Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:02:35 GMT

متخلفین فروش پرندگان شکاری در دام محیط بانان استان قزوین

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۲۷۴۷

متخلفین فروش پرندگان شکاری در دام محیط بانان استان قزوین

مهدی طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت شهرستان آوج با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل موفق شدند دو نفر متخلف که اقدام به صید و زنده گیری یک بهله عقاب طلایی در یک عملیات اطلاعاتی و حساب شده در حین فروش این گونه با ارزش در آوج دستگیر و ضمن بازداشت متخلفین پرونده تخلف تشکیل شده تحویل مقامات قضائی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از افراد سودجو برای کسب منفعت شخصی با روش‌های ناجوانمردانه اقدام به زنده گیری گونه‌های جانوری کرده و برای فروش این گونه‌های با ارزش که از سرمایه‌های زیستی این کشور هستند دست به هر کاری از جمله فروش در فضای مجازی می‌زنند.

طاهری در ادامه اعلام کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین علاوه بر حضور مستمر در مناطق، سایت‌ها و فضای مجازی را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی ضمن شناسایی افراد متخلف و فعالیت مخرب آنها با متخلفین برابر قانون برخورد می‌کند.

لازم به توضیح اینکه پرنده کشف شده که از راسته عقاب شکلان و خانواده قوش ها و معروف به عقاب طلایی (سلطان آسمان) و جز گونه‌های حمایت شده و با ارزش کشور بوده که متأسفانه توسط افراد متخلف صید و زنده گیری شده و عملاً از چرخه طبیعی خارج شده است.

کد خبر 4904154

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی طاهری محیط زیست قزوین شکار و صید ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا بارش باران شهرکرد ایلام بیرجند نیمه شعبان قزوین گرگان استانداری قزوین کمک به نیازمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم

آقای خبیر دوستدار محیط زیست، ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می‌کند و به محیط زیست شان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد، آن‌ها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.

آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آن‌ها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان