Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:21:32 GMT

حذف عوارض واردات خاک سرب، تولید را تسهیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۱۸۹۲

حذف عوارض واردات خاک سرب، تولید را تسهیل می‌کند

«محمد آقاجانلو» روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان ایمیدرو در ارتباط با بخش معدن و صنایع معدنی واحدهای وابسته برنامه ریزی به منظور تولید ماده معدنی و توازن بخشی به زنجیره تولید را انجام می دهد.

براساس کارنامه تجارت خارجی در سال ۹۷  ارزش صادرات زنجیره روی به رقم ۲۵۵.۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه  با سال ۹۶ کاهش ۳۶ درصدی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین واردات زنجیره روی در همان سال ۲۹.۲ میلیون دلار بود که در مقایسه با عملکرد سال ۹۶ کاهش ۵۱.۸ درصدی را ثبت کرد.

آقاجانلو توضیح داد: اکنون سازمان ایمیدرو تدوین طرح جامع سرب و روی، استخراج زیر زمینی معدن انگوران(زنجان)،احداث کارخانه های مهدی آباد(یزد) به منظور تولید ماده اولیه صنایع معدنی و تولید فلز سرب و روی و توسعه اکتشاف های سرب و روی و  درخواست پروانه های جدید را در برنامه خود دارد.

میزان صادرات زنجیره سرب نیز در سال ۹۷ رقم ۱۲۸ میلیون دلار را نشان می دهد که در مقایسه با عملکرد سال ۹۶ افت ۵۲ درصدی داشت.

علاوه براین واردات زنجیره سرب در سال ۹۷ هم به رقم ۴۲.۸ میلیون دلار رسید که در قیاس با سال ۹۶ کاهش هفت درصدی را نشان داد.

معاون طرح های توسعه ایمیدرو افزود: واقعیت اینکه فاصله نسبتا بالایی میان ظرفیت نصب شده تولید فلز (سرب و روی) با ظرفیت معادن فعال کشور وجود دارد، بنابراین بدیهی است که واحدهای تولیدی در کنار مصرف فعلی خاک انگوران باید به روز رسانی شوند.

وی اضافه کرد: کنسانتره مهدی آباد در آینده در مدار تولید قرار می گیرد، اما، اکنون باید واحدهای تولیدی با شرایط کانسنگ های جدید بروز رسانی شوند.

پیش از این بهره برداران و واحد های تولیدی در انگوران براین موضوع تصریح داشتند که کیفیت خاک معدن تنزل یافته و از وزارت صنعت، معدن وتجارت خواستار مساعدت در زمینه واردات این ماده معدنی شده بودند.

اکنون فعالیت واحدهای تولید سرب و روی انگوران تا حد ۵۰ درصد برآورد می شود، اما این مهم با ورود مجموعه مهدی آباد به مدار تولید برطرف می شود، در عین حال تدبیر موقت و کوتاه مدت با رایزنی اهل حرفه مورد انتظار است.

برچسب‌ها ایمیدرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو ایمیدرو میلیون دلار سرب و روی سال ۹۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی