر این است تا این کتابخانه را به مرکزی برای اجرای برنامه ها و فعالیتهای متنوع فرهنگی در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک، برگزاری دوره های آموزشی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ... تبدیل کنیم.

گفتنی است؛ کتابخانه عمومی برکتِ مرحوم حاج سیدمجتبی حسینی با مساحت 1500مترمربع و زیربنای 265مترمربع و بخشهای کودک، مخزن کتاب، دو سالن مطالعه ویژه خانمها و آقایان، نشریات و ... در شهرستان بردسکن، روستای شفیع آباد، خیابان ولیعصر(عج) 13 واقع شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • نیایش‌های «کیخسرو» ناب‌ترین و زیباترین نیایش‌های ادب فارسی است
  • صحنه های امدادرسانی فرصتی از سوی خداوند برای هلال احمری ها است
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟