Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:11:51 GMT

سلامت جنسی در همه‌گیری کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۲۷۹۷

سلامت جنسی در همه‌گیری کرونا

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، تاکنون انتقال این ویروس از راه مجاری تنفسی و چشم به اثبات رسیده است، اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا روابط جنسی نیز می‌تواند باعث انتقال این ویروس شود؟ 
شاداب شاه علی، عضو تیم تخصصی کلینیک سلامت جنسی ابن‌سینا در این مورد گفت: هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق روابط زناشویی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با این حال اگر یکی از طرفین مبتلا به کووید ١٩ باشد، به دنبال انجام روابط زناشویی، ممکن است از طریق تنفس و هوای بازدم، ویروس به دیگری منتقل شود.
وی اظهار داشت: اگر فرد به یک بیماری مبتلا است که آسیب‌پذیری او در مقابل ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، بهتر است از روابط زناشویی خودداری کند. از جمله بیماری‌های زمینه‌ای که آسیب‌پذیری در برابر کووید -۱۹ را افزایش می‌دهند، می‌توان به بیماری‌های ریوی، بیماری‌های قلبی، دیابت، بیماری‌های خودایمنی، سرطان یا ضعف سیستم ایمنی بدن (برای مثال، HIV کنترل‌ نشده و با CD۴ کم) اشاره کرد.
این عضو تیم تخصصی کلینیک سلامت جنسی ابن‌سینا درباره رابطه زناشویی در دوران پاندمی ویروس کرونا توضیح داد: باید توجه داشت که داشتن رابطه زناشویی در این دوره پراسترس می‌تواند به تحکیم روابط عاطفی خانواده و کاهش اضطراب و تنش زوجین کمک کند. 
شاه علی با اشاره به افزایش خطر خشونت خانگی و جنسی در ایام قرنطینه، خاطرنشان کرد: استرس، اختلال در ارتباطات اجتماعی و حفاظتی و کاهش دسترسی به خدمات، همه می‌توانند خطر خشونت جنسی و خانگی را برای زنان تشدید کنند و از آنجا که اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال می‌شود و مردم به ماندن در خانه تشویق می‌شوند، احتمال خطر خشونت خانگی افزایش می‌یابد.

زنان در صورت مواجهه با هرگونه خشونت و عدم دسترسی به خانواده و دوستان، می‌توانند به‌ صورت رایگان و شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۳، اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، برای دریافت خدمات اجتماعی-روانی تماس بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین در صورت تشدید خشونت، داشتن یک برنامه ایمنی می‌تواند مفید باشد. این برنامه شامل صحبت با یک همسایه، دوست یا فامیل است که در صورت نیاز به ایمنی بتوان فوراً خانه را ترک کرد و از او کمک گرفت.

برچسب‌ها کرونا قرنطینه پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌ سینا ناباروری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قرنطینه پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا ناباروری کرونا قرنطینه پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا ناباروری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

برای آگاهی از دیگر مزایای ورزش «شنا» و تأثیر آن بر بدن و هم‌چنین بهبود قوای جنسی، «بهترین ورزش برای بدن کدام است؟» را بخوانید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901344 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت